Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
07 jan 2013 22:21
Motor 3.2 start niet. Ik heb met de 911 de laatste keer in november gereden en daarna lopend inde garage gezet. dus snap ik er niks van.
wel stotterde de 911 bij optrekken in lage toeren de laatste keren maar als hij warm was dan was dit weg. Was dit een voorbode van het probleem ?
Er wordt wel benzine ingespoten, dan ruik je, echter bougie op een kabel gezet en deze vonkte matig en onregelmatig.
aan het einde van de start cyclus hoor je soms een plof...lijkt dan een te slaan maar is slecht een plof.
De motor is enkele maanden gereviseerd, ook nieuwe verdeler/rotor/bougies ed.
Waar kan dit aan liggen ? computer ? of sensor op het vliegwiel ?
07 jan 2013 23:19
Ik ben niet technisch genoeg om deze vraag te bantwoorden, maar volgens mij zit het antwoord besloten in je vraag: "De bougies vonkt onregelmatig en zwak" , dus in de aansturing van die vonk zit het!
08 jan 2013 8:56
bedankt voor je reactie maar dat het in het gedeelte zit dat de vonk aanstuurt is me duidelijk - maar nu een hint waar ik de fout kan zoeken.......
Gaan de computers vaak stuk ? hoop niet dat het dat is anders wordt het waarschijnlijk dure grap
08 jan 2013 10:30
Is dit niet een gevalletje DME relais?
08 jan 2013 10:37
ik had begrepen dat het DME relais de computer aanschakelt en de benzine pomp.
echter als het relais niet werkt dan zou er toch ook geen (lichte, onregelmatige) vonk kunnen ontstaan ?
nog even ter aanvulling, betreft een 911 2.7L uit 1975 met 3.2L motor, dus er zijn enige modificaties gedaan , dat maakt het zoeken naar de storing wat moeilijker.
Waar zitten de DME relais bij een 911 2.7L ?
08 jan 2013 10:39
Kan ik je niet mee helpen, het leek alleen behoorlik overeen te komen met toen ik dat probleem eens heb gehad. Er zin hier veel technischere mensen aanwezig die je hopelijk verder kunnen helpen!
08 jan 2013 10:54
Avanti schreef:Waar zitten de DME relais bij een 911 2.7L ?
En daarnet ging het nog over een 3.2
08 jan 2013 11:41
het betreft een gemodifeerde 911 uit 75 (dus origineel 2.7 L) met daarin een 3.2L motor voor de duidelijkheid. Motor en DME zijn dus van de 3.2 maar ik kan me voorstellen dat het DME relais op een andere plaats zit. Onder de stoel zit de DME en een bundeltje met draden die lijken alsof ze aan elkaar gekoppeld zitten.....misschien wordt er gebruik gemaakt van het DME relais van de 2.7L
Waar zit het DME relais van een 911 2.7 ? bij de motor of voorin bij de zekering kast ?
08 jan 2013 11:56
Avanti schreef:Waar zit het DME relais van een 911 2.7 ?
Als ik me niet vergis werd DME pas toegepast vanaf de Carrera 3.2 ...
(Digital Motor Electronics)
... derhalve zal je dus geen DME relais vinden bij een 911 2.7
08 jan 2013 12:18
ok, dan verklaar dan ook waarom de benzine pomp blijft lopen als het contact aanstaat (motor) niet gestart.....lijkt dan voor verbetering vatbaar om er sowieso een DME relais in te gaan zetten...dit moet mogelijk zijn op een vd uitgangen vd computer.
08 jan 2013 13:08
Ze zullen toch ook wel een 3.2 comp moeten hebben gemonteerd?
08 jan 2013 15:12
onder de stoel ligt de computer, die is natuurlijk van de 3.2 L.
waarschijnlijk is er ook een 3.2 kabelboom gebruikt..dan kan ik alleen niet met zekerheid zeggen, motor is 20 j geleden ingebouwd
08 jan 2013 15:26
Relais hoort volgens mij aan de kabelboom - in de buurt bij de DME computer.
08 jan 2013 17:15
is niet je dme. effe bellen met de revisieboer.
08 jan 2013 17:19
ik heb al gebeld met de garage die revisie heeft gedaan, die denken aan krukas sensor.
Hoe weet je zo zeker dat het niet de DME ? omdat er toch nog sporasich een vonk verschijnt ?
08 jan 2013 17:51
Kan inderdaad de ODP sensor of de toerental sensor zijn,is bij mij ook al een keer vervongen,(12 jaar geleden)als ik een paar weken niet had gereden dan kreeg ik hem met moeite aan, en dan liep ie eerst op 4/5 cilinders,naderhand kamen de andere cilinders er gezellig
bij ,was heel moeilijk om die diagnose te stellen, de nieuwere typen kun je aan de computer hangen en dan zie je wat voor code/storing, succes met het oplossen van het probleem !
08 jan 2013 19:05
Als die er bij jouw nog in zit: trek in de kofferbak het zwarte deksel van de zekeringen/relaiskast. Elk relais even een beetje bewegen en goed aandrukken. Misschien heb je geluk.
09 jan 2013 18:47
Bobine? staat wellicht niet meer optijd?
09 jan 2013 20:02
Heb niet alles gelezen, dus t kan dubbel zijn, maar ,goed beter dubbel als niet gemeld.
probeer de kabels van de verdelerkap eens 180 graden te verdraaien.
als ik t goed heb 1 en 4 ,2 en 5 en dan 3 en 6 omwisselen.
t kan zijn dat 1 de vonk krijgt als 4 m moet hebben.
kijk voor de zekerheid ff op de sticker.
gr Richard
09 jan 2013 20:37
richard911sc schreef:Heb niet alles gelezen
't is maar 1 bladzijde, Richard
Auto is "lopend" de garage in gezet --- lijkt me stug dat dan (opeens) de kabels verkeerd zitten
09 jan 2013 21:04
Kijk eens of de vliegwiel sensoren op 0.1 mm staan , hierdoor kan hij behoorlijk beroerd lopen en niet of slecht starten
09 jan 2013 21:51
Klopt Olaf, maar is behelpen op een mobiel, vandaar dat ik dacht een tip te geven..zonder alles te lezen.
zal volgende keer alles lezen voordat ik reageer;)
Gr Richard
verder zo geen idee voor topicstarter
09 jan 2013 22:15
richard911sc schreef:maar is behelpen op een mobiel
Zeg dat er dan meteen bij - Junkie
10 jan 2013 3:35
Heb je al in de kelder gekeken? misschien ligt het daar ...
10 jan 2013 9:49
ff om te dubbelchecken: weet je zeker dat je benzine krijgt? Dus met jouw omschrijving: kletsnatte bougies hebt?
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.