Switch to full style
Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

Distributieriem?

11 maart 2005 0:52

Hallo,

Mijn BMW heeft geen distributieriem, maar een ketting. Deze hoeft (in principe) niet vervangen te worden.

Kan iemand mij vertellen of dit bij 911's ook zo is?

Gr, M

Re: Distributieriem?

11 maart 2005 0:57

M schreef:Hallo,

Mijn BMW heeft geen distributieriem, maar een ketting. Deze hoeft (in principe) niet vervangen te worden.

Kan iemand mij vertellen of dit bij 911's ook zo is?

Gr, M


Correct me if I´m wrong maar volgens mij heeft een 911 geen bovenliggende nokkenas en dus geen distributieriem en geen distributieketting, de 964 en 993 uitsluitend een distributieriempje tussen beide ontstekingen.

Welkom overigens :D

11 maart 2005 8:46

bij mijn weten zitten er toch twee distributieketens tussen mijn
nokkenassen en krukas,

zou anders niet weten hoe ze de synchronistatie moeten bewerktstelligen tussen die twee assen.

:idea:

11 maart 2005 8:51

die moet normaal nooit worden vervangen,
een riem wel,
daardoor is hij meer onderhoudsvriendelijk

Re: Distributieriem?

11 maart 2005 15:04

HenkC2C schreef:volgens mij heeft een 911 geen bovenliggende nokkenas en dus geen distributieriem en geen distributieketting


:roll: :roll: :roll: :roll:

11 maart 2005 15:16

Gelukkig (hopelijk?) heeft hij meer verstand van het verkopen van auto's. ;) :lol:

11 maart 2005 15:23

Alle 911 motoren (in ieder geval de luchtgekoelde) hebben allemaal kettingen; die overigens ook slijten; watergekoelde 911's weet ik niet zeker.

11 maart 2005 15:39

alles slijt..........





maar om de 20k of 200k
Laatst bijgewerkt door jeff_911 op 11 maart 2005 23:59, in totaal 1 keer bewerkt.

11 maart 2005 15:58

Alle luchtgekoelde 911 motoren bezitten distrubutie kettingen alleen bij de oude type t/m de SC waren de spanners een zeer zwak punt.
Vanaf de Carrera 3.2 kwam een modificatie met een hydr. spanner.
Ook gaven de 2,7 motoren problemen met de kettinggeleiders, dit heb ik helaas ondervonden.
Als een motor veel km heeft gereden meet men vaak de ketting op en als de speling te groot is wordt deze met een reparatieketting vernieuwd.

11 maart 2005 23:58

lindemans schreef:Alle 911 motoren (in ieder geval de luchtgekoelde) hebben allemaal kettingen; die overigens ook slijten; watergekoelde 911's weet ik niet zeker.


Alle 911's hebben twee distributie kettingen :P
De 996 heeft er zelfs 5 :shock:

( behalve de GT3 t/m GT1 , die hebben er weer twee :lol: )


molen934 schreef:Alle luchtgekoelde 911 motoren bezitten distrubutie kettingen alleen bij de oude type t/m de SC waren de spanners een zeer zwak punt..


Zo'n zwak punt dat ik nu nog steeds veel SC's in onderhoud heb met de originele kettingspanners :lol:

De afgelopen jaren heb ik zoveel motoren gereviseerd of losgehad dat ik niet meer zou weten hoeveel, in ieder geval meer dan 80.
Ik kan mij er vier herinneren met een kapotte spanner. Eén ervan was een 3.2, één een 964 en de andere twee waren SC's.
Deze spanners heb ik gereviseerd en niet vervangen. :shock:

Persoonlijk vindt ik de SC spanners helemaal niet slecht. van de rest van de motor durf ik dat helaas niet te altijd te zeggen
Laatst bijgewerkt door Erwin op 15 okt 2014 9:00, in totaal 2 keer bewerkt.

12 maart 2005 12:18

Geen enkele discussie over de vakmanschap van Renntech, maar praat alleen maar over mijn ervaring als 911 rijder.
Heb het helaas met mijn eerste 911 in 1983 ondervonden echt alles stuk
kleppen krom, zelfs de aandrijvingstandwiel van de kettingen was stuk (heb hem nog liggen) hele blok moest uit elkaar.
Toen de modificatie kwam heb ik deze direct gemonteerd en vele voor mijn vrienden, ook kwam het nog aan bod bij Carcare gisteravond.
Weet nog dat bij een van die Porsche's (ex Polite Targa) ik de deksel eraf haalde en een veertje van de schakel onderin lag!, dus die had alle geluk.
Daar was al een nieuwe ketting opgezet, want normaal zit daar geen schakel op.
Ook in de begin jaren bij de club waren er mensen met kettingspannersproblemen.

12 maart 2005 13:02

idd alles slijt
maar ik moet zeggen
ik heb 165000 km met mijn vr6 gereden als de beesten,
de ketting was nog steeds in perfecte staan
en moest niet vervangen worden...

12 maart 2005 13:10

F@RGO schreef:idd alles slijt
maar ik moet zeggen
ik heb 165000 km met mijn vr6 gereden als de beesten,
de ketting was nog steeds in perfecte staan
en moest niet vervangen worden...


Dan heb jij geluk gehad want de VR6 is berucht om zn ketting.....[ontieglijk veel werk!!bij vervanging]

12 maart 2005 17:53

Ik denk niet dat normaal een ketting vervangen wordt.
Natuurlijk als je motor 300000 km in de wielen heeft dan zal deze wel eens versleten kunnen zijn maar in dit geval zal er meer versleten zijn dan de ketting of een spanner we moeten wel eerlijk blijven.
In dit geval mag men toch niet gaan praten over een zwak onderdeel. :wink:

12 maart 2005 20:23

Benny heeft gelijk als de ketting toch gaat slijten bij 300k of meer tja dan zal er inderdaad veel meer aan de hand zijn als men gaat kijken in het blok,en een revisie is dan gewoon normaal bij deze km-stand :idea:
Plaats een reactie