Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
23 dec 2012 9:01
Graag wil ik jullie van mijn enthousiasme deelgenoot maken; deze week verwacht ik mijn 964 terug met een grotere gasklep, hittefilm, K&N filter en aangepaste software. Na cuprohr, katvervanger, motorrevisie en RSvliegwiel de laatste loodjes voor wat betreft de motor.
Ben heel benieuwd naar de rijervaring...
23 dec 2012 10:53
Waarom heb je eigenlijk een cabriolet genomen? Als ik jouw posts hier lees dan ben je meer een race type. Semi slicks, performance verbetering etc. Dan lijkt mij een coupe als basis logischer.
23 dec 2012 11:22
Een cabrio appelleert nu eenmaal aan stijl en klasse.
Noblesse obligé
23 dec 2012 11:28
Rad911 schreef:Waarom heb je eigenlijk een cabriolet genomen?
Hij is niet de enige .... Cabrio (ex) van Horn stond ook op Toyo888 ...
... toen hij 'm kocht
de laatste loodjes voor wat betreft de motor.
... foto's en specs. zijn welkom - natuurlijk
23 dec 2012 12:09
Leuke aanpassingen! Die hittelfilm etc aanpassing heb ik ook op mijn lijstje staan, maar nog niet bovenaan
Ben ook benieuwd naar het verschil, houdt ons op de hoogte!
23 dec 2012 12:33
Vergeet ook de Bilstein PSS10 niet
En ik heb een cabrio omdat ik het fantastisch vind om open te rijden. Wel eens 255 op de teller gehad en gemerkt dat je pet gewoon blijft zitten (met windscherm)? Onbetaalbare ervaring.
En al die verbeteringetjes omdat de auto daardoor steeds fijner gaat rijden. Ik zal er echter nooit de Nurburgring mee doen.
Zodra de auto terugkomt zal ik mijn ervaringen delen!!
Fijne dag en fijne feestdagen, Klaas
23 dec 2012 12:40
klaas964 schreef: Wel eens 255 op de teller gehad en gemerkt dat je pet gewoon blijft zitten (met windscherm)? Onbetaalbare ervaring.
Zonder windscherm blijft je pet ook zitten .. zelfs als je harder gaat ..
zolang je maar niet even met de klep van je pet boven de raamrand uit komt Zet je er ook andere stabi's onder
23 dec 2012 14:45
vond mijn 964 C2C altijd wel torderen als je wat tochtjes vlotjes nam..was wel lekkere een auto trouwens.. veerpootbrugje hielp ook wel iets bij de 3.2 cabrio..,met de billies en dikkere stabies.. hittedraad / film nooit gedaan, de 964 liep van uit zichzelf al erg hard..285-290 op de teller..
leuke upgrades..
24 dec 2012 1:54
heb me (nog) niet verdiept in andere stabi's. De veerpootbrug wel natuurlijk met het bilsteinset...
24 dec 2012 14:22
Waar laat je dat allemaal doen, Klaas?
24 dec 2012 17:45
Ik ben wel benieuwd naar een uitdraai pk's. En inderdaad ook benieuwd wie het ingebouwd heeft.
25 dec 2012 9:41
Er zijn meerdere hittefilm oplossinkjes te koop. Daarover is al veel geschreven op dit forum en dat heb ik allemaal gelezen. Ik heb zelf met de fabrikant gesproken en duitse fora geraadpleegd. Enrico van PSH was onafhankelijk tot dezelfde conclusie gekomen dat deze fabrikant/leverancier de beste oplossing biedt en gaf er de voorkeur aan niet direct te bestellen doch dit via de Nederlandse importeur te doen. En zo is het dan ook geschied. De spulletjes komen dus uit Duitsland, eerst opgestuurd en weer terug gekregen. Voor de nieuwsgierigen de duitse site:
http://www.cartronic-motorsport.de/pors ... ng_964.phpEnrico bouwt het dus in en belde me gisteren zeer enthousiast op tijdens een proefrit en was vol lof over de prestaties. Hij ging wat 98 erin stoppen (nodig vanaf nu) en pikt me vrijdagochtend thuis op, ik pik de Porsche op en dan ga ik naar mijn klant in Zoetermeer en 's middags met een flinke omweg naar huis. Ik zal dan gaarne mijn ervaringen met u delen.
De auto gaat op zeker een keer op de rollenbank. Als het pekelvrij weer blijft misschien wel binnenkort.
25 dec 2012 9:45
Oh ja, nog twee andere modificaties die ik was vergeten... RVS leidingen op de remmen, direct gedaan toen ik de auto kocht samen met verversen van de remolie. Voorts, toen Enrico de motorrevisie deed heb ik de nieuwe hitteschilden allemaal keramisch laten poedercoaten. Als je nu in de motorruimte kijkt zien de hitteschilden er nog als nieuw uit; mooi zwart.
fijne kerst verder
25 dec 2012 11:56
Ik ben nieuwsgierig omdat ik het zelf gedaan had. Heeft PSH na het monteren van de hittefilm het motormanagement aangepast? Als je het leuk vindt zetten we ze een keer naast elkaar en vergelijken ze even.
25 dec 2012 12:10
Ben ook benieuwd naar de resultaten en wat foto's ter verduidelijking. Vrijdag dus....
25 dec 2012 12:19
Yup, het motormanagement systeem is aangepast. Volgens alles wat ik gelezen heb kan de hittefilm namelijk niet communiceren met de originele software. Ook het feit dat ie op 98 moet rijden duidt erop dat hierin is gewijzigd.
En vergelijken is prima! Altijd leuk om gelijkgestemden te ontmoeten...
25 dec 2012 12:28
Ik zit net ff te kijken maar volgens mij woon je bij mij om de hoek althans dat denk ik te zien aan de Simca
25 dec 2012 13:02
vogelwijk........
25 dec 2012 13:48
parijse vogelwijk
zei enrico niet van kijk ook ff bij van beek racing dan ?
of heeftie hem daar af laten stellen?
heeft aad van enrico je motor een groote of kleine revisie gegeven ?
grtjs drknauf
25 dec 2012 14:57
Dr Knauf, tsja de Champs Elysees.........
FF m'n zoon op de trein naar Avignon gezet , glaasje rode wijn gedronken op een terras en met gezwinde spoed weer naar huis.
We hebben het idd over Beek Racing gehad. Ik ken Klaas goed, heb van de zomer daar een Mini Cooper motor laten repareren. Maar nee, gekozen voor de Cartronic spulletjes en afstellen doen ze zelf.
En de motor heeft een grote revisie gehad; onderblok gesplitst... Het begon met een gebroken kopbout. Als ie er dan toch uit ligt bij 190.000 dan maar meteen goed doen was het motto.
25 dec 2012 15:09
Hallo Klaas,
Wat een upgrades zeg.
TOP
Ik denk dat we maar gauw een kleine haagse meeting moeten organiseren in januari. Ben wel benieuwd hoe het allemaal eruit ziet
Gr.Erwin
25 dec 2012 15:31
prijslijk is altijd ff leuk
ja kleine wereld tuningswereld hier in nl
revisie is altijd beter bij tuning op die leeftijd
aadje zeker gedaan
kben benieuwd .
greetzz knauf
26 dec 2012 10:05
Dr Knauf, Aad is de oudere heer? Die heeft inderdaad de werkzaamheden uitgevoerd...
Jajajaja, Haagse 964 meet? Met een ritje door de Hubertustunnel
26 dec 2012 11:19
Jajaja haagse 964 meet!
!
Beter nog haagse 964 tunnelrun
26 dec 2012 11:25
de Fiscalist schreef:Beter nog haagse 964 tunnelrun
Die komt komende jaar zeker weer
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.