Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
25 feb 2013 21:10
Weet iemand of de dealer, specialist of universele garage de motor er uit halen voor een grote beurt met iig kleppen stellen?
25 feb 2013 21:20
Dat is toch niet nodig
Waarom zou dit moeten
25 feb 2013 21:38
MyFirst964 schreef:Weet iemand of de dealer, specialist of universele garage de motor er uit halen voor een grote beurt met iig kleppen stellen?
Dan zouden de porsche ingenieurs echt billenkoek moeten hebben. Het zijn wel wat uurtjes werk, maar motor blijft erin.
25 feb 2013 22:03
ik zat te denken of dat de garages rondom de kleppendeksels net zo goed schoonmaken als dat ik vandaag gedaan heb... als je dit niet doet dan is er een flinke kans dat er "vuil" onder de deksels terecht komt als je deze weghaalt.
Als de motor er uit is dan is eea wat beter schoon te maken voor het verwijderen...
Weet iemand een truckje om de onderste deksel los te krijgen (de moeren zijn er af)? Volgens mij houden de draadeinden de deksel nog vast.
25 feb 2013 22:15
Motor hoeft er niet uit ...
MyFirst964 schreef:Weet iemand een truckje om de onderste deksel los te krijgen (de moeren zijn er af)? Volgens mij houden de draadeinden de deksel nog vast.
zit er naast de standaard rubber/kunststof pakking (ring) nog vloeibare pakking tussen ofzo
Als alle moeren er vanaf zijn - voorzichtig wrikken met een breede, dunne, platte schroevendraaier ..
25 feb 2013 22:53
Dat is verrassend.
Ik was laatst bij een specialist, die vertelde mij dat voor kleppen stellen de motor eruit gehaald werd omdat je er dan makkelijkelijker bij kon komen. Prijs voor een beurtje met kleppen stellen zou dan rond de 1000 kosten.
Nu vraag ik mezelf toch af hoe reeel deze prijs is en wat ik ergens anders kwijt zou zijn voor een beurtje en kleppen stellen?
Dit was overigens voor een 3.2 blok.
25 feb 2013 22:58
Ik moet zeggen dat het kleppenstellen met de motor in de auto best goed te doen is. Redelijk de ruimte (mits de cat, einddemper en zo gedemonteerd zijn)... maar ook met de motor uit de auto moet de cat en uitlaat er af...
Weet iemand hoe een specialist/dealer de motor schoonmaakt (en of die dat ook doen) voor het kleppenstellen?
25 feb 2013 23:13
Naar de Wibra...Dasty en afwasborstek kopen....inspuiten en borstelen. Nadien met de tuinslang afspoelen....of hogedruk reiniger...
25 feb 2013 23:14
Wilco911 schreef:Ik was laatst bij een specialist, die vertelde mij dat voor kleppen stellen de motor eruit gehaald werd omdat je er dan makkelijkelijker bij kon komen.
Waar is hij specialist in?
Ach, als hij/zij ervoor kiest om het blok er uit te halen en dezelfde prijs en kwaliteit levert als iemand die dat niet doet, waarom niet..
25 feb 2013 23:19
Hé Ronaldo.
Het is een specialist in Porsche.
Is 1000 dan wel een redelijke prijs? Er gaan natuurlijk wel wat uurtjes in zitten denk ik.
25 feb 2013 23:29
Wilco911 schreef:Is 1000 dan wel een redelijke prijs? Er gaan natuurlijk wel wat uurtjes in zitten denk ik.
Is een mooie prijs.
25 feb 2013 23:39
Ok, good to know!
Thanx
26 feb 2013 9:49
1000€ voor een grote beurt met kleppen stellen bij een 3.2?
Ik vind het de hoofdprijs! Wedden dat je
Na een rondje specialisten bellen zo een paar honderd in je zak houd!
was nog wat vergeten
Laatst bijgewerkt door
Jos Targa op 26 feb 2013 13:27, in totaal 1 keer bewerkt.
26 feb 2013 10:05
Wilco911 schreef: voor kleppen stellen de motor eruit gehaald werd omdat je er dan makkelijkelijker bij kon komen. Prijs voor een beurtje met kleppen stellen zou dan rond de 1000 kosten.
Motor in en uit bouwen kost natuurlijk ook een paar uurtjes (extra) arbeid.
De prijs is niet zo heel verkeerd overigens
- KLIK -
26 feb 2013 10:06
Is dat zoveel goedkoper dan bij een 964 dan? Daar redt je het niet met € 1000,-
26 feb 2013 10:21
Ja, ik las het net inderdaad. Heel wat goedkoper dan bij een Porsche Centrum met hun Classic prijzen.
26 feb 2013 12:31
Er zijn idd specialisten die de motor eruit halen bij kleppen stellen. Volgens mij doet oa Visser dat ook.
26 feb 2013 14:12
Jos Targa schreef:1000€ voor een grote beurt met kleppen stellen bij een 3.2?
Ik vind het de hoofdprijs! Wedden dat je
Na een rondje specialisten bellen zo een paar honderd in je zak houd!
Klopt, als alles mee zit zo'n 700, als het een beetje tegenzit dan ..... 1000 gemiddeld is netjes.
26 feb 2013 14:18
Ik haal met een grote beurt de motor er bijna nooit uit (behalve bij een turbo), het is nergens voor nodig er is ruimte zat.
26 feb 2013 17:35
Visser heeft destijds bij mijn 964 de motor er niet uitgehaald.
26 feb 2013 18:43
Wilco911 schreef:Hé Ronaldo.
Het is een specialist in Porsche.
Is 1000 dan wel een redelijke prijs? Er gaan natuurlijk wel wat uurtjes in zitten denk ik.
En wat kost alleen kleppenstellen, dus inclusief pakkingen en borgmoeren?
En is het vernieuwen van de pakkingen en borgmoeren nodig?
26 feb 2013 18:59
Ik weet dat er specialisten zijn de de motor graag los hebben voor het stellen van de kleppen. Uiteindelijk gaat het erom voor welk bedrag welk werk gedaan wordt. Hoe iemand het werk uitvoert zal mij jeuken, ik oordeel op het eindresultaat.
26 feb 2013 19:44
Ja hetis uiteraard makkelijker als de motor eruit is, maar dat geldt voor meer werkzaamheden maar dat is mi geen reden om 5-10 uur daaraan te besteden ...
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.