Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
25 aug 2012 12:44
Wanneer ik veel korte ritjes heb gemaakt en weinig gas heb gegeven en daarna de snelweg op zoek en wil hem dan naar de 5000 toeren brengen heb ik het idee dat hij wat trager is
Maar eenmaal wanneer de "klep" opengaat gaat hij als de brandweer en is daarna weer lekker pittig
De garage gaf mij al veel eerder advies de wagen regelmatig even op zijn staart te trappen maar je hebt hier zo een prent aan je broek
Wie heeft ook een 993 met varioram en deze ervaring
25 aug 2012 13:30
Korte ritjes zijn sowieso niet echt bevorderlijk (varioram of niet moet dan niet zoveel uitmaken lijkt me) Maak eens een flinke lange rit (ga Duitsland in) en rij de P. even lekker los.
25 aug 2012 13:33
Trappen met dat ding, Hans
25 aug 2012 14:05
Is het niet zo dat de injectiesysteem zich aanpast aan de gebruiker/ het gebruik en pas na een 'stamp' aktie op het gaspedaal dat hij idd pittiger reageert......
25 aug 2012 15:57
Woon erg ver van de grens maar als ik hem meeneem naar de Messe in Essen komt hij lekker los
Had hem al een paar jaar en ging met wat forummers naar Dinslaken en ja dan moet je gas geven om de mannen bij te houden en hoorde opeens de klep opengaan bij 5000 toeren, zo mooi geluid
25 aug 2012 17:14
molen934 schreef:Wanneer ik veel korte ritjes heb gemaakt en weinig gas heb gegeven en daarna de snelweg op zoek en wil hem dan naar de 5000 toeren brengen heb ik het idee dat hij wat trager is
Maar eenmaal wanneer de "klep" opengaat gaat hij als de brandweer en is daarna weer lekker pittig
De garage gaf mij al veel eerder advies de wagen regelmatig even op zijn staart te trappen maar je hebt hier zo een prent aan je broek
Wie heeft ook een 993 met varioram en deze ervaring
Gewoon in zijn 1 blijven rijden
blij dat ik geen varioram heb
Heb zelf juist af en toe bij die tiptronic dat hij soms wel terugschakelt als ik het niet verwacht/wil en soms schakelt hij niet terwijl ik het wel wil....na de proefrit in de handgeschakelde 996 twee weekjes geleden wordt mijn volgende waarschijnlijk wel weer een schakel....
25 aug 2012 18:48
.. varioram werkt MI bij een bepaald toerengebied ... dus
als de motor op temperatuur is - wat langer door trekken qua toeren (hoef je dus per definitie niet te hard voor te rijden)
25 aug 2012 18:59
dat laatste is het maar net: je hoeft niet hard te rijden om toeren te maken.
je 993 is van '96 of later verwacht ik, dan is deze zo wie zo niet snel, standaard, door de bak met lange overbrenging.
daar kan de 14 pk van het varioramsysteem ook niet veel aan veranderen.
werkt inderdaad vanaf 5000 o/min, wanneer de lengte van het aanzuigkanaal wordt geoptimaliseerd aan het toerental, en vervolgens nog een aanpassing bij ~ 5500 dacht ik.
25 aug 2012 21:35
Je had vroegert (ja ja ik weet het) een 2 traps carburateur op diverse auto's.
Daar lijkt dit een beetje op je moest dan doortrappen en voelde het vaak ook aan je gaspedaal en dan kwam de tweede venturi in werking
Was niet een echt succes naar mijn idee en het verbruik nam ook flink toe
25 aug 2012 21:47
molen934 schreef:De garage gaf mij al veel eerder advies de wagen regelmatig even op zijn staart te trappen maar je hebt hier zo een prent aan je broek
Hoi Hans,
weet dat je (net als ik) vlak bij de Drie Merenweg (N207) woont. Erg verleidelijk maar: bijzonder veel controles. Echter: deze vinden volgens mij alleen plaats op het eerste (dubbelbaans) gedeelte. Voorbij afslaf Zwaanshoek wordt het enkelbaans en is er geen ruimte voor de Politie voor de controles. (Ik zal je natuurlijk NOOIT te adviseren überhaupt een flinke wetsoverteding te begaan... gewoon hoog in de toeren in een lage versnelling dan maar)
29 aug 2012 23:14
Het zou kunnen dat het Varioram systeem niet optomaal werkt, of dat je een vacuum lek hebt. Het laatste is wat lastige de controleren, maar als je een vacuum slang van je spruitstuk los trekt en je hoort een duidelijk shhh geluid dan weet je dat er nog vacuum is. Om te controleren of alle drie de varioram "bedieningskleppen" naar behoren werken kun je de 993 op contact stand 2 zetten, dan moet je een duidelijke "klik" horen, want alle 3 de kleppen worden dan ingetrokken. Nog beter is het om een tweede persoon te laten kijken of alle 3 de kleppen daadwerkelijk worden "aangetrokken". (de twee klepen die bovenop het spruitstuk zitten gaan pas open(of juist dicht
boven de 5000 RPM)
01 sep 2012 14:00
Heb een Varioram en herken dit probleem niet.
Gaat altijd als de brandweer (eerst warm rijden natuurlijk)
01 sep 2012 17:32
Maar jij hebt dan ook een g50-21 bak.....
02 sep 2012 21:38
Herken t wel een beetje. Heb een Varioram met WLS, dus 300 pk, maar die komen inderdaad pas los bij 4500+ toeren. Daarna klimt ie heel snel naar t rode gebied en is acceleratie
Verder dan z'n 3 kom je dan niet legaal
Bij rustig rijden voelt ie inderdaad soms wat sloom, vooral als je bij 120 in 6 gas geeft. Dan moet je eigenlijk terug naar 4 of 3 voor een beetje lol. Zal inderdaad aan de 'lange bak' liggen.
PS: m'n 500e post
02 sep 2012 22:01
Tja, rakker
03 sep 2012 12:59
P-Track schreef:Maar jij hebt dan ook een g50-21 bak.....
zie
Naslagwerk voor details
03 sep 2012 13:00
Targa Floriaan schreef:PS: m'n 500e post
Get a life!
03 sep 2012 21:01
jij snapt dat niet Ewout, je hebt er nog geen 6000.
zit over de 7000
02 jan 2013 0:38
molen934 schreef:Wanneer ik veel korte ritjes heb gemaakt en weinig gas heb gegeven en daarna de snelweg op zoek en wil hem dan naar de 5000 toeren brengen heb ik het idee dat hij wat trager is
Maar eenmaal wanneer de "klep" opengaat gaat hij als de brandweer en is daarna weer lekker pittig
De garage gaf mij al veel eerder advies de wagen regelmatig even op zijn staart te trappen maar je hebt hier zo een prent aan je broek
Wie heeft ook een 993 met varioram en deze ervaring
Ja jongens dat is nu over wat loopt dat ding weer
Nieuwe klepgeleiders en verse zuigerveren en alles weer wat opgefrist
Vooral onderin pakt hij nu véél beter op, daar heb ik geen spijt van
02 jan 2013 0:41
Mooi hans...
lekkere wagen heb je.... wanneer doen we weer een bakkie
02 jan 2013 8:52
molen934 schreef:Ja jongens dat is nu over wat loopt dat ding weer
Nieuwe klepgeleiders en verse zuigerveren en alles weer wat opgefrist
Vooral onderin pakt hij nu véél beter op, daar heb ik geen spijt van
Duur grapje Hans ?
02 jan 2013 9:07
Thefrits schreef:Duur grapje Hans ?
Zeker, maar wist waar ik aan begon
Veel mensen verklaarde me voor gek, gewoon doorrijden vertelde ze mij
Maar heb in 8 jaar nauwelijks kosten gehad aan de 993, dussssss
02 jan 2013 11:25
Psies.....en volgens mij verkoop je 'm de komende jaren niet
Hoeveel KM heb je nu ?
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.