Switch to full style
Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

V riem vervangen Carrera 3.2

16 jun 2013 9:13

Goedemorgen allemaal op vaderdag
Gisteren de Porsche uit t vet gehaald voor de VCM ,
blijkt de V riem een scheurtje te hebben .
Kan ik dit makkelijk zelf vervangen of gewoon laten doen(zo doorrijden is geen optie lijkt me)
O ja het is een 3.2 model1884 bouwjaar 1983
Fijne dag nog.

Re: V riem

16 jun 2013 9:17

Als je een beetje handig bent is dat goed zelf te doen (als je al moeite hebt om een wiel te wisselen of i.d. moet je er niet aan beginnen). Bij de auto moet een speciale sleutel zitten waarmee je de fan kan tegenhouden, moer los draaien, snaar eraf, nieuwe snaar erop, tussenringen juiste aantal monteren, vast draaien.

16 jun 2013 10:08

Zoals Peter het omschrijft is het wel correct, echter na het zien hoe het bij de mijne gedaan is laat ik het liever doen. Maar ja ik ben dan ook niet echt een knutselaar :D

16 jun 2013 10:33

Op papier ziet heter eenvoudig uit, is het ook, wat soms lastig is dat de snaar heel stug kan zijn en het juiste aantal tussenringen bepalen. Het moeten er volgens mij in totaal 6 zijn, je begint met 3 binnen en 3 buiten.

16 jun 2013 10:45

kan je zelf en snel :cheesy:

Re: V riem vervangen Carrera 3.2

16 jun 2013 11:13

Was het maar zo eenvoudig als bij die kever :mrgreen:

Om bij een 3.2 de V-snaar te monteren is vaak het lastigste om de vulringen goed op zijn plaatst te krijgen die achter de opsluitmoer zitten.
Het is even een handigheidje.

Een fout die daardoor te vaak gemaakt wordt is om één of twee lastige en toch maar aan de buitenkant zittende opvul shims maar gewoon weg te laten.
Resultaat na een paar duizend kilometer: de ventilator moet vernieuwd of gerepareerd worden inclusief de twee poeliehelften.
Zorg dus altijd voor voldoende opvul shims, ik denk een stuk of 6 zodat de pouliehelften goed stevig worden opgesloten tussen de moer en de ventilator.

Succes!

Re: V riem vervangen Carrera 3.2

16 jun 2013 19:29

Heb de monteur gebeld wordt deze week gemaakt.
Bedankt alle voor de reacties
Zie sommige van jullie op de VCM. :D
Mart
Plaats een reactie