Switch to full style
Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

Hoog stationair draaien 2.2 E

15 mei 2013 20:56

Ik heb sinds kort een 2.2E Sportomatic. De motor start makkelijk en draait koud net iets te hoog maar als de motor warmer wordt dan gaat het stationair toerental naar 1600 tot bijna 2000 toeren. Iemand een idee wat dit kan zijn en hoe het te verhelpen is?

Bart

Re: Hoog stationair draaien 2.2 E

15 mei 2013 21:27

Kraan zit tegenwoordig in Uithoorn. klikhierop Die heeft nog verstand van die oudjes.

Re: Hoog stationair draaien 2.2 E

15 mei 2013 21:41

Als het niet lukt dan ga ik daar zeker naar toe maar hoop eigenlijk op tips (oplossing?) van forumleden.

Re: Hoog stationair draaien 2.2 E

15 mei 2013 22:18

Kijk hier eens....

http://forums.pelicanparts.com/porsche- ... draft.html

De "Idle speed adjustment" is al relatief eenvoudig te vinden....
Maar wellicht moet je meer in de richting van een warmloopregelaar zoeken....
Laatst bijgewerkt door Cloaca op 15 mei 2013 22:22, in totaal 1 keer bewerkt.

Re: Hoog stationair draaien 2.2 E

15 mei 2013 22:19

viewtopic.php?f=3&t=24075 misschien kan dit verder helpen.

Re: Hoog stationair draaien 2.2 E

16 mei 2013 7:59

Nu wat jaartjes verder en wijzer(?). Bij mij was de afstelling van het stangenstelsel bij de pomp niet goed. Toen dit verholpen was liep hij na correcte afstelling beduidend beter, maar wel te rijk. Bij revisie onlangs bleek ik veel borewashing gehad te hebben. De pomp stond over de hele linie veel te rijk (deze afstelling is doorgaans specialistenwerk of meer dan gemiddelde hobbyist).

Gewoon aan schroefjes draaien, niet doen dus. Kijk ook even goed naar de rest van het blok ivm valse lucht etc.

Re: Hoog stationair draaien 2.2 E

16 mei 2013 8:01

Waarbij het overigens best kan zijn dat je blok veel te rijk start en half verzuipt. Als hij warm is en via de warmteregelaar gaat knijpen komt hij in een wat realistischer mengsel waardoor hij enigszins loopt zoals hij moet lopen. Ergo stationair schroef afstellen op warm zou leiden tot afslaan als koud.

Re: Hoog stationair draaien 2.2 E

16 mei 2013 11:13

Kan me bij Niels aansluiten.

Die mechanische benzine injectie is een prachtig staaltje klassieke techniek :D
Daar kan echter zeker niet een ieder goed mee overweg.

Ik heb eens de fout gemaakt om een servicebeurt bij een andere specialist te laten doen (dichterbij, gemak)
Daarna te hoog stationair, en niet de auto als tevoor. Liep wel zuiniger :shock:
Na nog wat pogingen van hun niet naar wens.

Dus terug naar Mook .
Toen ik de 2.4 ophaalde liep ie weer als zonnetje.
Maar wel rijker.
Zie Erik nog lachen

Ergo: truukjes met mechanische injectie kun je t best overlaten aan de kenner. :!:

Re: Hoog stationair draaien 2.2 E

16 mei 2013 21:26

Bedankt voor alle antwoorden. Er zijn vele mogelijkheden wat er niet goed is. Ik heb dus maar een afspraak gemaakt bij de specialist want dit wordt iets te lastig voor mij (je moet je beperkingen kennen).

Re: Hoog stationair draaien 2.2 E

16 mei 2013 21:39

Maar je moet ook niet te bang zijn.... een halve draai linksom is zo weer ongedaan gemaakt.....

Re: Hoog stationair draaien 2.2 E

16 mei 2013 22:12

Das natuurlijk helemaal waar. Gaat er wel om waar je waarom aan draait. Stukje gestructureerd werken aan de MFI is wel essentieel. Dus manual van Pelican downloaden en beginnen bij het begin. Niet iedere specialist heeft dit in de vingers overigens, dus zorg dat je iemand met ervaring hebt. Uiteindelijk is het allemaal ook weer niet zo ingewikkeld, toch :mrgreen:
Plaats een reactie