Switch to full style
Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

996 Carrera 4S : dood :(

17 aug 2012 17:48

Net een dramatisch (doch erg sumiere technische info) verhaal verhoord van een vriendin : met de P (996 Carrera 4S) lekker touren in Isle of White, valt plotseling de Porsche stil : NIKS meer :(

Op voorhand nochtans netjes gewassen, water gecheckt, etc, maar dat betekent natuurlijk niks ;)

Om een lang verhaal kort te maken : geen garantie meer (ondanks stickertje van Porsche op de wagen dat 10 j garantie belooft, maar vraag me niet op wat), wagen zou eerst via verzekering getakeld worden, dan weer niet, staatu nu nog in lokale garage op dat eiland.

Eerste opinie van de lokale garagist : 3 of meer cylinders dood.

Heb al voorzichtig willen aanbrengen dat de 996's 'berucht' zijn om de zgn 'plof-motors', en heb al zeer voorichtig aangebracht dat herstelling wel eens wat $$$$ zou kunnen kosten.

Een ruilmotor kost blijkbaar zeerveel (12k-15k), tweedehands wellicht niet veel minder, in het beste geval kan er iets gefixed worden, maar zelfs dan vrees ik voor de rekening :s ...

Van zodra ik meer (technische) info heb post ik het hier.

Re: 996 Carrera 4S : dood :(

17 aug 2012 18:03

Wij waren toen "het" gebeurde onderweg naar hetzelfde eiland..... :shock: , zou er een verband zijn...... :P :wink:

Gebruikt: € 5.750,00
http://www.v-zweeden.com/product_info.p ... cts_id=778
Afbeelding

Rebuild: € 10.500,00
http://www.v-zweeden.com/product_info.p ... cts_id=935
Afbeelding

Dealer waarschijnlijk nog ietsje duurder.

Maar je kan ook Resto een PB-tje sturen! :idea:

Sterkte!!

Re: 996 Carrera 4S : dood :(

17 aug 2012 18:18

erg balen voor je vriendin dat het haar lijkt te zijn overkomen ...

Re: 996 Carrera 4S : dood :(

17 aug 2012 18:21

996 4s heeft toch de 3.6 en niet de plofachtige 3.4

Re: 996 Carrera 4S : dood :(

17 aug 2012 18:27

chelsea schreef:996 4s heeft toch de 3.6 en niet de plofachtige 3.4


dat dacht ik dus ook, maar heeft toch ook reeds een trieste geschiedenis : al eens lekke koppakking gehad, toen netjes hersteld door dealer. Misschien aan 'wanna-be 3.4' 3.6 ?

Ik duim ook voor haar, vooral voor haar man zijn portefeuille dan ;)

Is idd behoorlijk balen : heb je net 2 dagjes vrij in je drukke professionele leven, gebeurt dat ...

Re: 996 Carrera 4S : dood :(

17 aug 2012 18:34

3.4 heeft misschien wat meer problemen dan 3.6, groot verschil is er niet.
alle serieuze problemen komen door de basis van het blok, het ontwerp en dat is gelijk.

Re: 996 Carrera 4S : dood :(

17 aug 2012 21:21

Vervelend verhaal zeg. Ik hoop maar dat het niet te veel 4S-en overkomt.

Re: 996 Carrera 4S : dood :(

17 aug 2012 21:50

Michiel911 schreef:Vervelend verhaal zeg. Ik hoop maar dat het niet te veel 4S-en overkomt.


Ik hoop het ook, zijn verdomd mooie machines :)

Re: 996 Carrera 4S : dood :(

17 aug 2012 22:28

Kalm blijven! Bij een "plof" valt ze niet "gewoon" stil.

Re: 996 Carrera 4S : dood :(

17 aug 2012 23:13

Beter de 996 dan de vriendin :salut: dat dan weer wel! Wel vervelend natuurlijk :twisted:

Re: 996 Carrera 4S : dood :(

18 aug 2012 10:37

Ik ben eigenlijk wel benieuwd of het een handschakel of tiptronic is? Ik heb er destijds naar gezocht en 'gevoelige IMS Lager' leek bij de handschakelversie veel meer voor te komen

Re: 996 Carrera 4S : dood :(

18 aug 2012 13:45

Wat Senna1 zegt : Bij plof valt 'tie niet in één keer stil. Er is dan al een hoop lawaai, rook en andere drama's te horen geweest.

Zijn er heel toevallig 3 cilinders aan 1 zijde die er mee opgehouden zijn ?
Gewoon een electra/ontsteking probleem ?

Succes,

dick

Re: 996 Carrera 4S : dood :(

18 aug 2012 14:56

Wel een drama-belevenis als je Porsche er ineens mee ophoudt. Ik beweer altijd dat een Porsche je nooit laat staan :oops:
Hopelijk is de oorzaak straks een meevaller maar tot op heden doet ie niks meer?

Re: 996 Carrera 4S : dood :(

18 aug 2012 16:05

Heeft ze de Porsche laten uilezen op "universele" foutcodes. Posche specifieke foutcodes zal de garage waarschijnlijk niet kunnen uitlezen. Wellicht weet je dan wat meer. Met de foutcode kun je via internet al veel te weet komen wat mogelijk de oorzaak zal zijn.

Re: 996 Carrera 4S : dood :(

18 aug 2012 21:51

Mocht er iets met het blok zijn, bv in het ergste geval een plof, dan adviseer ik jou en of je vriendin contact op te nemen met michel van RESTO.....heeft mijn 996 4s ook weer uitstekend gefixt....Als je blok defect is, is het herstellen en modificeren bij michel denk ik de goedkoopste en beste oplossing.. ik hoop voor je dat het allemaal mee valt....
gegroet, hartwiek

Re: 996 Carrera 4S : dood :(

20 aug 2012 7:38

Bij een plof-geval verwacht ik persoonlijk ook veel meer gejengel : kleppen, klepstoters, kleppendeksel in het rond etc ...

Dat was NIET het geval, op verdere technische info blijft het voorlopig wachten (de eigenaars zijn technisch niet onderlegd)

De voorlopige vaststelling van de lokale garagist : 'wat cylinders die het niet meer doen'.

Moeten we wel rekening houden met het feit dat de wagen nog steeds in 'the middle of nowhere' staat & dat de lokale garagist niet is uitgerust met code-lezer etc (meer 'hobbyist').

Ik speel zeker de hier gegeven info door, ik wacht voorlopig (in spanning & met de nodige nieuwsgierigheid) af naar het verdere relaas van dit verhaal.

Eerste zaak zal worden om de wagen terug in Belgie te krijgen, blijkt allemaal niet zo heel evident ...

Re: 996 Carrera 4S : dood :(

20 aug 2012 12:17

bzguy schreef:Om een lang verhaal kort te maken : geen garantie meer (ondanks stickertje van Porsche op de wagen dat 10 j garantie belooft, maar vraag me niet op wat),

8)
Op roest.
Moest Porsche 10 jaar garantie geven op heel de wagen... :popcorn:

Re: 996 Carrera 4S : dood :(

20 aug 2012 12:23

wel, dat dacht ik ook al :mrgreen:

Zal wel op doorroesten zijn ;)

Re: 996 Carrera 4S : dood :(

20 aug 2012 13:20

Die garagist is wel kampioen in vaagheid zeg....
Cilinders "dood" en "doen het niet meer" :?: :scratch:

Voor hetzelfde geld is het benzinefilter verstopt of een zekering/relais van de injectie doet het niet goed.
In dit stadium is het het gissen want het kunnen 50 dingen zijn, geen "plof" denk ik want dan was er ook "plof" te horen geweest.

Is het blok drijfnat van olie?, zitten er metaalresten boven op de zuigers?
Als dat niet het geval is denk ik dat het wel zal meevallen...

Re: 996 Carrera 4S : dood :(

28 aug 2012 18:04

Ondertussen al wat meer info : de distributie-ketting is gesprongen, schade aan 3 van de 6 cylinders (en wellicht dus ook de nokkenas, kleppen etc)

Wagen staat nog steeds in Portsmouth, nu is de vraag wat financieel de beste optie is :

- wagen daar laten herstellen kost ong 18k GBP
- wagen repatrieren en in Belgie/Nl laten herstellen (originele motor) : prijsidee ?
- wagen repatrieren en in Belgie/Nl laten herstellen (ruilmotor) : prijsidee ?
- wagen als 'total loss' verkopen

Ik email de eigenaars de link naar deze discussie door ;)

Re: 996 Carrera 4S : dood :(

28 aug 2012 18:16

18k britse pond is zo ongeveer een 15 a 16000 euro correct??

wat kost transport naar NL?
Resto reviseert compleet voor minder als 10k ( tenzij er echt schokkende dingen zijn)
wellicht zijnhier nog mogelijkheden met deelrevisie ofzo.... dan kost het nog minder.

dus weghalen daar....

en dan zeker nog de vaagheden zoals de garage daar doet liet ik em daar nooit maken!!!

Re: 996 Carrera 4S : dood :(

28 aug 2012 18:26

prijs is omgekeerd : de GBP staat hoger dan de EUR, dus 18k GBP is ong. 22.5k EUR !

Alle bruikbare adressen met een uitstekende reputatie (zoals je Resto aanhaalt) zijn welkom !

Re: 996 Carrera 4S : dood :(

28 aug 2012 18:47

heel rap michel bellen.....zeker minder dan 10 K......en dan is ie weer beter dan nieuw......Ik spreek uit ervaring...mijn 4s heb ik zaterdag weer terug gekregen...ben zo blij als een klein kind.....rijdt gewoon weer beter dan nieuw...En nee, ik heb nog steeds geen aandelen bij michel...ik ben gewoon zeer tevreden hoe hij zijn ding doet....

Re: 996 Carrera 4S : dood :(

28 aug 2012 18:59

Hier ook tevreden klant van Resto (996 3.4)

Re: 996 Carrera 4S : dood :(

28 aug 2012 19:03

Harttech, laat je motor(en/of auto) daar naar toe brengen. (doet RESTO ook dacht ik)

Dit staat op hun Website:

We offer solutions to the common problems of intermediate shaft bearing failure, cracked cylinders, scored liners, failed crank shaft bearings, snapped timing chains, etc. From the minimum bare essential repair to a fully future-proofed re-conditioned unit, each bespoke re-build is tailored to the individuals needs & budget and is supported by a 2 year/24000 mile guarantee. We repair engines for many of the leading Porsche Specialists and offer nationwide collection & delivery of either just the engine (stripped or otherwise) or both car and engine, and also offer a removal & fitting service in our 10 ramp Porsche dedicated workshop.

http://www.hartech.org/rebuilds.html

Een aanhanger huren en de auto daarheen brengen of de motor laten demonteren en opsturen behoord ook tot de mogelijkheden.

Succes,

Tel: 01204 302809

Fax: 01204 302809

Email: auto@hartech.org

Address:
Hartech Ltd
Firwood Industrial Estate,
Off Thicketford Road,
Bolton,
BL2 3TR
Plaats een reactie