Switch to full style
Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

revisie 2.0 911 motor - verschil in olie-retour pijpjes - ?

03 apr 2013 22:30

Ik wil de olieretour pijpjes van mijn 2.0L 911 motorblok vervangen. Heb hier nieuwe voor besteld maar als ik ze naast de oude pijpjes houd blijken ze iets langer te zijn (ca. 2 mm). Is dit normaal en worden ze iets ingedrukt tijdens montage? Ze zijn van het merk JP / Dansk.

Re: revisie 2.0 911 motor

04 apr 2013 8:41

Heb je de deelbare retourpijpjes? Of ga je alleen de nokkenas huizen eraf halen? Of ga je de motor reviseren :?:

Zowel in het carter als in in het nokkenashuis zitten randen die de pijpjes tegenhouden als ze er te ver in zouden gaan (wat dus niet lukt), die 2 mm hoef je je dus niet druk over te maken :mrgreen: .

Re: revisie 2.0 911 motor - verschil in olie-retour pijpjes

04 apr 2013 23:10

Ik ben met een revisie bezig dus alles ligt uitelkaar. Maar als ik de oude met de nieuwe pijpjes vergelijk dan meet ik een verschil in de afstand tussen de flenzen van 2 a 3 mm. De afdichtringen zullen dus strakker ingedrukt worden.
Ik kan nergens een maatvoering vinden in beschikbare informatiebronnen.

Re: revisie 2.0 911 motor - verschil in olie-retour pijpjes

06 apr 2013 8:23

Je hebt ook geen maatvoering nodig toch als je de pijpjes origineel koopt.
Volgens mij heb je alleen maar een maatvoering nodig als je zelf de pijpjes gaat maken.

Re: revisie 2.0 911 motor - verschil in olie-retour pijpjes

09 apr 2013 14:23

Afbeelding

Re: revisie 2.0 911 motor - verschil in olie-retour pijpjes

09 apr 2013 18:18

Gewoon gebruiken . Ik zie het probleem niet

softwindow67 schreef: De afdichtringen zullen dus strakker ingedrukt worden.

dan sluiten ze ook beter af

Re: revisie 2.0 911 motor - verschil in olie-retour pijpjes

11 apr 2013 7:54

Ik zou ze gewoon monteren, zie er geen problemen mee.
Zou persoonlijk wel nieuwe rubbers gebruiken :D
Plaats een reactie