Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
31 mei 2013 9:17
ik heb een 911 '70 met een blok waar ze 2.7 zuigers en cilinders op hebben gezet ( vorige eigenaar ) echter zitten er 2 weber bankjes op van 40 mm.
De motor loopt nog niet echt goed en moet nog afgesteld worden.
Volgens mijn monteur is de combi tussen 2.7 en 40 mm webers niet echt een goede match dat zouden grotere weber moeten zijn .
heeft iemand ervaring met zo'n set up, of is dit best goed af te regelen of moet ik uit gaan kijken naar een grotere set carbs ?
hoor het graag..
gr,
bas
31 mei 2013 12:43
tenzij je iets heel exotisch hebt gebouwd (bv een motor die exteem veel toeren draait of met veel grotere kleppen) zijn de 40mm webers groot genoeg
31 mei 2013 13:07
Inderdaad - grotere webers gaan t/m de 3.0 niet goed werken - als er niets aan het blok is gedaan.
.. vanaf 3.2 kom je met 46 mm weg op een standaard motor ..
31 mei 2013 14:58
er is wel van alles aan het blok gedaan, RS nokkenassen, poorten geflowed etc .
ok dan weet ik dat het dus aan de setup van de carbs ligt dat het blok niet goed werkt.
weet iemand toevallig een goed adres voor motoronderhoud, afstelling etc in de omgeving Haarlem ?
ik hou erg van hele kleine bedrijfjes of zelfs eenpitters.
gr,
Bas
31 mei 2013 15:39
Als je het echt goed wilt krijgen, schijnt BAS het wel te begrijpen.
http://www.basautoservice.nl/home/nieuwsZijn hoop onderdelen aan carbs waaraan het kan liggen. 40 mm zou op niet al te hoge toeren voldoende flow moeten kunnen maken, lijkt me. Kan ook nog liggen aan: Venturi, sproeierbezetting, afstelling, swirl etc.
Kom je normaal niet zo snel tegen, tenzij je aan het blok gaat tjoenen. Het is daarbij blok specifiek. Een Alfa nord heeft bijvoorbeeld niet te gladde luchtaanvoer nodig om voldoende turbulentie voor goede vulling te krijgen, etc etc.
31 mei 2013 15:40
Oh ja, ervan uitgaande dat afstelling ontsteking en kleppen allemaal ok is natuurlijk.
31 mei 2013 20:13
Ik zou liever wat verder rijden om er voor te zorgen dat het goed is. In Belgiƫ zit AMT (
http://www.amtdyno.be/), deze hebben heeel veel ervaring met snelle 4 en 6 cilinders van Volkswagen (type 1/4 luchtgekoeld) en Porsche luchtgekoeld.
En anders deze in Doesburg, HR Engineering (
http://www.hrengineering.nl/). Super adres!
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.