Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
27 jul 2012 13:19
Mijn 996 3.4 houd in boven de 5000 toeren en begint dan te stotteren, merkbaar vermogenverlies.
Als in hem in zijn vrij zet dan gaat hij wel tot aan de toerenbegrenzer.
Alleen belast klimt hij met moeite hoger.
Bij een meting is de co waarde ook aan de hoge kant.
Wat zou hier het probleem zijn.
-Met mijn obdII lezer komen er geen fouten naar boven.
-LMM defect?
-bobine defect?
-gelezen dat het ook de kat zou kunnen zijn?
De lambda sondes zijn vorige maand vervangen doordat hij een veel te hoge co waarde had.
Maar de co waarde is nauwelijk gedaald.
Vorig jaar zijn de injectoren en benzine pomp vervangen.
29 jul 2012 23:01
Beste Wesley
Mijn mijn 996 ook de zelfde probleem gehad nadat alle zes de bobine's en bougies waren vervangen geen problemen meer.
31 jul 2012 11:07
Luchtmassameter kan ook de oorzaak zijn. Hoeveel km op teller? Rond 100k is dat normaal. Is slechts 5 minuten werk.
31 jul 2012 14:46
Onbelast aan z,n toerenbegrenzer!!!???
31 jul 2012 18:15
Tja moet de motor gewoon prima aan kunnen om te testen....
Pak de diesels maar die moeten ook ff aan de roetmeting met een flinke bak gas..En rammelen dat die oude diesels dan doen..
Dus een benzine kan dat best een keer hebben.. of tie nu over de 5000 toeren als je er meer rijd of stilstaand...... hij doet het zelfde...
02 aug 2012 1:16
Bobines merk je vaak bij lagere toeren.
Ik zou de LMM of Lambda sensoren het eerst verdenken. Lamda sensor geeft ook niet altijd een foutmelding namenlijk.
Gaat het "Check Engine' lampje ook branden dal het gebeurd?
07 aug 2012 15:30
Check engine light gaat niet branden.
Lambda sondes zijn 2 maanden gelden vervangen wegens te hoge co waarden.
Achter vervanging lambda sondes is de co waarde nog te hoog maar op de limiet voor de keuring.
Bij lage toeren, draait de motor niet regelmatig. bij een zelfde gastand schommelt de toerentellen beetje.
07 aug 2012 19:50
Gasklephuis is schoon?
09 aug 2012 2:36
JeroenSC schreef:Gasklephuis is schoon?
Ja toen ik een nieuwe luchtfilter heb geplaatst dan was er geen vuiltje aan te zien.
19 aug 2012 13:49
Ik heb de Luchmassameter vervangen en hij trekt nu mooi door al zijn toeren.
Maar ik ga de bobines ook vervangen. Ik heb ze hier al liggen.
Als ik stationair de motor laat draaien, hoor ik af en toe een onregelmatigheid. (zoals er een cilinder eens niet mee onsteekt)
Ook op stationair schommelt het toerental een heel klein beetje, bijna niks.
Maar we zullen zien als ik de bobines monteer, ik heb ze hier al liggen + nieuwe bougies.
Hopelijk kan ik makkelijk aan de bobines
10 okt 2012 23:00
En, hoe was/is het met 6 nieuwe bobines, helemaal als een naaimachine nu?
10 okt 2012 23:25
Dat was Wesley zijn laatste bericht
24 dec 2012 16:36
Knot schreef:En, hoe was/is het met 6 nieuwe bobines, helemaal als een naaimachine nu?
Ja, alles terug in orde.
Geen haperingen meer in de hoge toeren, gaat terug als een speer
08 jul 2013 13:33
Wesley : gemakkelijk te vervangen, die bobines ?
Heb je ook de bougies vervangen ?
21 aug 2013 13:46
bzguy schreef:Wesley : gemakkelijk te vervangen, die bobines ?
Heb je ook de bougies vervangen ?
Ja de bobines zijn makkelijk te doen.
De bougies wat moeilijker, maar als je de juiste doppen en verlengstukken en ratel heb dan is het gemakkelijk.
Je kan er gewoon wat moeilijk aan.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.