Ik zit gezien vraag 5 toch aan valse lucht te denken nu, dat ie op dat moment gewoon te veel/makkelijk krijgt. zal wel ergens lekken. zoeken dus!
ik heb inmiddels de spinnekop zelf gereviseerd, gezien ik op het werk veel kan krijgen voor hyrdomotoren en dergelijken(o-ringen, pakking, enz..) dacht ik toch wel dat mij dit op een goede manier moest lukken ondanks dat mensen zeiden dat je er niet aan moet beginnen omdat het 99 van de 100x fout gaat.
maargoed, heb de verdeler(spinnekop) eerst maar is even goed schoon gemaakt van buiten zodat mn handjes niet 1 en al vette zooi zijn en toen hem even rustig aan uit elkaar getrokken.. het viel me meteen op: een zeer simpel ding van binnen, dit moet lukken! Echter waren bijna alle O-Ringen beschadigt en duidelijk versleten. Ik heb alle O-ringen er af gehaald, op gemeten en gelijk nieuwe bestelt op het werk.
Onderkant spinnekop, afdichting na de luchtweger:
1maal 35mm x 2mm dikOm de plunjer bus, waar de regelplunjer in zit:
2maal 22mm x 2mm dikOm de inlaat poortjes na de benzine kamers:
8maal 7mm x 3mm dikBinnen in de veerschroef die de retour leiding bediend:
1maal 7mmm x 2.5mm dikHier de bovenkant. De koppen na de injectorleidingen met veertjes en plaatjes. Even de veertjes er af gehaald, alles met remmenreiniger brandschoon gemaakt maar alles zag er prachtig uit. niks aan doen.
Hier de spinnekop zelf, inmiddels al met nieuwe O-ringen gemonteerd! Deze voor de tijd ook grondig gereinigt met remmenreiniger maar was ook netjes van binnen.
Pakking der weer op. Let hier bij goed op! in de Pakking zit een PIEPKLEIN gaatjes, die moet op de zelfde gaatjes(ietsje groter) vallen als op beide helften, en geloof mij, je ziet het gaatje niet als je hem niet in het licht houd.
zie daar het kleine gaatje.
En weer dichtschroeven de handel! Belangrijk is om altijd eerst de binnenste vast te draaie, gezien je pakking wordt gedrukt/klemt gaat die uitzetten, en daarom altijd van binnen na buiten anders wordt de kans op lekkages 10x zo groot. en uiteraard wanneer de boutjes aanzijn, kruislings, slag voor slag een gelijkmatige druk.
Plunjer der inlaten vallen met een beetje multispray, heerlijk soepel glijd die!
Er weer opgeschroefd, en weer even de CO schroef zo gesteld dat er een kopje brandstof uit de leiding kwam, 1 kwartslag terug en hopla en liep meteen! Viel meteen op dat er GEEN blauwe rook meer uit de uitlaat kwam maar mooi blank. echter krijgt hij nog steeds ietsje teveel heb ik het idee maar lijkt me kwestie van afstellen. maar wanneer ik dit wou doen was me tank leeg, aarggghh! dat was gistere avond, straks ff beetje benzine der in en verder proberen/stellen/testen.