15 feb 2013 1:38
15 feb 2013 2:55
15 feb 2013 9:05
15 feb 2013 9:08
15 feb 2013 9:12
15 feb 2013 9:36
Wielen schreef:
Ik denk dat ik daar het probleem (water) niet mee oplos, dus (en ik ben benieuwd naar reacties) laat ik hem tijdens de winter 1 keer per twee weken even stationair draaien voor 15 min. Als dat niet kan zou ik toch kiezen voor de verversing. Vooral in een luchtkoeler is olie essentieel en fout olie management een sluipmoordenaar. Daarnaast hoef je door minder kms ook minder uit te geven aan onderhoud en heb je alleen een oliebeurt en goed gevoel.
Overigens, voor mijn 14 pk zitmaaier wordt ook ieder jaar nieuwe olie geadviseerd, vooral na de winter (1,5 ltr).
15 feb 2013 9:55
15 feb 2013 10:00
laat ik hem tijdens de winter 1 keer per twee weken even stationair draaien voor 15 min.
15 feb 2013 10:26
_________________________________________Zie de pdf link met onderhoudsplan uit de oude doos van Pcar.com wat betreft recommended jaarlijks olie verversen bij zeer weinig gereden kilometers.
http://www.pcarworkshop.com/images/b/bd ... hedule.pdf en http://www.pcarworkshop.com/images/7/7e ... geolab.pdf
15 feb 2013 11:24
jan-1 schreef:Zou ik in Dubai wonen, dan kan ik mij voorstellen wel jaarlijks olie (en filters) te laten wisselen..
15 feb 2013 13:22
+2. Gewoon lekker een eind gaan rijden.Wat je beter kan doen is de auto even lekker los te laten op de Duitse autobahn, knappen ze echt van op 30km lang met 6000rpm! Ben je gelijk af van alle evt condens in je olie.
15 feb 2013 20:50
15 feb 2013 23:05
bully schreef:+2. Gewoon lekker een eind gaan rijden.Wat je beter kan doen is de auto even lekker los te laten op de Duitse autobahn, knappen ze echt van op 30km lang met 6000rpm! Ben je gelijk af van alle evt condens in je olie.
15 feb 2013 23:28
15 feb 2013 23:31
Ik doe dat wel. Om de twee jaar grote beurt. Daar tussen heb ik geen olie-verlies dus...Dial_888 schreef:Kortom, om de 2jaar.....
15 feb 2013 23:39
16 feb 2013 0:46
16 feb 2013 21:53
rob964.c4 schreef:Wielen schreef:
Ik denk dat ik daar het probleem (water) niet mee oplos, dus (en ik ben benieuwd naar reacties) laat ik hem tijdens de winter 1 keer per twee weken even stationair draaien voor 15 min. Als dat niet kan zou ik toch kiezen voor de verversing. Vooral in een luchtkoeler is olie essentieel en fout olie management een sluipmoordenaar. Daarnaast hoef je door minder kms ook minder uit te geven aan onderhoud en heb je alleen een oliebeurt en goed gevoel.
Overigens, voor mijn 14 pk zitmaaier wordt ook ieder jaar nieuwe olie geadviseerd, vooral na de winter (1,5 ltr).
Dat kwartiertje stationair laten draaien is niet goed,
De olie komt niet op bedrijfs temp en zal er meer condens vorming zijn
maar belangrijker is de auto stationair laten draaien is niet goed
De smering is niet optimaal bij stationair toerental dat is pas bij meer toeren
16 feb 2013 22:37
16 feb 2013 22:46
erwin996 schreef:15 minuten stationair draaien in de winter is inderdaad wel heel slecht
16 feb 2013 22:50
erwin996 schreef:15 minuten stationair draaien in de winter is inderdaad wel heel slecht
18 feb 2013 22:18
20 feb 2013 23:08
Alfred996MKII schreef:Veel auto's uit de Volkswagen groep hebben al verlengde onderhoudsintervallen (2 jr / 30.000km) met Long life olie.
Iemand ervaring met long life olie in z'n P?
20 feb 2013 23:15
luister gewoon naar Johan. In overleg met hem houd ik ook een veel relaxter onderhoudsschema aan voor de 964.Fringe schreef:... specialist (vd Gugten) ...
20 feb 2013 23:48
Alfred996MKII schreef:Veel auto's uit de Volkswagen groep hebben al verlengde onderhoudsintervallen (2 jr / 30.000km) met Long life olie.
Iemand ervaring met long life olie in z'n P?