Switch to full style
Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

Temperatuur olie porsche 996 C2

26 maart 2013 21:52

Nadat de koelvloeistof, thermostaat, olie + oliefilter is vervangen wou ik mijn olie temperatuur in de gaten houden
omdat ik merkte na een ritje dat de auto stonk naar verbrande lucht.
en vond deze tekst op het internet.
http://www.6speedonline.com/forums/996- ... splay.html
Press and hold the UP button then at the same time press and hold the RECIRC button in.

After 5 seconds or so of holding the buttons in the display changes to 1C.

To see the reading corresponding to 1C press the button on the climate control below the UP button (this is the button for directing air through the centre dash vents).

To move back to the 1C press that button again. To go to 2C, 3C, 4C etc etc press the + button on the temperature control (not the fan speed +).

To exit this mode press the AUTO button.
-----------------------------------------------------
0c - ERL
1c - Oil Temp
2c - Inside Temp - From the Sensor mounted in the Aspirator Assembly at the side of the Dash
3c - Outside Temp - From the Sensor inside the Air Inlet of the A/C Unit
4c - Outside Temp - From the Sensor in Front Grill of the Radiator. Data is fed to the Climatronic from the Instrument Cluster. When not moving, the Instrument Cluster OBC Temp Display retains it's last setting until moving. This is to prevent heat emanating from the Radiator affecting the Temp Sensor. The Climatronic uses the lower of the two values in determining Fresh-Air Temp.
5c - Outside Temp - matches OBC outside temp display
6c - Coolant Temp
7c - Footwell Discharge Temp
8c - Sun Sensor (dash top)
9c - Sun Sensor
10c- Passenger Compartment Fan Speed
11c- Passenger Compartment Fan Voltage
12c- Temperature Mix Flap Command (1=COLD, 100= HOT)
13c- Temperature Mix Flap Position
14c - Central Flap Command
15c - Central Flap Position
16c - Footwell/Defrost Flap Command
17c - Footwell/Defrost Flap Position
18c - Recirculation Valve Command (1=OFF, 100=RECIRC)
19c - Recirculation Valve Position (feedback)
20c - Vehicle Speed in kph, updates once per second. This is True Speed, not the Speed+Safety Margin displayed by the Speedometer.
21c - Engine RPM in hundreds, also updates once per second
22c - ?
23c - ?
24c - Sun Sensor, Exterior Lights Switch, and Panel Lights control (term.
58 & 58d voltage) - used for A/C Panel Display Illumination
25c - ?
26c - ?
27c - ?
28c - Fan Speed
29c - ?
30c - Engine Run Time in seconds (255max.) (=0Xff)
31c - Timing Counter
32c - Displays Test
33c - Software Version (usually 3.4)
34c - ?
35c - Outside Temp from Inlet Sensor (filtered)
36c - Temp

Maar als ik via dit menu mijn olie temp. aflees dan zie ik soms 180° en autosnelweg 150°,
en dan kom ik nog niet eens boven de 3.5K van toeren.
Durf er echt niet meer met rijden voor ik zekerheid heb.
Of zou deze waarde in Fahrenheit kunnen staan?
De koelvloeistof en buiten temperatuur zijn wel in Celcius.

Wie heeft er al eens gekeken in zijn 996 naar dit menu?

Re: Temperatuur olie porsche 996 C2

26 maart 2013 21:59

Als jouw koelvloeistof gewoon 90 graden is, is je olie geen 180 graden celcius....

Re: Temperatuur olie porsche 996 C2

26 maart 2013 22:06

Ja de koelvloeistof staat nu gewoon net iets boven de 80°
Maar als het -1° wou de koelvloeistof temperatuur ook niet boven de 60°,
dat was ook een reden om de olietemp. te controleren.

Re: Temperatuur olie porsche 996 C2

26 maart 2013 22:37

In mijn 997 is de koelvloeistof ±80 en de olie ±90 tot 100

Re: Temperatuur olie porsche 996 C2

26 maart 2013 22:41

Volgens mij mag je porsche na een stivig ritje best een beete ruiken.... Dat doet de mijne in ieder geval wel ...

Re: Temperatuur olie porsche 996 C2

03 apr 2013 11:47

Dan klopt mijn olietemperatuur niet volgens het secret menu.

Misschien olietemp. sensor niet meer zo goed?

Re: Temperatuur olie porsche 996 C2

03 apr 2013 22:38

Als de koelvloeistof temperatuur niet boven de 60 graden komt is ook niet echt goed te noemen. Met deze buitentemperaturen moet je zeker 20 a 30 km rijden om hem goed warm te rijden maar moet hij echt op ongeveer 80-90 graden komen.
De olie zal een idd een graad of 10-20 warmer zijn zoals Johannvb schrijft.

Het trucje met het airco display is overgenomen uit Audi. Ik heb dat zelf ook wel eens geprobeerd maar heb het idee dat er toch wat andere info uit de ECU komt dan zoals Audi het bedacht heeft. Kortom trucje werkt niet betrouwbaar.

Re: Temperatuur olie porsche 996 C2

04 apr 2013 16:37

De functie 1c - Oil Temp is volgens mij niet de olie temperatuur, bij de waarde staat geen Celcius symbool ºC achter de waarde

O.a. bij functie 6c - Coolant Temp staat er wel ºC achter de waarde.

Re: Temperatuur olie porsche 996 C2

11 aug 2013 11:19

Het trucje met het airco display afgelopen week eens geprobeerd direct na het starten van de motor met een buitentemperatuur van ca. 20 graden met mijn 996 C4.

Het resultaat was verrassend.

De olietemperatuur was gedurende ongeveer 12 minuten steeds een paar graden warmer dan het koelwater. (bijv. koelwater 70 graden olie 78 graden).
Na ongeveer 15 minuten waren ze gelijk ( ca. 90 graden).
Daarna blijft de koelwatertemperatuur constant en schommelt de olietemperatuur. (hoogste waarde olie 106 graden).

Re: Temperatuur olie porsche 996 C2

21 aug 2013 13:44

knalpotprutser schreef:Het trucje met het airco display afgelopen week eens geprobeerd direct na het starten van de motor met een buitentemperatuur van ca. 20 graden met mijn 996 C4.

Het resultaat was verrassend.

De olietemperatuur was gedurende ongeveer 12 minuten steeds een paar graden warmer dan het koelwater. (bijv. koelwater 70 graden olie 78 graden).
Na ongeveer 15 minuten waren ze gelijk ( ca. 90 graden).
Daarna blijft de koelwatertemperatuur constant en schommelt de olietemperatuur. (hoogste waarde olie 106 graden).


Blijkbaar werkt het bij u wel juist.
Van welk jaar is uwen 996?

Re: Temperatuur olie porsche 996 C2

21 aug 2013 14:08

Bas Rutten schreef:Volgens mij mag je porsche na een stivig ritje best een beete ruiken.... Dat doet de mijne in ieder geval wel ...


Mijne ruikt ook wel eens na een stevig ritje... :mrgreen:

Re: Temperatuur olie porsche 996 C2

21 aug 2013 14:53

Cloaca schreef:
Bas Rutten schreef:Volgens mij mag je porsche na een stivig ritje best een beete ruiken.... Dat doet de mijne in ieder geval wel ...


Mijne ruikt ook wel eens na een stevig ritje... :mrgreen:


De geurhinder is al voorbij. Misschien was het van een olie beurtje dat er wat olie op de uitlaat lag?

Re: Temperatuur olie porsche 996 C2

03 jun 2015 20:59

Kan het zijn dat het truukje niet werkt bij een 996 c4s?

Re: Temperatuur olie porsche 996 C2

03 jun 2015 22:03

Ik ruik vooral rubber :D
Plaats een reactie