Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
14 okt 2012 21:35
Vorige week deed zich het volgende probleem een aantal keer voor.
Tijdens rustig rijden houdt de motor plotseling in en slaat af. Wil niet meer starten, startmotor draait maar wil niet aanslaan. Af en toe wel maar dan draait hij zeer slecht en onregelmatig, niet meer dan 150-200 toeren en rookt als een schoorsteen. Minuutje of 5- 10 wachten en dan doet hij het weer en kon ik weer verder. Heel raar allemaal. Rotor en lamba sonde was al pas vervangen dus die kunnen het eigenlijk niet zijn
Porsche Centrum Leusden heeft alles nagekeken en nagemeten en bij hen deed het probleem zich ook voor. Ze hebben uren testgereden in hun eigen tijd maar niks kunnnen vinden.
Iemand suggesties (behalve het ding naar Visser of van Gugten te brengen)?
Hans
14 okt 2012 21:48
Tankdop eens losdraaien.
Mogelijk wordt de tank vacuĆ¼m gezogen omdat de ontluchting dicht zit.
14 okt 2012 23:29
dacht PCL ook aan en hebben ze gecheckt maar dat was het niet.
15 okt 2012 5:58
Klinkt als DME relais of TDC sensor vliegwiel, maar ik neem aan dat PCL die gecontroleerd hebben
Edit: Kon PCL niks uitlezen toen de storing zich bij hun ook voordeed
15 okt 2012 6:11
Is de (kabel van) de stekker aan de stappenmotor (stationair) ook gecontroleerd
Of heb je daar (al) een modificatie op
Inderdaad zoude ze iets uit moeten kunnen lezen - of in iedergeval alle storingen resetten - zodat ze bij een volgende keer hopelijk alleen die storing te zien krijgen (bij het uitlezen).
15 okt 2012 6:28
mijn suggestie: sensor van de nokkenas
groet rene
15 okt 2012 10:16
Rotor en lamba sonde was al pas vervangen dus die kunnen het eigenlijk niet zijn
To assume makes an ASS out of U and ME....
Zou deze toch uitsluiten door een ander setje te monteren. Zo heb ik lang lopen klooien met een slecht startende 964 omdat ik dacht dat een nieuw relais het probleem niet kon zijn.
15 okt 2012 12:01
gelet op het enorme roken wat mi duidt op teveel brandstof zou ik gaan zoeken in die richting. Hangende injector of verkeerd signaal waardoor de injectoren teveel brandstof geven.
17 okt 2012 16:02
mijn suggestie: sensor van de nokkenas
groet rene
Een 964 heeft geen nokkenas sensor!
Mijn 964 hield er destijds ook mee op, echter geen rook oid.
Bleek DME relais te zijn.
Als je het DME relais wilt uitsluiten en niet direkt een nieuw DME relais wilt aanschaffen kun je de drie grote contacten, die je ziet als je het DME relais verwijderd hebt, met elkaar doorverbinden.
Verwijder deze doorverbinding wel weer als je stopt met rijden.
02 nov 2012 13:30
Hans, oorzaak al gevonden? Zelf nooit last van gehad bij m'n ex.
19 nov 2012 20:02
inmiddels DME vervangen en vandaag 150km probleemloos gereden. Toen ging ik tanken, daarna nog 10km gereden. Weer even gestopt en toen weer verder en de laatste km weer gestotter en afslaan. Heb nu het vermoeden dat het probleem zich vnl voordoet na het tanken en of kort daarna, is nl eerder ook al zo geweest. Begin toch de ontluchting te verdenken. Ik puzzel nog even verder.
20 nov 2012 6:55
Begin toch de ontluchting te verdenken
Niet helemaal vol tanken - en de dop niet (helemaal) vast draaien -
.. als het probleem dan weg is - weet je dat je het in het vacuum zuigen van de tank moet gaan zoeken
20 nov 2012 23:53
Check je brandstofpomp relais eens, of wissel ze. Heb met mn ex P nl precies hetzelfde gehad, roken en slecht lopen. Bleek dus 1 van de 2 relais kuren te hebben. (was wel met een 930, dat dan weer wel....
)
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.