Switch to full style
Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

Stationair toerental GT3

07 okt 2012 20:03

Ik ben sinds 2 dagen de zeeeeeeer gelukkig eigenaar van een 2000 GT3 maar heb toch wat vraagjes aangezien dit mijn eerste is.

- Het blok draait stationair 900 toeren... is dit ok of te weinig.
- In langzame bochten hoor ik beetje geluid bij de achteras... is dit ok en gewoon het differencieel wat aan het werk is ?
- Een ex ANWB wegenwachter vond het blok erg rauw lopen is dit normaal ?

Net een beurt bij de dealer gehad dus zal vast wel allemaal horen bij het model maar beter safe than sorry..

Thankssss.

Greetzzz

Re: Stationair toerental GT3

07 okt 2012 20:38

900 Toeren is prima. Heb je een sper dan wrikken die in korte bochten. GT3 loopt wat rauw. Klinkt allemaal goed dus :wink:

Re: Stationair toerental GT3

07 okt 2012 21:12

Thanks Bully... ben nu nog geruster gesteld.

Greetzzz

Re: Stationair toerental GT3

07 okt 2012 21:32

Mark997 schreef:- In langzame bochten hoor ik beetje geluid bij de achteras... is dit ok en gewoon het differencieel wat aan het werk is ?
- Een ex ANWB wegenwachter vond het blok erg rauw lopen is dit normaal ?


Schrok daar ook van na een proefrit, wat is dat rauw hé :scratch:

Re: Stationair toerental GT3

07 okt 2012 21:54

Zou bijna denken dat er geen olie in zit !!!!.... :wink:

Re: Stationair toerental GT3

07 okt 2012 21:56

kan ook de sportkoppeling zijn wat je hoort,

het geluid lijktwel of de handrem er nog op staat :mrgreen:

maar dat klopt idd allemaal hoor :thumleft: dat hoort zo benje zo aan gewend dat ruige geluid 8)

veel plzr metje aanwinst

en nog even over die stickahsss :mrgreen: op een zilveren :

Afbeelding


click pic to enlarge.


enjoy.


grtjs knaufffff latahhhh


.

Re: Stationair toerental GT3

07 okt 2012 23:36

Stuurbekrachtiging(spomp) maakt ook lawaai in lage snelheid bochten :idea:

Als je geen bijgeluiden (van rauwheid) meer hebt dan heb je een groot probleem met zo'n MK1 :wink:

Re: Stationair toerental GT3

07 okt 2012 23:42

Wel es in een racewagen gereden? Dan denk je echt dat alles eraf trilt.....gierende bak, elke schakeling een klap (bij sommmigen), een motor die gemakkelijk afslaat, zeker onderin rauw, maar als je hard gaat, dan gaat t pas lekker lopen :D

Zo moet dat ook bij jouw GT3 zijn!

Re: Stationair toerental GT3

07 okt 2012 23:47

Heb proefgereden met een 997 GT3 met 6000 km's, bijna nieuw :!:
Wat een herrie zeg, hoorde van alles zagen en rommelen daar met je echt ff aan wennen :oops: :evil:
De snelheid was wel een openbaring, joh wat gaat zo'n ding van zijn plaats :drive:

PS
Heb inderdaad in mijn jonge jaren regelmatig in een race auto gereden (had een cup auto) en daar leek het veel op :roll:

Re: Stationair toerental GT3

08 okt 2012 10:59

Had dezelfde ervaringen toen ik 2 dagen een GT3 mkI op preof had, 2 jaar geleden. Schijnt idd allemaal te horen... Zeker die sper vond ik erg vreemd in het begin....

Re: Stationair toerental GT3

08 okt 2012 11:39

Thanks voor alle info... hoef dus geen zorgen te maken... :drive: knallen met die bak !!!!

Greetzzz

Re: Stationair toerental GT3

08 okt 2012 11:51

Lijkt me wel..... :drive:

Re: Stationair toerental GT3

08 okt 2012 13:12

Allemaal herkenbaar bij een mk1 GT3. Prachtig!

Was bij mij allemaal naar de achtergrond verdwenen na plaatsen van een Europipe uitlaatsysteem...

Re: Stationair toerental GT3

08 okt 2012 13:15

Als ik dit zo lees, is zo'n MK1 GT3 toch wel een erg aparte ervaring! :ba:

Toch maar eens kijken wat de mogelijkheden zijn voor een GT3...

Re: Stationair toerental GT3

08 okt 2012 15:13

RichardP schreef:Toch maar eens kijken wat de mogelijkheden zijn voor een GT3...
Lange snelweg issie top. Ga je vaak de stad in een drama :wink:

Re: Stationair toerental GT3

08 okt 2012 15:28

Mark997 schreef:- Het blok draait stationair 900 toeren... is dit ok of te weinig.
- In langzame bochten hoor ik beetje geluid bij de achteras... is dit ok en gewoon het differencieel wat aan het werk is ?
- Een ex ANWB wegenwachter vond het blok erg rauw lopen is dit normaal ?

1. Bij mij is het afhankelijk van hoe koud/warm de motor is, hij loopt dan ergens tussen de 900 en 1100 rpm.
2. Het diff hoort wel een beetje te wringen. Maar frictieplaten slijten dus een expert even naar laten luisteren als je het niet vertrouwt.
3. Ja. Als het goed is backfiret hij ook. Dat vind ik het mooiste 8)

Re: Stationair toerental GT3

08 okt 2012 20:07

Ik ben sinds 2 dagen de zeeeeeeer gelukkig eigenaar van een 2000 GT3


Geloof er niks van. Waar zijn de foto's :mrgreen:

Re: Stationair toerental GT3

09 okt 2012 1:33

Backfires zijn inderdaad super Harley !!!! :cheers:

Morgen een dagje vrij..... lekker knallen en poetsen....

Greetzzzz

Re: Stationair toerental GT3

13 okt 2012 22:39

@Harley & TS: neem aan dat je bedoelt dat er in de uitlaat na vol gas en dan gas los onverbrande benzine verbrandt.

Backfire is namelijk dat er een ontploffing in of zich richting het inlaattraject verplaatst. Wat inhoudt dat je inlaatkleppen openstaan tijdens de ontbranding (niet goed). Wat inhoudt dat minimaal (alleen) je luchtfilter eraf knalt :drive:

offtopic: reed in nieuwe 911 (991S) laatst, met knopje uitlaatkleppen (niet die in cilinders) open knettert die ook heerlijk bij gas los.

Re: Stationair toerental GT3

13 okt 2012 23:09

Ja, dat bedoel ik. :thumleft:
Plaats een reactie