Switch to full style
Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

Kromme kleppendeksels ????

05 apr 2005 16:57

De P gebracht voor een grote beurt incl modificatie dmv andere pakkingen,kleppen-stellen etc etc.
Zijn ze hem weer in elkaar aan het zetten en wat blijkt?
De onderste kleppendeksels aan beide zijden zijn krom getrokken!?!
Tja wat moet geusje hiermee? Nou ,ze hebben toch geprobeerd om ze er toch op te zetten met andere pakkingen(dikkere) gewoon om het eea uit te proberen en hem eens een nacht te laten staan maar helaas
's morgens druppels olie eronder dus helaas truc mislukt.
Half limbo-land en Eindhoven afgebeld voor andere kleppendeksels maar helaas alle occasie-deksel waren nog krommer dan de mijne.
Uiteindelijk Manuel pelzer gebeld en deze had er waarschijnlijk nog 2(goede liggen)
ook nog 50 kromme voor de liefhebber :D :D

Toen eens gebeld met Porsche en deze konden ze nieuw leveren a
351 euro ex btw en levering :shock: :shock: X 2 dus.


Heeft dit nog aleens iemand meegemaakt????

Ik hoor het graag,aangezien er bij meerdere P-garage's kromme lagen denk ik dat het euvel vaker voorkomt,dit zeiden ze bij P in eindhoven ook.


Het probleem begint als de pakkingen beginnen te zweten dan zou het gehele uitlaatstelsel eraf moeten en de gehele kleppendeksel nagetrokken moeten worden.
Nu komt ie: :idea:
Dit doen ze meestal niet ivm veel werk en de rotzooi(uitlaatstelsel) gaat niet los,dan maar met een verlengde dop sleutel de onderste aantrekken en voila,hij lekt niet meer MAAR:hier creert men het probleem,hierna word de deksel nog vele malen warm en koud en zo trekt ie krom :!: :!: aldus P-eindhoven!

En geusje zit met de gebakken .....uhhh kromme deksels :cry: :cry:

05 apr 2005 20:17

Nooit eerder over gehoord ..... maar dat zegt natuurlijk niets.
Ben benieuwd naar de reacties door professionals :!:

05 apr 2005 20:24

renntech zou er dan ook ervaring mee moeten hebben idd

05 apr 2005 20:51

Ik vind het ook wat raars,maar het schijn toch echt normaal of regelmatig voor te komen.
Het komt ook door de constructie,bij de 3.2 zitten
er verstevigings-bruggen in de deksels. :idea:
Maar bij de 3.6 gaat dit niet of hebben ze dit niet gedaan :?: :!: :?:
tja,ik ben ook niet zo'n deksel-specialist,maar ik heb toch wel gezien dat ze echt krom waren.
Overal liggen er 2dehands maar deze zijn ook krom dus daar heb ie ook niks aan :roll: :roll:

05 apr 2005 22:48

Kheb het ook nog niet gehoord ... en ook dat wil nix zegge natuurlijk ... :wink:


Mister Steenwijk dan maar .... :?:


Dirk
:wink:

05 apr 2005 22:55

Geen krom klepdeksel maar wel een scheur in een klepdeksel. Daardoor te hoog olieverbruik/lek.

06 apr 2005 0:19

turbo kleppendeksel er op zetten, die kunnen wat meer hebben.

06 apr 2005 16:25

Dat laatste daar had ik ook al aan gedacht,maar deze passen helaas niet.
Het zijn wel in principe de beste,met verstevigingsbruggen maar helaas :cry: :cry: :cry:

En dat van Guus klopt ook !! idd heb ik ook gehoord de afgelopen dagen,komt trouwens alleen voor bij de deksels van de 964 en 993.
de verstevigde deksels van de 3.2 zijn het beste.
Maar daar hebben wij(de 964/993 rijders)niks aan

Waar is Erwin,die weet het misschien wel ???

06 apr 2005 17:44

De Geus schreef:Waar is Erwin,die weet het misschien wel ???


Druk, druk, druk ..... :?

07 apr 2005 0:19

Ik had hier nog niet eerder, bij de 964 dan, van gehoord.

Het probleem is wel bekend bij de eerste typen 911, deze konden heel behoorlijk lekken en werd pas fatsoenlijk opgelost met de zgn. turbo kleppendeksels. Inderdaad die met de verstevigingsruggen.
Volgens mij werden deze vanaf de SC standaard gemonteerd.

Ik ben overigens wel benieuwd hoe dit probleem zich eventueel ook kan voordoen bij de 993 modellen.

Verder lijkt het mij, als techneut een redelijk koud kunstje om de deksels te laten vlakken.
Maar gezien de grote hoeveelheid in omloop zijnde, eerder liggende, deksels bij de diverse P dealers en specialisten dat ik hier wellicht te simpel over denk.
Het zou wel eens een probeersel waard zijn, ik heb een goede relatie in de omgeving van Eindhoven die dit misschien wel zou kunnen.
Laat maar weten of iemand zich geroepen voelt.

07 apr 2005 10:25

De Geus schreef:Waar is Erwin,die weet het misschien wel ???

[url=http://www.renntech-porsche.nl/contact.html]Wanneer u een specifieke prijsopgave van ons wilt, verzoeken wij u telefonisch contact met ons op te nemen: 0521 511268.
Wij staan u graag te woord.[/url]
:salut:

Re: Kromme kleppendeksels ????

07 apr 2005 10:40

De Geus schreef:Tja wat moet geusje hiermee?


Niet meer in kuilen rijden, en broeken onderspatten. :lol: :lol: :lol:



Maar wat zeggen ze in Aachen, is bij jouw redelijk in de buurt.


Of deksels online bestellen, friemelen met die worstvingertjes van jouw :lol: :lol: .
Dit euvel heb ik ook ooit gehad met de 964 turbo (schuld van die dekselse Ome Piet, die altijd volgas gaf met een koude motor :lol: ), gewoon nieuwe deksels erop en huppetee.

07 apr 2005 15:00

er zijn wel betere (after market) 993 klepdeksels te krijgen
$500 voor een set van 2

Afbeelding

07 apr 2005 15:29

Hey Yaroon, zijn die er dan ook voor de 964?

07 apr 2005 18:28

Ja ja ,zo kan ie wel weer .

De nieuwe deksels are arrived,worden er morgen onder gemonteerd en geusje kan weer vlammen met de P.

Houd jullie op de hoogte,zal morgen wat pics maken dan zullen jullie hetzelf zien dat ze echt ~~~waren

07 apr 2005 18:54

have arrived... Afbeelding :wink:

07 apr 2005 19:09

Jeroen914 schreef:Afbeelding


993 Testarossa ;) :lol: :^:

07 apr 2005 19:12

Ivo964C2 schreef:Hey Yaroon, zijn die er dan ook voor de 964?


geen idee of ze ook op een 964 passen...
PET geeft andere nr's op voor 993 en 964 klepdeksels, maar het zou me niet verbazen als ze wel op een 964 passen
Effe checken met Erwin (of andere specialist naar keus)

07 apr 2005 19:14

EriC4C schreef:993 Testarossa ;) :lol: :^:


Ja, ja, ik zat er al op te wachten (duurde lang deze keer) :roll:
Ook leverbaar in zilver en zwart...

07 apr 2005 19:24

Ken uw klassiekers. :mrgreen:

16 apr 2005 22:36

Schijnt een bekend probleem te zijn. Hier wordt ook uitgelegd hoe het zo komt...:
http://advantec.de/motor_ventildeckelrepkit.html

Erg informatieve site overigens. Ik zocht er wat over vermeende 4 kleps koppen voor de luchtgekoelde 911 die ze ooit eens gemaakt schijnen te hebben, maar kon het niet vinden :(

Greets,
Walter

17 apr 2005 10:07

Bedankt voor de link !!

Deze kit zit er reeds op en ik moet zeggen alles is echt 100% dicht.
Ben benieuwd voor hoelang!

Afbeelding
Plaats een reactie