Switch to full style
Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

924 met een 944 motor

07 maart 2013 21:25

Ha die Porsche Fanaten

Intro
Voor degene die mijn project Fase I gevolgd (Dit geneuzel hebben weten wat er nu gaat volgen maar ik heb nog wat vragen en onzekerheden waar ik n.a.v. een ander thread toch antwoord op zoek.

Wat ga ik doen
Ik heb afgelopen weekend een Porsche 944 erbij gekocht als donor waarvan ik het hart, de handjes en voeten en de nieren over wil zetten (motor, bak, ophanging voor en achter en remmen). Dit omdat mijn 2.0 denkt dat hij een tweetakt is (1:200 oliegebruik) en het blok gewoon op is (compressie van een natte krant lafjes naar beneden gedrukt in een regenpijp).

Wat heb ik liggen en waar kan ik bij
Ik heb tot mijn beschikking:
- Een complete en lopende donor 944 (met Fuchs 16"9j 8) )
- Een complete en soort van lopende 924 (die wel heel mooi is en me al heel veel gekost heeft)
- Een brug met een berg gereedschap
- Vrienden
- Bier
- porscheforum.nl

Vragen
In mijn impulsiviteit en aanname dat het allemaal gewoon kon (we hebben tenslotte ook gewoon een 924S met dit blok op de markt) heb ik alles gekocht en wordt het in gang gezet. Nou hoorde ik van een ervaren lid van dit forum dat ik iets met mijn motorophanging moest gaan doen (lassen slijpen boren en andere enge dingen). Ik hoorde vanuit een andere hoek ook weer dat er speciale steunen bestaan voor impulsieve beunhazen zoals mij.

Concreet: Wat is wijsheid?

Reacties worden zeeer (ja met 3 e's) op prijs gesteld!

Re: 924 met een 944 motor

08 maart 2013 17:51

ik zeg 944 motor er in lepelen.

13 maart 2013 15:05

Wijsheid is deze vraag stellen op het 924 forum :lol: . Daar zit heel veel kennis en een aantal mannen die bijna elk soort 924 al een gesloopt hebben en dus precies weten hoe het zit.

14 maart 2013 21:30

Klinkt als een mooi setje spullen, vooral die 9j Fuchsen ...

15 maart 2013 19:29

Je zou je ook op het 944forum.com aan kunnen melden.
Zulke klussen zie ik daar dagelijks voorbij komen.
succes.

15 maart 2013 21:00

Dan zit jij op een ander 944 forum dan ik Clemento.

Just kidding, probleem bij de 924 is volgens mij (naar horen zeggen) dat deze een aantal andere bevestigingspunten op de carrosserie heeft dan de 944. Daar kan heel het 944forum zich wel over gaan buigen, maar iets zinnigs zeggen gaat niet lukken, bij ons zitten die punten anders.

20 maart 2013 19:36

Ik ben immers zo ver dat ik nu weet wat mij te wachten staat. De ophangpunten zitten anders en moeten verlast worden. Ben nu bezig om uit 5mm dik plaatstaal een bruikbaar stuk hiervoor te maken. In de topic projecten zal ik hier meer over zetten.
Plaats een reactie