Switch to full style
Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

Leiding naar kniestuk jetronic op Carrera 3.2 1988

22 apr 2013 21:49

Tijdens het jaarlijks onderhoud kwam ik een koperen leiding tegen waar een rubberslang op geperst is.
Geen idee waarom dit zo gemaakt is en waarvoor deze leiding dient. Iemand een idee?
Kan ook niet direct een onderdeelnummer vinden. Het kleine gedeelte met de rubberslang is verduurd dus ik wil dit mee vervangen. Ik zou ook de koperen leiding kunnen doorzagen en rechtstreeks een rubberslang kunnen monteren maar ik zou het liefst gaan voor de originele versie (en ik vermoed dat de Porsche-ingenieurs hier toch ooit een reden voor hebben gehad)

Hieronder alvast een foto van onze onbekende
57713
Hier nog een foto in gemonteerde toestand
57714

Re: Leiding naar kniestuk jetronic op Carrera 3.2 1988

23 apr 2013 1:49

Ik krijg je fotoos niet te zien.
Combinatie van rubber en metaal kom je tegen bij een aantal olieleidingen en 2 benzineleidingen.
Koper en rubber is als ik het goed heb benzine, staat onder brandstofdruk, ik zou daar niet gaan knutselen met slangetjes en slangenklemmen om een roestige overgang te fixen. Nieuwe leidingen zijn wel flink aan de prijs....

Re: Leiding naar kniestuk jetronic op Carrera 3.2 1988

23 apr 2013 8:12

Ik krijg de foto's netjes te zien. Je kan ze ook altijd zien via m'n fotoalbum => Bovenaan de 2de en 3de foto.
Vermoedelijk een vacuümleiding? Eens je de foto's gezien hebt zal je wel zien dat het geen benzine of olieleiding kan zijn op die plaats aangezien de leiding rechtstreeks uitkomt in het rubberen kniestuk van de jetronic die bovenop het gasklephuis zit. Daar gaan we geen olie toevoegen tenzij je onze Porsche-motor wil ombouwen tot een tweetakt brommertje :wink:
Net omdat het waarschijnlijk een vacuümleiding is vind ik de geperste slangaansluiting zo eigenaardig. :scratch:

Re: Leiding naar kniestuk jetronic op Carrera 3.2 1988

23 apr 2013 15:11

Zal inderdaad aan mn iPad hebben gelegen gisteren, ik zie ze nu ook :-)
Dit is m.i. inderdaad lucht; rubber zit ook met een slangenklem vast.

Dit zou ik wel durven te repareren met een nieuw stuk rubber slang van de juist binnen diameter. Op het koper zou ik wel een verdikking solderen; bv ring die je maakt van 1mm dit koper / installatie draad. De slang eroverheen en een slangenklem aan de goede kant van die verdikking; dan kan er niks gebeuren....

Re: Leiding jetronic (93011032805) Carrera 3.2 1988

23 apr 2013 18:50

Bedankt voor de respons.
Hieronder nog wat info van een ander forum maar de echte oplossing staat er niet bij

http://forums.rennlist.com/rennforums/911-forum/657930-replacement-air-pipe-off-maf-elbow.html
Die 140$ waarvan sprake vind ik er toch ook een beetje over gaan (voor 2cm rubber) :bang:

Hier een exploded view

http://www.parts-wise.com/show_illustration?ill_id=1252&img=E_911_86_KATALOG047.jpg&sg_id=8

Ik zoek het internet nog wel even af en zoniet ga ik maar even knutselen.
Blijkbaar zit er aan de binnenkant van de aangeperste koppeling een restrictie voor het vacüum gedeelte dus dat moet ik nog even verder onderzoeken hoe we dat kunnen fixen :|

Re: Leiding naar kniestuk jetronic op Carrera 3.2 1988

24 apr 2013 15:43

Als jet meer is dan alleen slangetjes (bv een ingebouwd klepje): dan gewoon een echte nieuwe kopen ...
Maar volgens mij is dat niet het geval, even in de technische manual zitten puzzelen ...
Plaats een reactie