Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
05 jul 2012 19:30
hallo,
ik rij al een tijdje een 930 turbo van 1983.
heb deze auto 5 jaar nooit problemen mee gehad.
het probleem is als volgt.
ik heb geen brandstofpompen meer behalve als ik de 2 relais voor in de koffer massa geef dan werken ze alle twee.
dit was zomaar op een dag.
de dag erna nog geprobeerd te starten met een extra accu erop toen deed hij het 1 tel en doen was er geen leven meer.
boost sensor en de groene safety schakelaar zijn heel.
wat kan dit zijn?
de bruin rode draad(massa brandstofpomp relais) gaat helemaal de tunnel in en dan raak ik hem kwijt.
alvast bedankt ,
Laatst bijgewerkt door
kiyamizio op 17 jul 2012 20:26, in totaal 1 keer bewerkt.
05 jul 2012 20:53
Mike,
Aan de zijkant van de luchtweger zit een groene schakelaar, welke bij contackt de brandstofpompen aan massa legt. Probeer eens te achterhalen of deze niet defect is. Je komt er wel niet makkelijk bij....
Succes en met vriendelijke groet,
Paul.
05 jul 2012 21:23
als ik hem los trek gaan alle twee de pompen opeens aan!
de groene stekker zit op de luchtklep zeg maar.
ik hoor nu me ontsteking niet piepen.
er komt geen 12v op de rood witte draad.
ik vertrouw me alarm ook niet helemaal
05 jul 2012 22:40
dat is de taal van de jeugd. opa.
05 jul 2012 22:56
Heren, sorry voor mijn gebreken met de nederlandse taal.
Heb nu eenmaal geen tienen gehaalt op school. En ik raak een beetje gewend aan de sms taal tegenwoordig whatapp taal.
als ik van buiten af plus op de ontsteking zet piept hij en heb ik weer vonk.
Morgen weer een dag. Tips altijd welkom.
Mvg mike,
17 jul 2012 20:24
goedenavond,
ik heb de motor nu lopend maar, dat is alleen mogelijk als ik de lucht klep zelf naar beneden druk.
het lukt de motor niet om de luchtklep naar beneden te zuigen,
ik heb de plunjer van de mengverdeler al bekeken en deze ziet er na genoeg nieuw uit en gaat heel soepel heen en weer.
de lucht klep gaat pas zwaar als de brandstof druk erop staat. misschien de veer die aan de klep zit maar, zonder brandstof druk gaat
de klep gewoon heel licht.
de brandstof druk is bij 20 graden 1,1 bar en pomp druk 6,5bar en rest druk 1,5bar
iemand nog tips ik zit met mijn handen in mijn haar.
19 jul 2012 18:22
Als ik het dus goed begrijp komt de schijf niet omhoog? De schijf bedient een plunjer. Deze krijgt een tegendruk van de warmloopregelaar(simpel gezegd). deze druk is bij koude motor 0.5 Bar en bij warme motor 3.7 Bar. Ik zou dus zeggen dat deze regeldruk te hoog is. Warmloopregelaar defect?. Hopelijk heb je iets aan deze informatie.
19 jul 2012 19:39
kiyamizio schreef:iemand nog tips ik zit met mijn handen in mijn haar.
Mike,
Ik weet niet in welke regio je woont, maar ga naar een goede Porsche specialist.
Die kan je zeker helpen en haalt je 930 gewoon op met een ambulance of oprijwagen.
20 jul 2012 1:19
Dus de koude brandstof druk is 0.6 bar te hoog en daardoor gaat de luchtklep niet zonder hulp naar beneden.
zal op.zoek gaan naar.een wur.
20 jul 2012 8:29
Jij bent niet bang!
Dit kan een mogelijke reden zijn dat ie niet omhoog gaat. Maar als de druk hoger is (bij warme motor) moet ie ook omhoog gaan. Regeldruk is Brandstofdruk? Neem aan dat je geen luchtlekkage hebt in het inlaat traject.
20 jul 2012 23:22
beaker schreef:Jij bent niet bang!
Dit kan een mogelijke reden zijn dat ie niet omhoog gaat. Maar als de druk hoger is (bij warme motor) moet ie ook omhoog gaan. Regeldruk is Brandstofdruk? Neem aan dat je geen luchtlekkage hebt in het inlaat traject.
Kiyamizio let maar op dat het geen kamikazio wordt met dit soort experimenten.....
21 jul 2012 8:43
kiyamizio, achterop de interkoeler zit een witte drukschakelaar met een wit kabeltje, als je nu dit kabeltje op massa houd en dan eens probeert te starten.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.