Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
23 maart 2005 23:09
Vandaag is mijn aandrijfriem geknapt.
In het onderhouds-setje vond ik een nieuwe riem.
De oude ( kapotte ) is echter een getande riem , de nieuwe een gladde..
Weet iemand of dit iets uitmaakt of moet er toch een getande op?
23 maart 2005 23:12
Porsche levert alleen de oude gladde snaren.
De moderne getande zijn voor moderne auto's en niet goed geschikt voor de 911. ( ivm. toerental en kracht op de snaar)
Alleen niet Porsche monteurs monteren een verkeerde getande v-snaar.
23 maart 2005 23:24
Dank u voor de snelle reactie.
Zet ik er gewoon de gladde op.
Althans , dat ga ik proberen...
24 maart 2005 2:46
de snaar uit het reparatie setje alleen gebruiken voor noodgevallen (pech onderweg)
sta je niet meteen verlegen, haal dan een nieuwe snaar
de snaar uit de reparatie set is waarschijnlijk als zo oud als je auto en inmiddels dus behoorlijk uitgedroogd (dus grote kans dat je binnenkort weer aan de beurt bent)
24 maart 2005 9:54
Weert 930 schreef:Althans , dat ga ik proberen...
Heb je de handleiding bij de auto
De werkwijze
MET de valkuiltjes
staat er in beschreven
Suc6.
26 maart 2005 0:31
Yep , alles zit bij de auto.
Heb gisteren ook voor de zekerheid nog bij de Bock een nieuwe riem gehaald , heb tenslotte ook weer een reserve nodig.
Hij gaf me ook al het advies goed op te letten en evt. de zaak nog te willen controleren als het uitgevoerd is....
Van het weekend dus maar 's klussen..
26 maart 2005 3:28
hoezo? zit 'ie er nou dan nog niet op?
is een klusje van 5 min...
27 maart 2005 11:34
5 minuten??
Zal toch eerst de airo-unit moeten loshalen om die riem los te zetten , dan de bout van de fan zien los te krijgen om dan de ringen te tellen....zoiets toch??
27 maart 2005 11:35
heb inmiddels alvast wat kruipolie bij de bout van de fan gedaan..
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.