@ beholt.
Ik heb ook een Forester voor als daily en heb er aan gedacht om een 3,2 l Boxster motor in mijn oude Forester te bouwen.
Maar dan heb je het probleem dat je een pasplaat moet maken wil de originele versnellingsbak achter de Porsche motor passen.
Dan heb je het probleem dat de bak dat koppel niet echt goed aankan (gaat wel even goed), enz, enz, enz......
Ik heb na een berekening van kosten (onderdelen, tijd en restwaarde van de Forester) besloten om in deze tijd van crisis waarin, iedereen de zelfde mini autotjes en Duracel auto's wil rijden, een benzine slurpende Forester Turbo-s te kopen (dan kosten de grote auto's niet zoveel
)
Deze heb ik een beetje aangepast in de vorm van, onderstel en motor.
Nu rij ik een Forester met een WRX onderstel, 240 Pk, elektrisch klepsysteem in de uitlaat en niet te vergeten op LPG G3.
Kan je vertellen dat het hele verhaal minder heeft gekost dan de aanschaf van een 3.2 Boxster motor en het heeft me ook veel minder tijd gekost.
Op die manier heb ik een daily met een leuk geluid (mis wel 2 cilinders en het luchtkoeler geluid), een beetje vermogen, veel grip, veel ruimte en rijden op gas
En als ik dan nog harder wil pak ik de Porsche