Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
15 maart 2012 18:11
jahoor, heb ik dat, auto gekocht en een kleine 40km gereden naar huis, begint het ding ineens te gevoelige IMS Lager en in te houden, lijkt een ontstekingen/brandstof verhaal,
vorige proefgereden en bekeken, niks aan de hand, eerste 35 km ook niet.
Kan ik hier zelf iets mee of is het voor de specialist, zoja weten jullie iets of iemand in de buurt van utrecht?
Bvd.
15 maart 2012 18:30
Ik heb dit ook een keer bij de hakken gehad. Bij mij was het iets wat je niet zo snel verwacht of waar je zoekt.
Een gaar contactslot! Daardoor viel af en toe het contact uti tijdens rijden en pakte daarna weer op, met als gevolg even geen ontsteking, dubbele benzine dan weer een vonk en een knal/plof, toeren die terugvallen en ineens weer oppakken.
Tevens een gevaarlijk geintje ivm evt kortsluiting en brandgevaar.
Slot vervangen en daarna geen problemen meer.
Maar kunnen ook tig andere dingen zijn zoals gare regelunit, aarde probleem etc.
Succes!
15 maart 2012 18:31
Kijk eens naar je luchtfilterhuis of er geen scheur in zit
Net warm na 40 km, kan ook de bobine zijn
15 maart 2012 18:36
Kan natuurlijk van alles zijn, en is moeilijk uit een berichtje op te maken.
Maat van mij (in de buurt van/ vlakbij Utrecht), zit in de auto-business, en werkt ook wel aan mijn SC.
Misschien hem even vragen ?
15 maart 2012 18:44
thanx, motor was al warm, vooral in de lage versnellingen inhouden, en ik hoorde bij hoge snelheid licht gevoelige IMS Lager, dit werd erger naarmate ik verder reed, 30 min. stilstaan, staItionair loopt ie redelijk rustig, verder viel t op dat de toerenteller het niet helemaal lekker doet, dus wellicht de bobine.
De auto heeft de laatste tijd weing gereden alleen kleine stukjes, voor ik hem ophaalde net getankt, de tank was bijna leeg.
Ik wacht nog even de reactie van de verkoper af wellicht bied deze remedie.
Uiteraard verwacht ik niet dat iemand mijn auto op afstand fixend, maar ik wil alle eenvoudige dingen uitsluiten, anders naar een monteur, moet toch nagekeken worden.
Ik heb net geconstateerd dat veel electra in het dashboardniet meer meedoet.
15 maart 2012 19:25
Even een nieuw brandstoffilter erin en dan kijken.
15 maart 2012 20:04
Tja dacht ik ook aan .Als je een oude tank bijna leeg rijdt, komt er heel veel rotzooi in het (carburatie)systeem. Heb dat exact gehad met mijn oude TR 6 . Net gekocht en na 100 km hoop gepruttel en stil. ANWB erbij doorblazen en rijden weer.
15 maart 2012 20:06
ik heb net een los/vast afspraak gemaakt met iemand uit de buurt,
verder zag ik dat door de vele matten die in de wagen liggen de choke aan stond, volgens mij kan dit ook de oorzaak zijn,
maar als de choke uit is na hoelang zou dan het euvel moeten optrekken?
15 maart 2012 20:39
Een 3.0 heeft geen choke maar een k-jet. Maak even een foto van de motor, kijken we mee.
15 maart 2012 20:45
foto in mijn album, alleen op zijn kop....
Tis een 74 er met een ruilmotor uit een sc, is me verteld........
15 maart 2012 20:55
k-jet. Is een 2.7 of 3.0, geen choke. Filter vernieuwen, injectorreiniger bij de benzine en een halve tank leegrijden, en dan weer verder kijken
15 maart 2012 20:57
hisolid schreef:foto in mijn album, alleen op zijn kop....
.......
Doe eens foto van de hele auto
15 maart 2012 21:04
foto's heb ik nog niet gemaakt, zal t morgen doen bij daglicht,
iig bedankt voor je tips, ik zal ze gelijk in praktijk brengen.
Er moet evengoed zat aan de porsche gedaan worden, maar technisch was het allemaal in orde..........
ach zo zie je maar, niks is zeker, en dat maakt het ook wel weer spannend.
15 maart 2012 21:10
Lijkt wel een C3 met backdate verwarming........
15 maart 2012 21:16
tis een '74 met ruilmotor 3.0 uit een sc............da's alles wat ik weet, wat voor motor het is maakt me ook niet zoveel uit, als die maar gaat......
maar zoals gezegd, twee weken geleden proefrit gemaakt,motor was toen ook warm, en liep toen mooi en gelijkmatig, zowel stationair als rijdend.
Ik vermoed zelf ook iets met de brandstof, dus zoals gezegd nieuw filter en injectorcleaner en dan kijken we verder.
15 maart 2012 21:24
foto gevonden op mijn telefoon, in album geplaatst.......
15 maart 2012 22:49
Op het inlaatspruitstuk (aluminium) staat meest het jaartal.
Is dit van 1978 of later is het een SC, kan zelfs nog 1977 zijn
Zo te zien zitten er al hydr. kettingspanners op, is toch positief en aandacht aan besteed
15 maart 2012 23:08
ik heb er een hele stapel papieren en rekeningen bij gekregen, daar zit ook de rekening van de inbouw en de revisie van het blok bij,
ik zal 'ns zoeken naar de jaartallen, maar zoals gezegd; type motor maakt me niet zo veel uit als het loopt.
Maar hoe zie je in hemelsnaam dat er hydraulische kettingspanners gemonteerd zijn?
15 maart 2012 23:13
Ff gekeken in je album, foto staat op zijn kop.
Links boven in de hoek zie je een extra olieleiding bij de deksel van je distr. kettinghuis.
Maar kan het mis hebben
15 maart 2012 23:19
ik twijfelde niet aan je kennis , ik ben gewoon benieuwd.
16 maart 2012 19:29
brandstoffilter schoongeblazen , injectorcleaner erin.....................nu helemaal niet meer starten, accu bijna leeg,
ik heb de anwb gebeld, ben al 20 jaar lid en bel ze nooit, wellicht weet ie wat......
16 maart 2012 21:37
ANWB schopt kont!
Vanavond bezoek van de anwb gehad en die heeft een losse/slechte boubinekabel gevonden en nog wat aandachtspuntjes aangestipt,
morgen iig even een kabeltje halen/bestellen en een v snaar, verder zit de poulie van de dynamo los omdat ie is uitgelopen en dus niet meer gecentreerd is.
Weet wellicht iemand of ik dat ook bij een goed gesorteerde automaterialen handel kan krijgen of moet ik daarvoor bij de specialist zijn?
bvd.
17 maart 2012 13:07
nieuw bobinekabeltje gehaald bij de plaatselijke automaterialen handel, was trouwens gratis vanwege oude voorraad
, en een v-snaar.
En wat denk je ? starten lopen!
Maar zit ik nog met de poelie, deze is erg uitgelopen en zit een soort van los, dwz de moer zit vast maar de poelie gaat alle kanten. Of hoort dit zo?
Bij de bekende aanbieders van 2e hands krijg ik geen gehoor.........
bvd.
17 maart 2012 16:03
Wat bedoel je precies met die poelie
Deze bestaat uit 2 helften, de kant aan de dynamo, dan zitten er een paar stelringen tussen waarmee je je V-snaar strakker of slapper zet en dan weer een poeliehelft, dan de reserve spanringen en dan de borgmoer.
Meer of minder aantal stelringen tussen beide poeliehelften bepaald dit de V-snaar strakker of slapper
17 maart 2012 16:38
enfin, wederom het bewijs dat een aankoopkeuring geen overbodige luxe is.
als je in de omgeving utrecht zit zou ik mijn nieuwe aanwinst bij Robert Visser in Hilversum langsbrengen en compleet laten nakijken. Hij is nu van jou dus te laat voor een aankoopkeuring. dan maar laten onderzoeken wat je eigenlijk hebt gekocht en of je nog ellende kan verwachten op korte termijn. en zoja, wat...
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.