Switch to full style
Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

Backfire bij 928 4.7 automaat (bj 1978 met 1987 blok)

07 maart 2012 12:26

Afgelopen weekend een ritje met mijn 928 4.7 Automaat (1978 motor 1987) gemaakt.
Voor de afrit van de snelweg gas losgelaten en 'knal'.... backfire (achter; uitlaat)
Vanaf dat moment begon hij het gas over te nemen.... horten en stoten.
Met starten loopt hij een paar seconden keurig (zoals gewend) maar dan neemt het toerental af en stijgt weer.
Hij begint dan te roken en te stinken en slaat uiteindelijk weer af zodra je hem in de versnelling (D) zet.

Wie heeft er een idee wat hier aan de hand is?
Graag een gouden tip voor een Porsche 928-leek.

Ook ben ik op zoek naar iemand of bedrijf die mij kan helpen of waar ik mijn 928 (gedeeltelijk.... vnl electronica) in onderhoud kan doen>

Alvast bedankt!

Re: Backfire bij 928 4.7 automaat (bj 1978 met 1987 blok)

07 maart 2012 13:42

Hey Sebas(tiaan), jou ken ik nog niet.

Bel even met Peter van P&P Roggel.
Sleutelt al >20jr aan Porsches en dan met name aan de 928.
Als hij het niet weet dan wordt het moeilijk.

P&P
Bevelantstraat 4a
6088 PB Roggel
Tel. 0475-310270

Hopelijk is hij op de zaak, vanmorgen was ik er even echter hij is druk bezig met Porsches voor de Horneland Rally te prepareren die komend weekend gereden wordt, deze moesten naar de vermogensbank gereden worden en zo...

Jean-Pierre

Re: Backfire bij 928 4.7 automaat (bj 1978 met 1987 blok)

07 maart 2012 13:59

Sebas928, welke regio?

Re: Backfire bij 928 4.7 automaat (bj 1978 met 1987 blok)

08 maart 2012 0:07

Geen ervaring met P928, maar met andere oldtimer

lijkt op onvolledige verbranding, advies bougies nakijken en tank je 98 of 95?

Re: Backfire bij 928 4.7 automaat (bj 1978 met 1987 blok)

08 maart 2012 0:15

Ik denk aan de LMM :wink:

Re: Backfire bij 928 4.7 automaat (bj 1978 met 1987 blok)

09 maart 2012 2:29

Ga morgen Roggel ff bellen.

En na eindeloos surfen op het net (ook buitenlandse sites) kom ik steeds Luchtmassameter tegen. Dus ik denk dat jullie gelijk hebben..... bedankt alvast!

Inmiddels de LMM gedemonteerd en de draad is zwart geblakerd en er liggen allemaal koolstof of langwerpige roetdeeltjes tussen de 2 gaasjes.

ECU Repair Centre schijnt uitkomst te bieden als de LMM defect blijkt te zijn.

Wordt vervolgd!
Plaats een reactie