Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
22 jun 2012 21:17
Mmmmm, ik heb vandaag eens even het chassisnummer opgezocht van mijn 912 uit 1966.
Blijkt dat de auto niet in 1966 is gemaakt maar in 1965.
Al die tijd gedacht dat hij uit 1966 kwam....
Verrast hierdoor gelijk ook maar even het motornummer erbij gepakt en nu blijf ik een beetje steken.
Het motornummer is P*80691.
Maar voor zover ik dit kan checken is dit geen 912 motor.
Via internet kom ik steeds uit op een 1600S motor uit een 356 van 1956.
Is er iemand die mij hiermee kan helpen?
22 jun 2012 21:29
USA: 740001 to 744210
EUR: 830001 to 832090
Crankcase: 616/36 voor beiden
Je motor is inderdaad een 1600S uit 1956 met 616/2 motorcode
22 jun 2012 22:05
Bedankt Maarten...
Nu is even de vraag of dat goed of slecht nieuws is...
22 jun 2012 22:16
1600S motor voor USD 6.500.
912 motor voor USD 7.500.
Dus qua waarde ontloopt het elkaar niet zo veel!
22 jun 2012 22:39
Volgens mij heeft een vroeg 1600s blok maar 60PK, en een kleine oliepomp. De mechanische toerenteller zal wel omgebouwd zijn.....
23 jun 2012 7:05
Ik voel een prijs aanpassing aankomen op het groene autootje
Leuk ding overigens. Kleur is
23 jun 2012 20:22
felix bahama 912 schreef:Volgens mij heeft een vroeg 1600s blok maar 60PK, en een kleine oliepomp. De mechanische toerenteller zal wel omgebouwd zijn.....
De 912 heeft veel te veel vermogen voor 60 pk.... het dingetje loopt met gemak >170km/h....
Misschien hebben ze ooit het carter gebruikt van een 356....
Ik moet er even verder induiken....
12 nov 2012 16:21
Grappig, afgelopen weekend een beetje op internet zitten neuzen.
Vind ik via via de eigenaar van een 356A uit 1956.
Een Amerikaan die in Oklahoma woont en die de afgelopen vijf jaar zijn 356A compleet heeft gerestaureerd.
Hij stond op een of andere site ingeschreven met zijn VIN.
Laat ik nu zijn motor in mijn 912 hebben liggen.
De man was helemaal gelukkig dat ik zomaar uit het niets contact met hem opnam.
En nu wil hij maar al te graag een voorstel van mijn kant horen om de motor in handen te krijgen.
Zou natuurlijk een geweldig verhaal zijn voor zo'n man om op deze wijze zijn auto weer matching te krijgen.....
12 nov 2012 22:06
En kan voor jouw ook zeer gunstig uitvallen natuurlijk
12 nov 2012 22:27
Dat zou inderdaad kunnen..... echter ben ik in een vergevorderd stadium om de 912 te verkopen.....
Dus wellicht kan de toekomstige eigenaar van de 912 hier wat mee doen.....
12 nov 2012 22:40
Begin eens met 10k vragen voor dat blok. Matching kan zo maar 20-30% toevoegen aan de waarde van een 356. Als die man hapt dan heb jij een 912 zonder blok in de boeken staan voor een paar k.
13 nov 2012 9:33
zo denk ik er ook over...hooien als de zon schijnt
13 nov 2012 10:04
Moet toch weer een knap 912 blok in? Zou iets meer vragen dan 10 mille.....Joost 73 heeft nog een mooi 912 blok te koop!!
13 nov 2012 11:31
>10k voor het blok? Je kunt het proberen
13 nov 2012 11:59
felix bahama 912 schreef:Moet toch weer een knap 912 blok in? Zou iets meer vragen dan 10 mille.....Joost 73 heeft nog een mooi 912 blok te koop!!
Maar heeft Joost ook een 912 motor uit 1965?
Dat zou alweer uitkomst bieden....
13 nov 2012 13:09
Niet uit 65, maar wel gebouwd door Andy Prill met FF
viewtopic.php?f=12&t=35853Denk maar zo, het was in eerste instantie al niet matching, kun je maar beter een goed blok hebben.
13 nov 2012 14:22
Cloaca schreef:......Zou natuurlijk een geweldig verhaal zijn voor zo'n man om op deze wijze zijn auto weer matching te krijgen.....
Inderdaad! De man is klaarblijkelijk een echte liefhebber, is al vijf jaar aan het restaureren.
Je moet hem niet het vel over de oren trekken, zou je zelf ook niet leuk vinden. Kijk wat je terug wil kopen en vraag die prijs. Allebei blij.
13 nov 2012 14:35
Motor los aan de originele 356 verkopen en de 912 zonder motor doorschuiven levert denk ik zeker meer op !
13 nov 2012 14:39
Joost73 schreef:Denk maar zo, het was in eerste instantie al niet matching, kun je maar beter een goed blok hebben.
Dat zie je verkeerd Joost.... als de motor op deze manier er dan toch uit "moet" dan kun je er beter weer een '65-er in hangen.....
13 nov 2012 15:14
"hoe mensen elkaar gek l#llen op het internet"
13 nov 2012 17:06
Wat bedoel je precies Jeroen?
13 nov 2012 17:12
Subdriver schreef:Cloaca schreef:......Zou natuurlijk een geweldig verhaal zijn voor zo'n man om op deze wijze zijn auto weer matching te krijgen.....
Inderdaad! De man is klaarblijkelijk een echte liefhebber, is al vijf jaar aan het restaureren.
Je moet hem niet het vel over de oren trekken, zou je zelf ook niet leuk vinden. Kijk wat je terug wil kopen en vraag die prijs. Allebei blij.
volgens mij doen de amerikaantjes op het moment niets anders dan het vel over de oren trekken bij de europiaantjes
13 nov 2012 17:48
Cloaca schreef:Wat bedoel je precies Jeroen?
Wat ik bedoel is dat we het hier nog steeds over een keverblok hebben
Voor de bedragen die hier om je oren vliegen kan je een 3.6 zes cilinder in je 912 hangen
13 nov 2012 17:57
Jeroen914 schreef:Cloaca schreef:Wat bedoel je precies Jeroen?
Wat ik bedoel is dat we het hier nog steeds over een keverblok hebben
Voor de bedragen die hier om je oren vliegen kan je een 3.6 zes cilinder in je 912 hangen
Nou eigenlijk niet, want die 3.6 heb je al voor € 3500,-
14 nov 2012 10:18
Iemand bekend met een goed transport bedrijf om een auto naar Amerika te transporteren?
Heb hier op het forum reeds SCL Rotterdam gevonden (en een quote aangevraagd) maar wellicht zijn er mensen die goede ervaringen hebben met een ander bedrijf.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.