Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
06 jul 2013 9:18
Vermits de zoekfunctie momenteel niet werkt, post ik maar een nieuw topic : ik ga straks een manifestatie bezoeken, met de Porsche ; heb reeds volgende anti-diefstal manieren in m'n hoofd :
- wielen compleet links/rechts draaien
- stuurslot op
- handrem op
- DiskLok op het stuur (zo'n grote schijf)
- standaard alarm & anti-start/transponder
Is het mogelijk om ergens een zekering eenvoudigweg te verwijderen om het starten onmogelijk te maken ?
I know, het zit in het koppie ...
06 jul 2013 9:25
Geen idee hoe het eigenlijk bij Porsche zit, maar bij Audi wordt bij het stelen van een auto vaak gebruik gemaakt van de VAGCOM aansluiting om een of ander beveiliging te omzeilen.
Een eenvoudige oplossing daarvoor is het kabeltje achter die aansluiting los trekken.
06 jul 2013 9:37
Mooie tip, zou het evenmoeten opzoeken hoe dat kan
Wat betreft de zekeringen : in de zekeringkast (linksonder aan bestuurderskant) Rij C, zekering 2 ("ignition relay, oxygen sensors") zou het onmogelijk moeten maken om te starten ?
Of kan ik evenwel de sensor aan de luchtfilter (rechts) loskoppelen ?
06 jul 2013 9:51
zouden de 996 erg diefstal gevoelig zijn?
06 jul 2013 10:01
Ik heb op mijn 964 door PC Rotterdam ergens een geheime schakelaar laten bouwen die de DME onderbreekt. Je kan wel starten maar hij zal nooit aanslaan. Was niet duur (1 uurtje werk) en heel mooi weggewerkt. Dit inderdaad ook als extra beveiliging naast alle andere maatregelen. Iedere keer de DME relais eruit halen leek mij niet zo'n goed idee. Die DME relais connectie vind dat niet fijn na x keer wisselen.
Zo'n
http://www.disklokuk.co.uk/home.html heb ik ook dat zijn de enige stuursloten die echt zinvol zijn de rest is garbage.
100% veiligheid heb je nooit het zijn allemaal vertragingen en dan maar hopen dat de crimineel denkt ik begin eerst aan een eenvoudiger geval.
06 jul 2013 10:17
dobbelsteen schreef:Geen idee hoe het eigenlijk bij Porsche zit, maar bij Audi wordt bij het stelen van een auto vaak gebruik gemaakt van de VAGCOM aansluiting om een of ander beveiliging te omzeilen.
Een eenvoudige oplossing daarvoor is het kabeltje achter die aansluiting los trekken.
Ik ken iemand die heeft er 12v op staan. Dat is helemaal leuk als daar iemand zijn laptop aan hangt.
06 jul 2013 10:27
als je daar echt bang voor bent, zo'n grote rode sleutel stroomonderbreker laten monteren in het vooronder.
06 jul 2013 10:28
Ruud : geen idee of die erg diefstalgevoelig zijn, maar ik ben -wegens recentelijke diefstal vanmijn 911- misschien wel wat paranoia
DiskLok lijkt mij idd een van de betere/beste, daarom heb ik het mij ook aangeschaft.
06 jul 2013 11:02
Even getest : rij C zekering 2 (30 A) verwijderen en de wagen start NIET
06 jul 2013 17:11
Ik ben weleens benieuwd hoe 911jes doorgaans worden gestolen, in de aparte forumrubriek met gestolen autos staan er verschillende.
Ik dacht dat een auto met klasse 3 alarm zowiezo niet zo makkelijk te starten zou zijn, zeker weet ik het ook niet.
Als ze hem doorgaans op een aanhanger trekken, heeft een elektrieke ingreep ook weining effect.
06 jul 2013 17:24
Zet m'n auto regelmatig neer met de stoel helemaal naar voren, rugleuning naar voren geklapt en dan een hele grote ketting door het stuur (wielen ook dwars) en dan achter de stoel langs
, zitten/sturen kun je dan vergeten. Gaan z'm alleen meenemen op een vrachtwagen (denk ik dan)
06 jul 2013 17:39
Heb gewoon een goede verzekering zonder poespas zoals alarm verplichting en nachtclausule ..
... nu alleen hopen dat ze m niet stelen als ik in Zuid Frankrijk ben
- Bobine kabels wegnemen bemoeilijkt en vertraagt een diefstal ook
06 jul 2013 17:41
Ik weet eigenlijk niet meer hoe de rails van de stoelen er uit zien, maar zou het niet werken om de stoel volledig naar voor te zetten en dan een slotje in een gat van de stoelrails? Op die manier kan de stoel niet naar achter geschoven worden.
Dan moet je al een erg kleine dief zijn wil je nog kunnen rijden
.
06 jul 2013 17:42
Olaf schreef:- Bobine kabels wegnemen bemoeilijkt en vertraagt een diefstal ook
Het is zo armoedig als je iedere keer eerst de motorkop open moet doen als je wilt wegrijden
06 jul 2013 21:14
Quick release op je stuur, en je stuur steeds meenemen.
Maar is het nu echt zo dat ze bij het stelen van een 911 er gewoon mee wegrijden ?
06 jul 2013 21:18
Laden ze zo'n wagen niet gewoon op?
06 jul 2013 21:43
Dat zal afhangen van waar de wagen staat - en wie 'm steelt.
Soms trekt opladen totaal geen aandacht - of in iedergeval niet de aandacht die jij zou willen hebben als het jouw Porsche is - en je niet in de buurt bent ...
In andere gevallen is wegrijden makkelijker - en minder verdacht ...
06 jul 2013 21:52
lindemans schreef:Quick release op je stuur, en je stuur steeds meenemen.
Maar is het nu echt zo dat ze bij het stelen van een 911 er gewoon mee wegrijden ?
Griptang er op en je rijdt er prima mee hoor
06 jul 2013 22:04
Quick release op de wielen dan maar
06 jul 2013 22:08
stuur hlml naar links/rechts en dan in stuurslot gooien
prtge wedstrijd zelf ook dan om hem zelf weer uit het stuurslot te krijgen zonder speling
die dme relais onderbreek knop vink wel heel goeie
,
ik trek idd als de plek me niet zint het dme relais d,r uit
.
06 jul 2013 22:17
Die van jou hoef je alleen maar over een drempel heen te parkeren - en ze komen er al niet meer mee weg
06 jul 2013 22:22
Briefje onder de voorruit, met; "Beste agent, a.u.b. niet wegslepen. Mijn blok is in elkaar gelopen en ik laat hem zo snel mogelijk weghalen."
Moet je alleen geen Oostblokker of iemand met een andere nationaliteit treffen, die het Nederlands niet machtig is...
Ander idee zou zijn een wielklem, zowel op een wagen zetten als wegrijden wordt dan vrij moeilijk.
Weet alleen niet hoe makkelijk zo'n wielklem geforceerd te verwijderen valt.
07 jul 2013 18:24
Gewoon stuur van de naaf halen en meeslepen... Iemand ervaring met dit systeem op een 964 ? Alla cup auto's.
En wat zou deze "grap" kosten ?
Gr. Peter
07 jul 2013 20:26
horn schreef:als je daar echt bang voor bent, zo'n grote rode sleutel stroomonderbreker laten monteren in het vooronder.
Heeft mijn broer in zijn Fiat Barchetta gedaan; sindsdien staat hij overal open (wel de sleutel meenemen natuurlijk). geweldig systeem!
07 jul 2013 21:12
leuk zo,n grOOte rode sleutel aan je keykoord de hele dag
.