Sinds iets meer dan 1 jaar heb ik een Porsche Boxster (986).
Afgelopen maand was mijn Porsche aan de beurt voor een grote onderhoudsbeurt met achterstallig onderhoud en een APK. Ik heb dit laten doen bij een goed bekend staande Porsche Specialist. Bij de APK kwam naar boven dat de CO waarde fluctueerde tussen de
0,3 en 3 bij stationair draaien. Zodra er gas werd gegeven bleek de CO waarde uitstekend te zijn. De Lambda waarde is gewoon goed. De auto werd dan ook op de CO waarde afgekeurd.
Ondertussen is de grote beurt en het achterstallig onderhoud uitgevoerd. Hierbij kwam naar boven dat de motor er fantastisch uitziet en geen problemen heeft.
Ook zijn bepaalde dingen uitgevoerd om te kijken waar die CO waarde vandaan komt.
Zoals:
- nieuwe bobines en bougies (allemaal). Hoorde ook bij de grote beurt.
- gekeken of er lekkage was waardoor de CO waarde zo schommelde. Er is geen sprake van valse lucht.
- menigmaal de auto aan de computer gehangen. Hierbij kwam niets naar boven. De computer is goed en geeft geen storingen aan.
- beide lambda sondes zijn vervangen door anderen. Dit geeft geen verschil. Kortom de lambda sondes zijn goed.
- de lucht massa meter is vervangen door een andere. Maakte geen verschil.
- de lucht filter is vervangen en de lucht intakes zijn schoongemaakt.
- verschillende dingen zijn doorgemeten en daar kwam niets raars naar boven.
WIE O WIE WEET HIER IETS VAN OF HEEFT DIT MEEGEMAAKT?????
We weten beide niet meer waar het aan kan liggen.
De motor loopt erg netjes en geeft totaal geen problemen. Niet bij starten en niet bij rijden. Je hoort geen verandering van toeren bij stationair lopen. Ook een koude of warme motor maakt geen verschil in CO meting.
Deze week wordt nog wel even gekeken naar de gasklep.
Laatst bijgewerkt door
Pirate op 21 apr 2012 22:09, in totaal 1 keer bewerkt.