Switch to full style
Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

911 '74

11 maart 2012 11:52

't is zover, ik heb een 74er 911 , met impactbumpers gekocht. Ik heb nu het plan om het eea te vervangen. Mijn voorkeur gaat naar een hotrod of r uitstraling.
Nu zie ik op het net en diverse fora veel verschillende uitvoeringen, maar ik twijfel dus nog over de looks, zo vind ik de Yellowbird bumpers mooi, maar weet niet waar die aan te schaffen. Weet een van jullie wellicht waar ik moet zijn voor een goede kit met goede pasvorm?
Of is er iemand met een soortgelijk project in uitvoering of reeds afgerond?
Ook tips voor andere uitvoeringen sta ik open voor aangezien ik nog in de oriƫnterende fase ben. :scratch:
Ik ga de auto vd ophalen en zal dan ook wat foto's plaatsen.

Re: 911 '74

11 maart 2012 12:10

Dit is dus een draadje om in de gaten te houden :res:

Qua advies; bij P&P Roggel is de 911r "hotrod" bijna klaar.
Ik denk dat Peter je een heel goed advies kan geven over de (on)mogelijkheden en de verkrijgbaarheid van onderdelen.
...en de koffie is er ook heerlijk.

Jean-Pierre

Re: 911 '74

11 maart 2012 12:25

dank, echter belooft de site weing goeds....

Re: 911 '74

11 maart 2012 16:16

De site van P&P bedoel je?
Mocht je dit vinden, dit is een 100% betrouwbaar adres, ik ken Peter nu al ruim 18jr.
Anderen op dit forum zullen beamen dat dit een goed adres is, zo niet het beste.

Re: 911 '74

11 maart 2012 18:12

website zegt niks natuurlijk, wel beetje ver weg.

Re: 911 '74

11 maart 2012 18:46

Voor RUF ombouw kan je MI het beste bij Johan v/d Gugten informeren :popcorn:

Re: 911 '74

11 maart 2012 19:59

dat dacht ik ook al, ben al aan het mailen geslagen, de projecten op zijn site vind ik ook erg geslaagd.
Heeft iemand wellicht andere suggesties voor een "strakke ombouw", wil eigenlijk niet backdaten.....en ook geen ducktail.
De rsr avchterbumper vind ik mooi maar de voorbumper met de grote oliekoelier een beetje opzichtig.
Ik sta overal voor open, ik zou het zonde vinden als ik het eea opstart en iets over het hoofd gezien heb.
Mag ook links naar site en fora.

Re: 911 '74

12 maart 2012 15:05

een vriend van me heeft nog een setje RUF bumpers liggen...

Re: 911 '74

12 maart 2012 15:29

doet ie ze weg en welke heeft ie?
wellicht is het wat voor me.

Re: 911 '74

15 maart 2012 23:17

inmiddels auto opgehaald, wat problemen die moeten worden opgelost, maar inmiddels foto's in het album geplaatst.
Na het eerste struikelblok wil ik eerst een tijdje rijden en dan evt wat versleutelen/ opleuken, maar eerst motorisch uiteraard!
Tips/meningen voor uiterlijke veranderingen hoor ik graag, wellicht doe ik er iets mee.
IIg andere stoeltjes en stuurtje-schakelpook, klokken reviseren en veel overbodige electra verwijderen.
Kleur en velgen weet ik nog niet, ik vind de ATS'en zelf wel "geinig" en de banden zijn nieuw, niet echt zorgwekkend roest gezien,
deuren zijn niet zo mooi en redelijk dik geplamuurd, stickers laat ik even zitten want ze gaan er niet zonder de lak te beschadigen af.

Re: 911 '74

24 maart 2012 18:54

........zo de auto rijd weer!
Ben inmiddels op zoek naar een stuurtje en schakelpook geweest op het net, momenteel zit er een Nardi stuur en pookknop op.
Ik wil nu een Momo prototipo monteren en zoek een bijpassende pookknop en een claxondrukker met porschelogo.
Pookknop word denk ik een originele/immitatie maar voor de claxondrukker heb nog weinig gevonden.
Heeft iemand wellicht een tip of adres voor dit soort zaken?
Verder heb ik al wat van de overtollige matten en accessoires verwijderd, zoals de chrome tellerringen.

zoemen?

29 maart 2012 21:10

MOD: Losstaande bericht - met onduidelijke topic titel - samengevoegd met een eerder gestart topic over deze Porsche :idea:

de auto loopt nu goed, vandaag bij een garage geweest om wat af te spreken voor wat herstelwerkzaamheden, vooral de electra is niet helemaal fris,
veel in en uitgebouwde radio/speakers/alarmsystemen en dat gaat er dus eerdaags allemaal uit, de electra die blijft zitten wordt dan nagekeken en waarnodig vervangen/herzien zodra de garage een plekje heeft.

Nu is mijn vraag; ik hoor een brom/zoem links onderin de motorruimte, komt niet uit het kastje en het is niet de brandstofpomp denk ik, het is ook vrij hard en blijft zolang het contact aan blijft, de monteur vanmiddag wist niet wat het was.
Ik heb de zoekfunctie al gebruikt maar niks bruikbaars gevonden, wellicht iemand van hier?
bvd.

Re: 911 '74

30 maart 2012 9:30

Dat is de HKZ (via zoek functie veel over te vinden) weet jezeker dat hij bij de juiste garage staat?

Re: 911 '74

30 maart 2012 11:03

+1 Heinz. Hisolid je kunt veel laten verprutsen als hij deze auto niet kent.

Re: 911 '74

30 maart 2012 13:31

idd kreeg ook twijfel bij die garage, wel kundig maar hoofdzakelijk electra, maar is navragen voor ik begin.
maar iig bedankt voor de tips, ik zal 'ns gaan zoeken.

Re: 911 '74

30 maart 2012 15:23

is het luider worden van de HKZ een teken van aftakeling, of staat ie praktisch op ontploffen? Het is volgens mij te luid om normaal te zijn,
ik probeer niet alleen maar kosten uit te sparen maar ben gewoon heel nieuwsgierig.

Re: 911 '74

30 maart 2012 15:40

Ontploffen doet ie niet :D Het is een soort transistor versterker. Ik heb even gezocht kon het even niet vinden in de manual. Ik dacht dat als ie hard geluid maakt dit niet ok is. Als hij kapot is maakt hij geen geluid meer. Hkz stuk heb je kans dat je ook boboine stuk maakt. Hangt een beetje met elkaar samen. Als ik nog vind waar het staat laat ik het je weten. Gewone garage zal dit echter niet weten.

Re: 911 '74

30 maart 2012 17:48

ok thanx,
zo'n HKZ, moet die nieuwof kan dat ook gebruikt? zag volgens mij ook wat alternatieven op ebay.de

Re: 911 '74

30 maart 2012 18:26

Gebruikt kan prima, maar dan zit je mss wel weer snel(ler) met hetzelfde probleem :idea:

Re: 911 '74

30 maart 2012 18:31

ja waarschijnlijk, je kan natuurlijk nooit checken hoe goed ze nog zijn, wel s van de alternatieven gehoord/gezien?

Re: 911 '74

30 maart 2012 18:33

HKZ kan gerepareerd worden. Ik heb het zelf nooit gedaan, maar er hier wel eens wat over gelezen. Moet je toch echt even zoeken hier op de site of op pelican

Re: 911 '74

30 maart 2012 18:38

ja ik heb op de Pelican een stukje gelezen/gezien over het herstellen van zo'n HKZ, maar da' s niet iets voor mij om zelf te doen, en er gaat best wel wat aan onderdelen in dacht ik op te merken....maar ja het blijft dan een oud opgelapt ding( net als de rest eigenlijk) en volgens mij is de levensduur van een nieuwe best aanzienlijk, iig niet een onderdeel wat elke grote beurt vervangen word.

Re: 911 '74

30 maart 2012 19:01

Repareren is niet moeilijk en kun je ook uitbesteden. Nieuw bestaan ze volgens mij niet, wat nieuw lijkt is 2e hands nagekeken. Gebruikt is ook prima, dit is elektronica geen bewegend deel, kan meerdere levens meegaan. Ik heb nog de originele die prima werkt en een reserve van ebay die ook prima werkt. Ik zou me hier niet tedruk overmaken. Met het stukje van pelican kan een beetje reparateur dit echt fixen. Truc is denk ik de juiste thyristor vinden, dat is naar ik begrepen heb een van de weinige onderdelen die stuk gaan. Ik ben meer van de boutjes maar zou het zelf wel aandurven als het stuk is.

Re: 911 '74

30 maart 2012 19:08

Mss heeft Hisolid hier iets aan :?: :idea:

.. of bij FVD voor $ 860,- :shock:

Re: 911 '74

30 maart 2012 19:17

Olaf, 2e is zespins niet drie. Eerste kun je voor zon prijs prima kopen. Dingen zijn wel prijzig. Anders op een beurs eentje scoren. Van de club weet je in ieder geval wel van wie je het koopt. Ik had op ebay een uit amerika, voor een habbekrats plus invoer plus transport plus belasting op belasting. Was dan niet veel goedkoper meer :mrgreen:
Plaats een reactie