Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
12 mei 2013 10:55
Hallo
Kan iemand mij vertellen vanaf welk bouwjaar de G50 versnellingsbak gebruikt is ?.
Ik zoek namelijk een 915 bak voor mijn 3.2 die ik in mijn SC ga inbouwen.
Groet Rinaldo
12 mei 2013 11:59
Augustus 1986
12 mei 2013 13:02
Bedankt voor de snelle reactie.
Dus als ik het goed begrijp is de 3.2 tot die datum uitgerust met een 915 bak.
12 mei 2013 14:30
is een G50 bak niet beter?
ik begrijp dat de meningen daar over verdeeld zijn.
je zit vlak in de buurt van mij.
12 mei 2013 16:49
G50 vs G15: wat is beter?
De G50 bak schakelt moderner (sneller en met minder verre slag).
Beide modellen zijn even robuust.
Ik vind het persoonlijk wel iets hebben, dat mijn 3.2 uit 1986 "ouderwetser" schakelt.
12 mei 2013 19:12
De G50 zal wel beter zijn maar ik heb een SC uit 1982 waar geen G50 in past. Ik wil de carrosserie niet aanpassen naar een G50 dus van daar dat ik opzoek ben naar een 915.
13 mei 2013 13:15
G50 past inderdaad niet in een SC.
13 mei 2013 13:39
Dat wist ik niet.
Weer wat geleerd.
13 mei 2013 15:11
Van links naar rechts: 901 - 911 - 915 - G50 (bron:
klik)
13 mei 2013 15:18
lijken eender op de foto.
13 mei 2013 15:27
Volgens mij heeft een G50 bak een hydraulische koppeling en een 915 en mechanisch koppeling.
13 mei 2013 15:41
915 werd door Porsche zelf gebouwd, G50 door Getrag.
G50 schakelt moderner, maar 915 is veel lichter.
Eén van de redenen waarom mijn carrera 3.0 veel lichter is dan een 3.2 clubsport. Porsche zou door te switchen naar Getrag, veel geld bespaard hebben, was nl veel goedkoper dan zelf bouwen.
13 mei 2013 16:06
de 915 is ook doorontwikkleld, laatste modellen hadden een oliekoeler.
13 mei 2013 16:14
Vanaf welk bouwjaar heeft de 915 bak een oliekoeler ??
13 mei 2013 17:09
iig de 3.2's. google op bak 915-72
13 mei 2013 17:10
Het is dat ik in een goede bui ben want anders zou ik zeggen: 'heb je geen Google'? maar bij deze:
klik.
Recall that from 1969 through 1977, oil coolers were optional on many Porsche models. They only became standard upon the introduction of the 1978 SC’s.
13 mei 2013 17:19
bakoliekoelers, maarten, niet motoroliekoelers. ik denk 82,83
edit- alleen de carreras dus my 84+
13 mei 2013 19:31
Bedankt voor de info Wolf / Maarten
13 mei 2013 22:42
Jeroen C3.0 schreef:915 werd door Porsche zelf gebouwd, G50 door Getrag.
G50 schakelt moderner, maar 915 is veel lichter.
Eén van de redenen waarom mijn carrera 3.0 veel lichter is dan een 3.2 clubsport. Porsche zou door te switchen naar Getrag, veel geld bespaard hebben, was nl veel goedkoper dan zelf bouwen.
Veel lichter? 25kg.
Dat je 3.0 lichter is komt vooral ook doordat de motor qua gewicht lichter is en omdat een 3.2 meer pk's heeft is alles net een slaggie zwaarder uitgevoerd (grotere remmen, schijven, torsies, rembekrachtiger etc)
Maar vervang de standaard electro stoelen door kuipen en je hebt zo maar 35-40kg te pakken. Geen schuif dag scheelt ook een stuk en geen airco ook. Deze 3 dingen bij elkaar kan zo maar 80kg wegen. Mijn redelijk standaard 3.2 (en dus vrij kaal) weegt met 3/4 tank 1185kg.
13 mei 2013 23:06
25? Veel meer. Eerder 80 kgs
Clubsport weegt 1180 kgs
http://fastestlaps.com/cars/porsche_911_32_cs_club_sport.htmlMaar mist daarvoor wel veel zoals rechter zonneklep, iso materiaal, elec ramen, achter wisser, simpele kachel bediening , koplamp sproeiers etc . Als je dat allemaal uit een Carrera 3.0 sloopt heb je denk ik ook nog zo 30 kgs gevonden.
Een Carrera 3.0, die van veel luxe is voorzien exw weegt minder dan 1100 kgs
http://911carrera3.com/carrera-3-0-facts/….. that the Carrera 3.0 is renouned for its free-revving engine. Its mechanicals featured a light aluminium crankcase (also used in the 935), a crankshaft inherited from the Carrera RS and a 6 bolt flywheel…… that the Carrera 3.0 is lighter than it successors, weighing in at 1093kg – making it almost 6% lighter than the SC (1160kg) and almost 10% lighter than the 3.2 (at 1210kg) in standard form. The standard car also weighs less than the later (1987-1989) stripped-down Carrera 3.2 Club Sport which weighed in at 1170kg.
Oa vanwege idd licht blok, 915 bak e.d. Mijn kentekenbewijs noemt zelfs 1060 kgs, maar geen idee hoe ze daarbij komen.
Dus als je een c3.o zou strippen kom je dicht tegen de 1000 kgs. Maar idd , je mist dan wel ong. 40 pk.
14 mei 2013 12:59
Leuk linkje over gewichtsverschil 915 en g50 verschil minder dan 10-15kg zegt men daar.
http://forums.pelicanparts.com/porsche- ... 915-a.html
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.