Hallo,
Voor het doen van de riem heb je nodig:
Een nieuwe riem, (neem wel een GATES of orgineel Porsche, kan een heel topic wijden aan imitatie riemen, ik heb de mijne daardoor al 3 keer vervangen) (orgineel porsche ongeveer 125 eu)
De grote looprol, en kleine "idler" rol moet je ook hebben, (grote rol ong 100 eu, kleine weet ik niet meer, gok 25 eu ofzo)
Waterpomp, ik zou een laso nemen, (orgineel Porsche kost bij Alpo 900 eu) Laso pomp kost bij
http://www.rosepassion.fr, 200,- eu ofzo
ik zou zeker ook de thermostaat doen als je daar toch bezig bent.
koelvloeistof (goede!) en er gaat bijna 20ltr in ofzo
Dan moet je de motor kunnen blokeren, dus blokeer tool, ik heb de mijne uit amerika gehaald koste 50 eu ofzo
groot wringijzer voor de moer van de voorste pulley, en deze moet ook weer vast op 320 nm dus goede momentsleutel
Tool om de spanning te controleren, orgi porsche tool P9201 is zo goed als onvindbaar (alpo heeft hem voor 600 eu)
Spanning komt zeer exact.... Mijn oplossing is amerikaans ontwikkelt tooltje ->
http://www.928gt.com/pc-35-10-tool-9131 ... -tool.aspxvoor de compleetheid moet je eigenlijks kijken naar je tandwielen van de nokkenas (waar je riem over loopt) deze zijn alu en slijten snel door, (worden scherp en eten je nieuwe riem sneller op) de mijne moeten ook nog vervangen worden. Tandwielen zijn duur! 300 eu per stuk ofzo
en dan de tensioner, hier zijn boeken over geschreven....... maar dit geeft een basis indruk ->
http://www.928intl.com/repair/T-belt1.pdfhttp://jenniskens.livedsl.nl/Technical/ ... Tip416.htmSamengevat, schoonmaken, rubber "boot" vervangen, pakking vervangen en opnieuw vullen
al met al, een mega klus
maar wel te doen, kop erbij houden.
ik heb deze omschrijving als hulp gebruikt:
http://members.rennlist.com/pirtle/tbelt.htmlik ben vast nog zaken vergeten, maar als je meer wilt weten vraag me het maar, ik kan ook wel helpen als je alles hebt.. (woon in Eindhoven)
Sites of zaken waar je spullen kan halen:
http://www.rosepassion.fr Frankrijk
Alpo in haarlem (mailen/bellen)
http://www.alpo.nl/ NL
928 int (
http://www.mailordercentral.com/928intl/) USA
928 Motorsports
http://www.928motorsports.com/ USA
Pelican parts:
http://www.pelicanparts.com/catalog/sho ... atalog.htm USA
928 Specialists:
http://www.928gt.com/ USA
928 R'us,
http://www.928srus.com USA
voor info en hoe en wat je nodig hebt kijk bij Theo:
http://jenniskens.livedsl.nl/Die man heeft zo ongelovelijk veel informatie bij elkaar verzameld, helemaal top!
http://jenniskens.livedsl.nl/Technical/ ... Engine.htm Kijk eens onder het kopje timing belt, ik denk dat al je vragen hier beantwoord kunnen worden
en tot slot:
http://forums.rennlist.com/rennforums/928-forum-69/Die gekke Amerikanen houden van de 928 en doen alles om dat ding in leven te houden, hier wordt alles wel eens gevraagd en beantwoord. ook de distributie riem,
ik ben vast nog dingen vergeten, maar heb je nog vragen? stel ze maar
Gr, Sander