Switch to full style
Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

911 996 K&N 57i KIT o.i.d.

26 apr 2012 23:41

Hallo forumers,

Hebben jullie een goed adres voor een K&N 57i kit voor mijn 996?
Ik had vividracing.com geprobeer, kostte iets van $ 240 (en $140 verzendkosten). De beste man had het over "enkele" weken voor bezorging en dat duurt mij iets te lang. :(
Reden van deze site was puur de prijs, omdat ze op andere sites zo naar de Euro 700.- schieten en dat vind ik best erg veel geld.

Iemand nog een 2e hands liggen of een site waar ze in elk geval goedkoper zijn?

Gaat mij alleen om het geluid dus alternatieven zijn altijd welkom. Ik weet overigens niet of een Fabspeed met een ander filter ook een harder aanzuiggeluid geeft t.o.v. een K&N kit. Iemand ervaring? Zoekfunctie heb ik al geprobeerd :wink:

grtz,
Fabian

Re: 911 996 K&N 57i KIT o.i.d.

27 apr 2012 11:24

Je kunt natuurlijk altijd Ebay.com afstruinen voor een Porsche 996 K&N kit, bijvoorbeeld deze:

http://www.ebay.com/itm/K-N-Intake-Fipk-Porsche-Carrera-996-99-05-/300459698905?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item45f4cb2ad9&vxp=mtr#ht_1404wt_902

Ook zo'n 320 U.S. dollar, maar volgens de advertentie streven zij er wel naar om dit binnen 7 - 11 werkdagen bij je thuis afgeleverd te hebben.

Wat betreft de K&N kits. Een aantal malen lees ik negatieve ervaringen, aangezien de K&N filters weleens overdadig schijnen te zijn ingesmeerd met olie, waardoor dit jouw luchtmassameter kan bevuilen. Met alle negatieve gevolgen van dien. Echter heb ik deze verhalen veelal op internationale fora gelezen, maar heb ik dit bericht nog niet direct vernomen van iemand. Misschien dat de andere Porsche addicten op dit forum hierop kunnen reageren.

Succes ermee! En als je slaagt voor zo'n kit, laat eens een soundfile horen.

27 apr 2012 13:27

Bedankt Richard voor de opmerking :shock:
Hierdoor ga ik toch een beetje twijfelen aan de K&N kit...

Ik ga in elk geval even op Ebay kijken.

En over soundfile gesproken, is er iemand met een Fabspeed (volgens toch zo een sillicoonding) met een inlegfilter? Misschien is dat dan wel een "veilige" oplossing voor mij :scratch:

Laat maar horen!
Fabian

27 apr 2012 14:20

Wil je alleen een ander geluid door het luchtfilter te wijzigen, of zijn de RSR Mufflers van Carnewal wellicht een betaalbaar alternatief?
Is op het forum al voldoende over geschreven. Kost zo'n € 400 en dan heb je een sportief geluid. Ik heb ze onder een 993 liggen en ben er erg tevreden mee. Krijg ook regelmatig een spontane opmerking over het mooie geluid: sportief, maar niet overdreven. Maar goed, over smaak valt niet te twisten... (Er zijn op het forum ook mensen die het geluid ín de auto bij bepaalde snelheden iets te veel vinden 'brommen'.)

Op de site van Carnewal staan twee geluidsfragmenten van een 996 voor en na RSR. klikkerdeklik hier

EDIT: ik lees zojuist in je voorstelpost dat je over je eigen auto schrijft "Mooie breedset en een dik uitlaat systeem...lekker soundje hoor!!". Dan zullen die RSR Mufflers waarschijnlijk niet nodig zijn...

27 apr 2012 17:53

Speedservice Born €550 gemonteerd

28 apr 2012 12:52

Bedankt alvast voor jullie antwoorden :wink:

@Gijbels ik neem aan K&N gemonteerd voor Euro 550.- In dat geval bestel ik hem wel via Ebay en zet ik het er zelf wel in. Dan bespaar ik weer Euro 200.- maar in elk geval bedankt.

Iemand nog een antwoord op alleen de vervangingsfilter van bijv. K&N of BMC met de Fabspeed silicoontube?

Grtz,Fabian
Plaats een reactie