Switch to full style
Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

915 schakelt koud beter dan warm

05 aug 2012 18:45

Hallo allen,

Na een paar geweldige dagen Eiffel met de SC, weer helemaal happy met die leuke P.
Alles perfect gelopen, mooie wegen, die gewoon voor de Porsche gemaakt lijken te zijn.

Wel gemerkt dat de versnellingsbak beduidend beter schakelt wanneer deze koud is. Terug schakelen naar 2 is vaak een uitdaging. Na een paar malen dubbel clutchen en een zekere hand, lukt het dan vaak wel de 2 te bereiken. Hierbij zijn absoluut geen bijgeluiden te horen. De bak schakelt door alle versnellingen geruisloos. Ook kan ik bij een snelheid van 20-30km/h terugschakelen naar 1.

Afstelling van de bushings lijkt me in orde. De geleiders in de kruiskoppeling heb ik al eens vervangen. Zou graag een oplossing voor dit probleem hebben, het beperkt in een kleine mate het rijplezier!

Thanks bij voorbaat!

Re: 915 schakelt koud beter dan warm

05 aug 2012 19:38

Beter als ie koud is? Olie.....

05 aug 2012 23:13

Ok,

Olie verversen van de bak dus aan te raden? Dan ga ik dat deze week even doen. Ik post de ervaringen. Iemand nog meer tips??

05 aug 2012 23:42

Ja, swepco gebruiken.

10 aug 2012 15:40

Olie verversen lijkt me ook het eerste dat ik zou doen.. (ik heb ooit een auto gehad waarbij de versnellingsbakolie meer water dan olie was, na verversen schakelde hij zelfs eerst minder goed -hij ging bijna niet meer in een andere versnelling, maar na verloop van tijd schakelde hij weer super)

10 aug 2012 22:48

Probleem opgelost... Vandaag swepco 210 erin gemikt. Vanavond lekker stukje gereden (zonsondergang tegemoet over de Betuwse dijken).

Schakelt nu zonder problemen en met weinig weerstand in 2 en 1.

Bedankt voor deze tip Bully!
Plaats een reactie