29 apr 2013 17:48
29 apr 2013 18:18
29 apr 2013 18:33
Die worden waarschijnlijk nog deze week ingeruild.Helaas werden de eigenaren hier niet allemaal heel erg blij van. Er waren vormen van lichte tot behoorlijke schade in hun motoren te herkennen.
29 apr 2013 18:47
Lambiek schreef:...
Heel interessant was dat een aantal Porsches endoscopisch werden onderzocht.
Helaas werden de eigenaren hier niet allemaal heel erg blij van. Er waren vormen van lichte tot behoorlijke schade in hun motoren te herkennen.
De technici gaven aan dat ze via zo'n endoscopie in een vroeg stadium de problemen konden herkennen, waardoor hoge kosten voorkomen kunnen worden.
29 apr 2013 19:02
29 apr 2013 19:59
MarkS schreef:Interessant.
Er zijn overigens ook "adresjes" dichter bij huis te vinden.
04 mei 2013 12:48
11 mei 2013 17:26
11 mei 2013 22:11
Lambiek schreef:Nog vergeten te schrijven dat je na revisie/behandeling van je motor 2 jaar garantie met maximum van 100.000 KM krijgt.
Deze is na 2 jaar nog twee keer te verlengen , dus totaal 4 jaar garantie.
Gruss, rene
12 mei 2013 10:29
17 mei 2013 9:43
17 mei 2013 17:32
17 mei 2013 19:00
17 mei 2013 19:28
We machine out the original Porsche Lokasil cast in liner preform and replace it with a aluminium alloy cylinder plated with Nikasil as used in the hugely successful 911 3.2 Carrera, 964, 993, 996 Turbo, 996 GT3, 997 Turbo cylinders.
17 mei 2013 20:44
17 mei 2013 21:37
17 mei 2013 22:16
Joust schreef:@Frans, wat betreft de Nikasil / Lokasil toepassing zijn de verschillen inderdaad duidelijk. Hartech geeft echter aan dat er waarschijnlijk meer aan de hand is (vandaar de ringen).
17 mei 2013 22:35
17 mei 2013 23:02
It seems very similar to standard metal fatigue in metals (except they are not so prone to creep but set up a crack initiation that grows withtime) and if so you would also expect some other clues. For example it can be quite a predictable problem whereby the number of stress reversals can be tested and repeats every time to failure. The difference in the car engine is that the way it is driven will vary considerably. If the failure is mainly load or stress related then owners who regularly use full throttle acceleration will experience the shortest cylinder “lifespan”. If it is the number of stress reversals then the mileage and revs it was driven at will be the main indicator. If it is the heating and cooling cycle then the number of starts, stops and cool downs will have the greatest influence. But many cars have a mixture of all three and anyway more than one owner – so to determine or predict how it was driven and what the contributory factors are to calculate the exact mileage that a particular liner may fail – is extremely difficult – in fact it is impossible. All we can say is that it seems to occur from about 50K upwards, often around 75 K – but many engines are running OK after 100K – but all of them that we have measured have oval bores (worse as mileage increases) – so may crack one day or allow such a lot of blow by that the oil film supporting the piston against the liner wall breaks down and they seize up.
17 mei 2013 23:56
18 mei 2013 12:52
Remmel schreef:Werd de 991 niet genoemd?, ken er een die na 800km al plof zei.
19 mei 2013 11:00
28 mei 2013 23:13
29 mei 2013 0:57
29 mei 2013 19:45