Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
13 apr 2012 16:46
na kleppenstellen, bleek mn 3.2 motor toch afgebroken koppbouten te hebben.
het gaat om 4 cyclinders, die dus nog maar met 3 bouten vastzitten.
3 cylinders aan een kant, 1 cyclinder aan de andere kant
volgens dealer zijn deze bouten tijdje geleden al gebroken, die kon hij zien.
aan de onderkant hangt een druppeltje , maar dat mag geen naam hebben.
linkerkant motor is beetje vettig op cylinder, lekt dus beetje olie onder de cylinders
kan ik de zomer hier nog mee doorrijden ???
auto wordt alleen voor recreatief rijden gebruik
revisie komt eraan maar ik stel dit liever uit tot na de zomer ivm kosten
13 apr 2012 16:53
als je de rechtervoet heel erg goed onder controle kunt houden...
maar is het dan nog leuk, rijden in een Porsche?
13 apr 2012 16:55
Volgens mij kan je nog wel rijden komende zomer, met gebroken kopbouten . Waarschijnlijk (zeg je zelf) zijn ze al een tijdje gebroken.
Zoals Paul al zegt....Is niet echt lekker idee/gevoel.
Daarom staat mijn SC nu bij de specialist...voor 24 nieuwe kopbouten....en er waren er slechts 3 gebroken
13 apr 2012 17:34
Gewoon doorrijden, je komt er niet mee stil te staan.
Hooguit heb je een beetje gevoelige IMS Lager bij accelereren, alsof de uitlaat even lekt.
Wel wordt de kans elke gereden kilometer groter dat je steeds langer moet doorrijden om de centen bij elkaar te sparen.
Op een gegeven moment rij je ook de cilinderkoppen en cilinders onherstelbaar kapot. Wanneer dat is weet je niet.
Wie betaalt bepaalt, lees ik hier altijd
13 apr 2012 17:54
Ik laat bepaalde zaken liever preventief vervangen voordat de reparatie echt duur wordt.
Het rijdt voor mij lekkerder als ik weet dat alles in orde is.
13 apr 2012 18:43
gaat dat kosten?
13 apr 2012 20:24
ligt er aan wat je nog meer wil vervangen , en wat je zelf kan
http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?f=3&t=30425
13 apr 2012 21:07
danny,
ik had de foto's van je revisie al gezien, ik ben wel handig maar gaat me heel veel tijd kosten...
misschien toch maar sparen...en her en der eens informeren over prijzen...in doesburg zit Hotrod, die doen ook revisie van luchtgekoelde motoren.
daar is mn 914 ook onder handen genomen door de vorige eigenaar....revisie van 2 liter blok was daar 3000 euro
13 apr 2012 22:10
Ik kan je mittelmotor.de aanraden; die hebben mijn 3.2 ook gedaan.
Leveren benodige parts ook redelijk voordelig; dat is juist de grootste onzekere factor als een een blok gaat openen.
Doorrijden met meer dan 1 gebroken draadeind ljkt me niet lekker.
Onder belasting kan de kop op de rand van de cilinder gaan jutteren waardoor die op elkaar gaan in slaan; je kunt beiden dan afschrijven als het tegenzit. Setje nieuwe zuigers en cilinders kost je EUR 3.000; terwijl ze bij een normale revisie doorgaans zonder problemen opnieuw mee kunnen.
16 apr 2012 17:28
lindemans,
wat heb je voor de revisie betaalt ?
Ik had al even geinformeerd bij Erpa, indicatie was 100 uur werk, ca 5000 euro minimaal.
afhankelijk vd staat vd motor.
16 apr 2012 17:30
... volgens mij doet mijn Specialist dat sneller -
maar die rekent dan wel weer wat €'s voor het materiaal
16 apr 2012 22:00
ok, welke specialist bedoel je ? ik sta voor suggesties open, ik vond 100 uur ook wel veel.
16 apr 2012 22:06
staat een week voor, 40 uur.
16 apr 2012 22:12
welke specialist doet dat voor 40 uur ? heb je een naam ? ik sta open voor suggesties
17 apr 2012 14:28
Het aantal uren gaat afhangen van de staat van de motor en de kwaliteit van het werk, 40 uur is echt het minimum. Je moet je voor dit soort klussen je echter altijd arm rekenen. Dit kan zooooo tegenvallen.
17 apr 2012 14:40
Het kan inderdaad tegen zitten - en wat er werkelijk gedaan moet worden zie je pas als het blok uit elkaar ligt
en dan kan je niet meer terug.
Je zou kunnen kiezen voor alleen 'n kop-revisie ... maar persoonlijk zou ik ook de krukas- en drijfstang- lagers laten vervangen
Volgens mij is die 40 uur voor een specialist goed te doen ... het werk aan de cilinderkoppen, drijfstangen e.d. wordt over het algemeen toch uitbesteed
17 apr 2012 14:51
vanmorgen even contact gehad met Manuel Pelzer (kerkrade), deze gaven volgende aan:
aantal uren 40:
- alleen kopbouten vervangen 2000 E
- Koprevisie 1500 E
- revisie blok 1000 E
Koppen gaan ca 150 K mee, eeen blok gaat zo'n 300 K mee
je kunt dus kiezen waar je voor gaat, in mijn geval denk ik dat het blok wel goed is, dus zou ik gaan voor kopbouten en koprevisie (3500 E)
en misschioen komt daar nog wat klein spul bij zoals revsie startmotor, revisie dynamo...
Bij Pelzer had ik wel een goed gevoel qua kosten en informatie...iemand ervaring mee ?
17 apr 2012 15:01
Wat ik gedaan heb met mijn SC, het blok er zelf uit gehaald en geheel gestript.
Echt alles eraf tot dat je het carter en de cilinders over houd en dit bij de "specialist" gebracht
Best leuk werk en het scheelt heel wat uurtjes
17 apr 2012 15:08
Avanti schreef:- alleen kopbouten vervangen 2000 E
- Koprevisie 1500 E
- revisie blok 1000 E
Voor die 1000 Euro extra zou ik het dan helemaal laten doen -
maar ga er eerlijk gezegd vanuit dat je hier een tikfout hebt gemaakt
17 apr 2012 15:46
Dat zijn echt feest prijzen.....als alles mooi gangbaar is en het blijft biij een pakkingsetje en 8 tapeinden, zou kunnen..
Maar zoals ik al zei....het kan zwaar tegenvallen....zoals
kapotte nokkenassen
.......... nokkenasvolgers
.......... oliepomp
.......... cilinders/zuigers
.......... tussentandwielen
.......... koppeling
.......... vliegwiel
.......... etc....
17 apr 2012 15:58
Peter 993 schreef: en 8 tapeinden
... ze gaan hopelijk toch niet alleen de gebroken draadeinden vervangen
Persoonlijk zou ik dan meteen alle 24 draadeinden vervangen voor die met volledige spoed ala 993
17 apr 2012 17:02
€2000.- voor het vervangen van de kopbouten
., Breng maar langs , ik doe het goedkoper !!!! Bedenk wel dat de koppen er af moeten met alle ellende van dien . Uitboren van de uitlaat tapeinden bv..
Laatst bijgewerkt door
Danny op 17 apr 2012 17:04, in totaal 1 keer bewerkt.
17 apr 2012 17:03
... met bon, btw en garantie
17 apr 2012 17:05
Is in overleg wel mogelijk
18 apr 2012 17:12
Nog even voor de duidelijkheid, die 2000 Euro was voor vervangen van alle 24 kopbouten, zou niet verstandig zijn om de oude te laten zitten.
prijzen staan op site van Pelzer:
http://www.onderdelenvoorporsche.nl/con ... d5374.html
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.