26 maart 2013 21:52
Press and hold the UP button then at the same time press and hold the RECIRC button in.
After 5 seconds or so of holding the buttons in the display changes to 1C.
To see the reading corresponding to 1C press the button on the climate control below the UP button (this is the button for directing air through the centre dash vents).
To move back to the 1C press that button again. To go to 2C, 3C, 4C etc etc press the + button on the temperature control (not the fan speed +).
To exit this mode press the AUTO button.
-----------------------------------------------------
0c - ERL
1c - Oil Temp
2c - Inside Temp - From the Sensor mounted in the Aspirator Assembly at the side of the Dash
3c - Outside Temp - From the Sensor inside the Air Inlet of the A/C Unit
4c - Outside Temp - From the Sensor in Front Grill of the Radiator. Data is fed to the Climatronic from the Instrument Cluster. When not moving, the Instrument Cluster OBC Temp Display retains it's last setting until moving. This is to prevent heat emanating from the Radiator affecting the Temp Sensor. The Climatronic uses the lower of the two values in determining Fresh-Air Temp.
5c - Outside Temp - matches OBC outside temp display
6c - Coolant Temp
7c - Footwell Discharge Temp
8c - Sun Sensor (dash top)
9c - Sun Sensor
10c- Passenger Compartment Fan Speed
11c- Passenger Compartment Fan Voltage
12c- Temperature Mix Flap Command (1=COLD, 100= HOT)
13c- Temperature Mix Flap Position
14c - Central Flap Command
15c - Central Flap Position
16c - Footwell/Defrost Flap Command
17c - Footwell/Defrost Flap Position
18c - Recirculation Valve Command (1=OFF, 100=RECIRC)
19c - Recirculation Valve Position (feedback)
20c - Vehicle Speed in kph, updates once per second. This is True Speed, not the Speed+Safety Margin displayed by the Speedometer.
21c - Engine RPM in hundreds, also updates once per second
22c - ?
23c - ?
24c - Sun Sensor, Exterior Lights Switch, and Panel Lights control (term.
58 & 58d voltage) - used for A/C Panel Display Illumination
25c - ?
26c - ?
27c - ?
28c - Fan Speed
29c - ?
30c - Engine Run Time in seconds (255max.) (=0Xff)
31c - Timing Counter
32c - Displays Test
33c - Software Version (usually 3.4)
34c - ?
35c - Outside Temp from Inlet Sensor (filtered)
36c - Temp
26 maart 2013 21:59
26 maart 2013 22:06
26 maart 2013 22:37
26 maart 2013 22:41
03 apr 2013 11:47
03 apr 2013 22:38
04 apr 2013 16:37
11 aug 2013 11:19
21 aug 2013 13:44
knalpotprutser schreef:Het trucje met het airco display afgelopen week eens geprobeerd direct na het starten van de motor met een buitentemperatuur van ca. 20 graden met mijn 996 C4.
Het resultaat was verrassend.
De olietemperatuur was gedurende ongeveer 12 minuten steeds een paar graden warmer dan het koelwater. (bijv. koelwater 70 graden olie 78 graden).
Na ongeveer 15 minuten waren ze gelijk ( ca. 90 graden).
Daarna blijft de koelwatertemperatuur constant en schommelt de olietemperatuur. (hoogste waarde olie 106 graden).
21 aug 2013 14:08
Bas Rutten schreef:Volgens mij mag je porsche na een stivig ritje best een beete ruiken.... Dat doet de mijne in ieder geval wel ...
21 aug 2013 14:53
Cloaca schreef:Bas Rutten schreef:Volgens mij mag je porsche na een stivig ritje best een beete ruiken.... Dat doet de mijne in ieder geval wel ...
Mijne ruikt ook wel eens na een stevig ritje...
03 jun 2015 20:59
03 jun 2015 22:03