Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
23 jul 2012 17:59
Geachte forumleden: is het voor een niet Porsche monteur te doen om zelf de klepdeksel pakkingen te vervangen ? En zo ja zijn er nog zaken waarop extra aandacht te besteden.
MOD: Type Porsche aan titel toegevoegd
23 jul 2012 19:28
Welk type Porsche praten we hier over
23 jul 2012 19:31
MOD: Volledige en niet noodzakelijke quote van direct bovenstaande post geveegd
Sorry, een 993 Carrera 4.
23 jul 2012 19:35
Alleen de onderste - of ook de bovenste
Voor de onderste moet je het een en ander verwijderen - voor de bovenste nog iets meer - om goed bij de klepdeksels te kunnen komen.
23 jul 2012 19:59
Kheb het zelf gedaan, was goed te doen maar heb wel een brug.
Heb ze wel gelijk vernieuwd, weet je zeker dat het weer goed zit
Waren niet echt kostbaar naar ik meen
Oja nieuwe moertjes/boutjes met ringen, maar dat weet je wel neem ik aan
Suc6
23 jul 2012 20:24
Waarschijnlijk alleen de onderste, het probleem is dat mijn (aankoop) garage net 2 weken dicht is i.v.m. vakantie en ik wil nu rijden. Dus ga het zelf proberen te fixen op een brug, het vervangen van de moertjes en onderlegschijfjes wist ik overigens niet. Alvast bedankt voor de info.
23 jul 2012 20:39
Ellan Vannin schreef: het vervangen van de moertjes en onderlegschijfjes wist ik overigens niet.
Is het zo erg dat je er niet mee kunt rijden
Lekkage
Als je toch moertjes en onderlegschijfjes (ringen) gaat bestellen - bestel dan meteen de bouten voor de uitlaat ... die moet er namelijk ook voor een gedeelte onderuit .. alsmede je motor-beschermplaat .. etc.
Succes
PS: wel in de juiste volgorde vast - en op het juiste moment - zetten
23 jul 2012 20:57
Olaf schreef:Is het zo erg dat je er niet mee kunt rijden
Lekkage
Precies dat vroeg ik me ook af bij het lezen. Ze kunnen best een beetje zweten en daar kun je prima mee rondrijden...zeker 2 wk
23 jul 2012 21:56
Ellan Vannin schreef:Geachte forumleden: is het voor een niet Porsche monteur te doen om zelf de klepdeksel pakkingen te vervangen ? En zo ja zijn er nog zaken waarop extra aandacht te besteden.
MOD: Type Porsche aan titel toegevoegd
Misschien de olie aftappen...??
23 jul 2012 22:23
is niet nodig
23 jul 2012 23:01
wanneer ik rijd tot de motor warm is walmt blauwe rook uit ventilatierooster van motorkap en onder linker achterscherm uit (verbrande olie).
24 jul 2012 3:58
dat zal wel zo blijven, omdat er nu olie ligt op de warmtewisselaar en/of uitlaat.
Heb je de plastic motorbak er wel eens onderuit gehaald, daar zal ook wel olie in staan. De bak is eenvoudig te demonteren maar wel liefst op en brug of achter op bokken.
Alles bij elkaar zou ik deze reparatie door de specialist laten doen, kost de werled niet en de boutjes in de kleppendeksels willen nog al eens vervelend doen.
Als je wil rijden zou even schoonmaken wellicht volstaan..
24 jul 2012 6:31
Met geduld en inzicht gemakkelijk zelf te doen, maar zoals hierboven vermeld de inbus boutjes kunnen nog wel eens erg vast zitten en je draait ze zo rond.... Zou gelijk onder en boven doen als je toch bezig bent. Kijk ook gelijk even naar de distributie deksels, lekken ook vaak. Hiervoor moet je wel de gehele achterkant eraf halen (bumper, uitlaat, cat, kachel pijp, motorplaten, airco steun, krukas pulley etc). Ook hier weer een hoop lastige en roestige bouten en moeren om te verhitten of slijpen als je pech hebt. Als je zo ver gaat schrik niet van wat je allemaal tegen komt. Zo heb ik gelijk alle hitteschilden (3x) en 4 bumpersteunen moeten vervangen omdat ze helemaal weggerot waren.
24 jul 2012 8:30
Marcel schreef:Alles bij elkaar zou ik deze reparatie door de specialist laten doen, kost de werled niet en de boutjes in de kleppendeksels willen nog al eens vervelend doen.
Zou ik ook doen
24 jul 2012 12:03
Ellan Vannin schreef:Waarschijnlijk alleen de onderste, het vervangen van de moertjes en onderlegschijfjes wist ik overigens niet. Alvast bedankt voor de info.
Dat scheelt, als ik jouw was zou ik wel even zorgen dat ik originele inbusbouten krijg (geen moeren met onderleg plaatjes, die zijn voor de 964
).
De originele inbus bouten zitten de ringen namelijk aan vast en kosten ook de wereld niet (0,71 cent per stuk x 26 voor 2 onderste klependeksels).
24 jul 2012 13:50
Elk voordeel heeft ook weer zijn nadeel
Doordat de kleppen niet meer gesteld hoeven te worden gaan de kleppendeksels er niet meer af en gaan de pakkingen verdrogen en meest lekken
Ook willen de (kunsttof) kleppendeksels wel een scheuren of trekken krom, had ik tenminste
24 jul 2012 23:51
Naast scheuren en krom trekken, willen ze ook graag lekken op de aluminium busjes die in de plastic deksels zitten.
En net wat Hans zegt, de kleppen hoeven niet meer gesteld dus worden de pakkingen ook niet meer vervangen over het algemeen, tot dat ze gaan lekken.
25 jul 2012 16:27
na een en ander gelezen te hebben in combinatie met het uitzonderlijke goede weer, de P maar naar ''specialist'' gebracht
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.