Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
12 feb 2013 22:48
Heren ik heb een probleempje,
Vandaag heb ik een k&n inlegfilter geplaatst in mijn boxster 986 uit 1997, Maar bij de test rit merkte ik al dat de motor niet lekker oppakte, tussen de 4000 en 4500 toeren trok de auto niet meer en het zelfde tussen de 5500 en 6000 toeren, promt begon het bekende motor lampje te branden en als ik goed door trek knipperde deze ook. Rustig naar huis gereden en de oude filter er maar weer in gezet, nu is er niet meer te rijden met de auto komt niet boven de 4000 toeren en heeft totaal geen trekkracht
Wie heeft er een idee wat dit zou kunnen zijn,
Zelf denk in dat de luchtmassa meter het heeft begeven, heb de auto laatst laten uitlezen en toen kwam er al naar boven dat deze een licht hogere voltage aangaf wat wenselijk zou zijn.
Graag hoor ik jullie ideen hierover
Eric van der Wilk
12 feb 2013 22:51
LMM was ook hetgeen waar ik het eerst aan dacht.
Hoe loopt de motor stationair?
12 feb 2013 22:54
Was het K&N filter niet te "vettig" waardoor de eerste Km's naast lucht ook wat olie naar binnen is gekomen?
(wat nu dus de LLM verstoort in z'n werking omdat de hittefilm vettig is geworden en deze de verkeerde waarde aangeeft
naar je motormanagement
)
Laatst bijgewerkt door
WillemB op 12 feb 2013 23:04, in totaal 1 keer bewerkt.
12 feb 2013 22:59
stationair loopt hij gewoon goed.
Filter kont nieuw uit doos zonder er extra olie er op te spuiten.
Zal morgen de LMM er eens uithalen en schoon blazen.
Verder maar een nieuwe LMM bestellen
12 feb 2013 23:08
Als ie stationair goed draait zal het waarschijnlijk wel de LMM zijn
Misschien een beetje remmenreiniger erbij
Succes
12 feb 2013 23:23
Als je rustig rijd is er tot 4000 toeren ook niets aan de hand, maar volgas of hoger dan 4000 toeren is het ruk.
Terwijl er zondag helemaal niets aan de hand was.
Maar morgen maar even naar ALPO en daar maar even een donatie doen.
13 feb 2013 11:43
Duur grapje.. Je kan ook even een LMM reinigingsspray kopen bij Conrad voordat je 300Euro + uitgeeft bij Alpo
http://reviews.conrad.nl/7866-nl_nl/814619/crc-crc-air-sensor-clean-sensorreiniger-reviews/reviews.htm
13 feb 2013 13:09
Je kunt ook remmenreiniger of gewone ontvetter gebruiken, schoonblazen heeft geen zin de vettigheid moet er vanaf.
Maar ik denk niet dat het dat is..., een K&N filter moet probleemloos functioneren en is af-fabriek niet teveel ingeolied.
Wellicht een samenloop van omstandigheden, als je de LMM schoon hebt en de problemen blijven dan toch even langs de garage...
13 feb 2013 18:06
IDD 300+ Is ff via alpo 339 ex de BTW .
Maar heb de LMM er even uit gehaald en schoongemaakt en Presto gaat weer als vanouds.
Wel ff laten uitlezen, is de voorverwarming van 1 van de lamdasonde defect, moet deze dus ff vervangen.
Maar het geluid is wel brut met een K&N Filter.
Eric
13 feb 2013 18:19
Goed nieuws!
Is het geluid dan echt significant beter met een K&N inlegfilter?
13 feb 2013 18:22
Gekend euvel bij (en na) het plaatsen van een K&N filter ... vettigheid op de hittedraad of hittefilm
13 feb 2013 19:13
Mooi dat het (eenvoudig) is opgelost
Waarschijnlijk een al iets vervuilde LMM en daarbij nog een
beetje vettigheid, was net de druppel
13 feb 2013 19:51
Bedank allemaal, auto rijd weer super en totale kosten 25 euro, dat is een stuk minder als dat ik dacht.
13 feb 2013 23:21
Even schoonmaken €25,- ?
Heb je 3 spuitbussem remcleaner leeggespoten?
14 feb 2013 10:04
Nee hoor 15 euro voor uitlezen en resetten motor lampje.
14 feb 2013 11:31
Chaos schreef:Maar het geluid is wel brut met een K&N Filter.
Ik rij zelf ook met een K&N filter; de geluidstoename verwaarloosbaar, omdat hij nog steeds in hetzelfde filterhuis zit
Rij je met een volledig open filter, zoals ik op m'n Honda S2000 had, dan is het een ander verhaal
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.