Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
30 okt 2012 20:09
Wie kan mij een goede adres doorgeven voor chip tuning van mijn 996 turbo ?
Alvast bedankt
Meatball
30 okt 2012 20:39
Welkom.
30 okt 2012 21:12
JD Engineering in Lochem, heb ik ook gedaan destijds....
http://www.youtube.com/watch?v=T9Ga05VGwWA
30 okt 2012 21:29
Nou, die 516pk komt tenminste een beetje vooruit. Die standaard 429pk is natuurlijk een beetje behelpen...
Geintje, is wel een enorm verschil in vermogen en koppel zeg.
30 okt 2012 21:39
en nog niet vooruit te slaan dat hok
.
30 okt 2012 21:49
Nee, kwam die rollenbank maar niet af...
30 okt 2012 21:59
Voor wat betreft chiptuning bij audi zijn JD engineering of Pedro Hartog de 2 grootste referenties in NL,
maar voor andere merken zullen ze het waarschijnlijk ook wel goed doen. Dus zou ik één van deze twee aanraden.
30 okt 2012 22:12
Heren mijn dank is groot, nu kijken of hij heel blijft
31 okt 2012 5:07
Wat ik me altijd afvraag bij al die tuningperikelen of de eigenaars idd zo goed kunnen sturen dat ze aan 420 pk niet genoeg hebben....meestal is een investering in een race/slipcursus effdctiever. Maar ja wie betaalt .....
31 okt 2012 8:14
Natuurlijk is 420 genoeg, heb nu ook veel plezier met 250... Maar ik vond het gewoon kicken om meer uit de auto te halen, simpelweg omdat het kon..... En de acceleratie is echt verslavend, kan ik je verzekeren.
En waar stond dat ik zo goed kon sturen? Omdat jij zegt 'idd'...
Heb wel een racelicentie, als je dat bedoeld...
31 okt 2012 20:55
Marino, ik sluit mij bij jouw wijze woorden aan.
31 okt 2012 21:09
420 pk is na 1 dagje trappen al te weinig
daarna 500 na en dagje ook
en 600 ook enz enz , zo verslavend is die speed rotzooi
kheb een weekje mogen genieten van een 997 turbo S mk2 met 530 pk met overboost van 50 pk kwamdie op 580 pk met launchcontrol van 0 naar 300 onder de 15 sec
, daarna vind je een vliegtuig nog traag accelereren :cri:
en dan heb ik het nog niet eens gehad over het direct braking and steering
gewoon te bizar voor woorden
yo meatball vraag gelijk aan jeroen wat de verdere tuning opties zijn qua:
andere intercoolers /downpipes/turbo,s/uitlaten/spruitstukken en benzine pomp/injektoren
.
31 okt 2012 23:31
ASD tuning?
http://www.asdchiptuning.beGoedkoop, iemand al ervaring mee?
31 okt 2012 23:34
Fasttech in Haaksbergen, een zeer gerenommeerd adres.
Deze 2 jongens weten écht waar ze het over hebben en pakken Ferraris, Porsches, Bentleys, etc. aan.
Daarnaast vaak ook flink opgefokte oude Volvo's, waar alles op het scherpst van de snede staat.
Zeer professioneel, laat je eens inlichten..
14 nov 2012 21:58
Pedro Hartog chiptuned geen 996 TT, is mij zojuist te kennen gegeven. JD Engineering reageerde erg snel en kwam met heldere en duidelijke antwoorden en komt met alleen chiptuning een heel eind richting de 500 pk.
14 nov 2012 22:03
Zie nogmaals mijn link op youtube, super goed werk geleverd en dik 510 als resultaat..... JD levert ECHT vakwerk!!!!
15 nov 2012 14:24
Net als bij JD.....
23 nov 2012 13:58
meatball schreef:Heren mijn dank is groot, nu kijken of hij heel blijft
Mijn turbo had 530pk (lees: heeft nog steeds 530pk, maar ik heb de auto niet meer). 120K mee gereden. Veel op de Nordschleife. Op een tandwiel van de versnellingsbak na nooit iets stuk gegaan wat mogelijk terug te leiden is naar het vermogen.
23 nov 2012 14:02
drknauf schreef:kheb een weekje mogen genieten van een 997 turbo S mk2 met 530 pk met overboost van 50 pk kwamdie op 580 pk met launchcontrol van 0 naar 300 onder de 15 sec
Hoe hebben ze dat gemeten? De 997 GT2 RS heeft met minder gewicht en meer vermogen 26,7 seconden nodig voor dat sprintje...
23 nov 2012 14:46
met een duimstok
vierwiel aangedreven turbo s 997 met launchcontrole is sowieso sneller dan een gt2rs die lichter is ! zie porsche data zelf !
er is momenteel geen een standaard porsche sneller dan een accelererende 997 turbo s
die gegevens zijn mij verteld ik heb ze niet zelf gemeten
ik heb ze wel zelf voor m,n gevoel ervaren, alsdie van 0 naar 200 in 9,6 seconde doet dan geloof ik dattie in die andere 5,4 seconde de volgende 100 ook nog wel pakt
van 200 naar 300 ging voor m,n gevoel sneller als van 100 naar 200 met die overboost
echt ongekend
echt als uit 1 een katapult
.
23 nov 2012 14:52
die 26,7 zal wel de afstand van een mijl zijn
23 nov 2012 14:53
4WD heeft voordeel bij LC, maar dat kan toch onmogelijk 15seconden uitmaken?
23 nov 2012 21:34
fabrieks tijden zin 3,2 van 0 naar 100 in realiteit al vaak 2,8 gemeten
fabrieks tijden 9,8 van 0 naar 200 in realiteit vaak gemeten 9,5 gemeten
kun je mij niet wijsmaken dattie over die van 200 naar 300 bijna 21 sec doet
wat ik weer wel lees na dieper te hebben gespit dat de tijden van 0 naar 300 in realiteit tussen de 19,5 en 21 sec ligt
dan zal die 15 sec van mij maby overdreven zijn , maar geloof me hij zat dan volgens mij eerder bij de 19,5 seconden dan 31 sec
volgende keer als ik die wagen weer een week onder me heb ff beetje beter de 0 naar 300 tijden checken
greetzz knauf
btw die aangegeven tijden zijn tijden zonder overboost
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.