Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
12 aug 2012 20:41
Goedendag,
Ik ben opzoek naar een gebruikt Porsche Turbo (997).
Ik vraag me alleen af of het '3.6 blok' betrouwbaar is omdat de variabele turbogeometrie daar voor het eerst op toegepast is. Ook zijn er vrijwel alleen maar gebruikte Porsche turbo's met het '3.6 blok' op de officiele Porsche site te koop, heeft dat er mij te maken dat er veel problemen mee zijn? Graag zou ik ook willen weten indien het blok niet betrouwbaar is waarom dat zo is.
Graag zou ik hier antwoord op krijgen.
Met vriendelijke groet,
Floris
12 aug 2012 20:47
Welkom, floris! Gewoon met garantie kopen, dan heb je minder risico's (zeker bij de P-dealer). Hoe de betrouwbaarheid van de 3.6 is weet ik niet. Dat er veel met 3.6 motor te koop staan heeft er denk ik mee te maken dat een P-rijder zo nu en dan weer wat anders wil. En dan ruil je je 3.6 in.
Fascinerende nickname trouwens, poscheturbo
12 aug 2012 20:59
@erwin996
Bedankt voor je snelle reactie! De gebruikersnaam merk ik nu ook op maar kan ik helaas niet meer veranderen.
Groet,
Floris
12 aug 2012 21:08
erwin996 schreef:Welkom, floris! Gewoon met garantie kopen, dan heb je minder risico's (zeker bij de P-dealer). Hoe de betrouwbaarheid van de 3.6 is weet ik niet. Dat er veel met 3.6 motor te koop staan heeft er denk ik mee te maken dat een P-rijder zo nu en dan weer wat anders wil. En dan ruil je je 3.6 in.
Fascinerende nickname trouwens, poscheturbo
Bedankt voor je snelle reactie! De gebruikersnaam merk ik nu ook op maar kan ik helaas niet meer veranderen.
Omdat ik nieuw ben op het forum en nog niet weet hoe alles werkt, is het eerste bericht niet als directe reactie weergegeven. Mijn excuses.
Groet Floris
12 aug 2012 21:13
Je eerste reply was beter; op een forum hoor je niet te quoten als je meteen reageert op iemand anders (dat is dan wel duidelijk en antwoord op antwoord op antwoord met allemaal quotes erin maakt het behoorlijk onleesbaar).
Los daarvan:
als we kijken naar het type motor van de 997 turbo mk1 (3.6ltr) dan is dat nog het "oude" mezger blok wat super betrouwbaar is (zit ook in de GT3s). De turbos heb ik nog nooit problemen van gehoord/gelezen dus lijkt me niets bijzonders (los van het normale onderhoud dat wat hoger is en ooit zijn ze aan vervanging toe...). Het 997MKII blok (3.8ltr) is een "volledig nieuw blok" en daar is dus veel minder van bekend. Deze zijn er ook wat minder lang maar ook daar nog geen speciale dingen over gehoord of gelezen.
Vanwege betrouwbaarheid zou ik geen van beiden laten staan en de keuze zou ik er dus niet op baseren.
12 aug 2012 21:18
caelin schreef:op dit forum mag je niet quoten als je meteen reageert op iemand anders (dat is dan wel duidelijk en antwoord op antwoord op antwoord met allemaal quotes erin maakt het behoorlijk onleesbaar).
Dat vind ik helemaal niet. Ik vind quoten juist overzichtelijker, ook als je meteen reageert op iemand anders.
12 aug 2012 21:23
Deze blokken, ontworpen door Hans Mezger, staan inderdaad bekend als bullet proof en betrouwbaar(der dan het gen2 3.8 blok). Zoek maar eens op rennlist, genoeg over te vinden.
Laatst bijgewerkt door
MarkS op 13 aug 2012 15:05, in totaal 1 keer bewerkt.
12 aug 2012 21:56
Bedankt voor de reactie!
Ik heb zojuist ook gelezen dat het 3.6 liter blok ook in de gt3 (996) gt2 (996) gt3(997 2006-2009) gt2 (997, 2007) turbo (996) en turbo (997 2004-2010) zit.
12 aug 2012 22:07
Leuke zoektocht, en zoals al eerder genoemd, dat 3.6 blok hoef je je niet druk over te maken, zit helemaal goed!
12 aug 2012 22:32
Mocht je nou die Turbo Power missen, bel me even
12 aug 2012 22:37
haha rob, voorlopig niet, maar ik zal je in gedachten houden mocht dit ooit zover komen
13 aug 2012 10:51
Qua betrouwbaarheid staat het 3.6 blok zeer goed bekend, super auto die 997 turbo.
MarkS schreef:Het is overigens Metzger en niet Mezger, genoemd naar Hans Metzger.
Deze blokken staan inderdaad bekend als bullet proof en betrouwbaar(der dan het gen2 3.8 blok). Zoek maar eens op rennlist, genoeg over te vinden.
Volgens mij is het toch Mezger, niet dat het veel uitmaakt overigens. Zie ook:http://de.wikipedia.org/wiki/Hans_Mezger
13 aug 2012 13:28
Thanks Joost; hoef ik het niet te linken
Wat mijn overweging tussen de twee zou zijn is de LED achterlichten (of je die wel/niet mooi vindt) en aan de binnenkant heb je in de MK-II het touchscreen wat toch wel erg veel makkelijker/fijner werkt dan het MK-I systeem (heb ik ook in de mijne; werkt goed daar niet van maar minder handig dan het nieuwe).
Maar belangrijker dan dat is het in de MK-II mogelijk om met PDK en flippers aan het stuur ipv de knoppen te werken! (maar die zijn dan ook wel een heel stuk duurder dan de MK-I)
Als ik nu in de markt was voor een 997 turbo dan zou ik wachten tot de 991 turbo op de markt is want dan zullen de prijzen weer een schok omlaag krijgen van de 997 turbos.
13 aug 2012 15:04
Jullie hebben gelijk, aangepast.
13 aug 2012 20:58
Dat lijkt mij ook het slimste om te doen wachten op de volgende 911 turbo zodat de 997 wordt afgepreisd.
13 aug 2012 21:17
poscheturbo schreef:wachten op de volgende 911 turbo zodat de 997 wordt afgepreisd.
Ik denk niet dat het veel scheeldt. De markt houdt er nu al rekening mee. Weet wel dat de kosten voor onderhoudt van de turbo iets hoger zijn.
13 aug 2012 21:23
Ja naja kan er beter maar eerst op de nieuwe wachten. Weet iemand wanneer de nieuwe turbo uitkomt?
13 aug 2012 21:50
erwin996 schreef:poscheturbo schreef:wachten op de volgende 911 turbo zodat de 997 wordt afgepreisd.
Ik denk niet dat het veel scheeldt. De markt houdt er nu al rekening mee. Weet wel dat de kosten voor onderhoudt van de turbo iets hoger zijn.
................
13 aug 2012 23:19
Of een 3.8 betrouwbaarder is dan een 3.6 weet ik niet. Heb nu 1,5 jaar een 3.6 997TT (rij er helaas weinig mee) en heb geen problemen met de betrouwbaarheid. Geweldige auto overigens. Kan het erg aanbevelen!
Ook ik ben erg benieuwd naar de nieuwe (991) turbo. Zo zomaar eens mijn volgende auto kunnen zijn. Wel dan nog even wachten tot deze dan een jaar of 2/3 oud is voor de allereerste afschrijving. Ben ook wel benieuwd hoe stabiel deze turbo's blijven. De 996 turbo is ook een erg mooie auto maar lijkt niet erg waardevast te zijn.
13 aug 2012 23:23
poscheturbo schreef:Ja naja kan er beter maar eerst op de nieuwe wachten. Weet iemand wanneer de nieuwe turbo uitkomt?
Intro waarschijnlijk september 2013 in Frankfurt, dan in december bij de dealers.
14 aug 2012 20:39
Afgaande op de prijzen van de "gewone" 997 MK-I denk ik dat je wel kunt stellen dat ook de 997 Turbo's nog een flinke klap in prijs omlaag zullen gaan als de 991 turbo echt beschikbaar is (ga dus uit van medio 2013...dan worden ze massaal ingeruild op de nieuwe snelste dikste...etc.).
Als je niet zo lang wil wachten kun je nu voor vrij goedkoop een 996TT kopen en die over een jaar weer inruilen
17 aug 2012 12:22
Voorlopig maar wachten op de nieuwe turbo en hopen dat de prijs van het 997 model naar beneden gaat.
17 aug 2012 16:13
Sinds oktober 2008, ruim 20.000 km gereden met de 997 turbo zonder problemen..
17 aug 2012 23:19
Pascal kan je nickname wel aanpassen hoor
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.