Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
27 jan 2013 10:21
Een kennis van mij heeft een 993 tiptronic (272PK versie) en deze bak schakelt zeer slecht. Een revisie zou kunnen maar na wat testritjes in mijn 993 zou hij toch ook liever een handbak willen. Indien je de switch zou willen maken, hoe complex is dat dan? Zaken als tunnel aanpassing, andere km teller etc zijn de zichtbare aspecten, weet iemand wat er nog meer bij komt kijken? En is dit te doen zonder het blok er uit te moeten halen?
Peter
27 jan 2013 10:45
Daarover is hier al eens e.e.a. geschreven als ik mij goed herinner.
Volgens mij was de conclusie dat het financieel voordeliger is om een andere auto te kopen.
27 jan 2013 17:09
Maar deze schakelt al slecht. Daar moet dus toch al geld in...
27 jan 2013 17:32
Ewout schreef:Daarover is hier al eens e.e.a. geschreven als ik mij goed herinner..
Dacht dat dat een handbak omgebouwd naar tiptronic was
De motor zal er zeker wel uitmoeten .. wat een eitje is ten opzichte van de tunnel aanpassingen (lijkt mij).
.. dan de pendalen-box vervangen voor een met een koppelingspedaal - en alles wat tussen daar en de bak zit toevoegen
of je moet het schakelen met een knopje willen doen zoals bij de aangepast auto's voor minder-validen
27 jan 2013 17:59
Kortom, veel tijd en geld investeren.
27 jan 2013 21:35
@Olaf,
Briljant, ik zit aan van alles te denken behalve aan het koppelingspedaal
We gaan er eens aan rekenen. gok idd dat het snel naar de 5K gaat.
27 jan 2013 21:46
heb je de bak al een ververst?deze bakken zijn vaak probleemloos?hoeveel heeft hij gelopen?
en met 5 ga je het echt niet redden,bel maar eens een rondje voor een 993 handbak.
gr anton964
28 jan 2013 8:05
Op ebay USA zie vaak genoeg conversion kits compleet met bak zoals deze van LA dismantlers. Geeft je gelijk een idee wat je allemaal nodig hebt.
http://www.ebay.com/itm/Porsche-911-993 ... 9900924%26
28 jan 2013 9:06
$ 6500,-
(is zo'n 4800 Euro)
Tel daar bij op:
- Verzendkosten
- BTW
- Invoer rechten
- Klein materiaal
- etc.
't is dat de huidige tiptronic bak wss kapot is - maar anders kan je inderdaad beter op zoek gaan naar een 993 met handbak en de huidige daar op inruilen
28 jan 2013 9:27
en bij nadere controlle heb je ook nog een nieuwe teller noding (zonder tip versnelling indicator) and wat kabels. Lijkt me een dure en hopeloze zaak zo'n ombouw om het helemaal goed te doen. Ik weet niet hoe het met de jaarlijkse keuring en RDW zit maar moet je het kenteken ook niet laten aanpassen naar schakel (en lager gewicht) voor de wegenbelasting?
28 jan 2013 9:46
Fixen die tip, verkopen en kijken voor een mooie 993 met handbak.
28 jan 2013 17:16
denk ik ook,tip rijd in zijn 2 weg,zal ook nog wel een computer aangepast of vervangen moeten worden.
denk dat je schrikt waar je allemaal tegen aan loop voor dit allemaal werkt.
de kosten ga je er nooit meer uithalen in elk geval.
dan er nog van uitgaande dat jullie dit allemaal zelf kunnen denk dat je er anders nog wel een dag of 3 werk bij op
moet tellen.
de ombouwkit van ebay is volgens mij ook een gok.hoe weet je dat die bak wel in orde is net als de rest van de onderdelen?
gr anton964
29 jan 2013 20:37
We hebben het er eens "goed" over gehad en gaan idd eerst verkopen dan een ander kopen ipv ombouwen...... In de US zijn er nog meer verhalen te vinden (die lang niet altijd goed gaan)
tnx
Peter
29 jan 2013 20:50
Verstandige keuze Peter
30 jan 2013 9:35
Wel een beetje slecht te verkopen zo met een slechte bak maar wat is nu het feitelijke probleem?
Slecht schakelen zoals blijven hangen, schokkende overgang naar hogere versnelling etc. of een hoop "klak klak" geluiden uit de bak/ diff alsof er een hoop speling in zit bij gasgeven en loslaten en weer gas erop?
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.