Switch to full style
Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

ervaringen Mahle cilinder upgrade van 3.2 > 3.5

16 jul 2013 21:46

Ben bezig mijn lijstje compleet te maken voor de revisie volgend jaar.

Ik denk eraan om de cilinders+zuigers te vervangen voor 3.5 Mahle.

Op internet zie ik dat er hoge en lagere compressie varianten bestaan.

Is de lage compressie variant toe te passen zonder dubbele bougie per cilinder?

Iemand hier ervaring mee?

En wat zijn de voordelen van de varianten?

oh ja het is een 3.2 carrera uit 84

Re: ervaringen Mahle cilinder upgrade van 3.2 > 3.5

13 sep 2013 23:06

zo eindelijk een offerte ontvangen voor de revisie , de volgende onderdelen zijn hierin meegenomen
iemand een idee of deze configuratie hout snijd?
zou rond de 285pk moeten komen en toeren tot 7000rpm aankunnen...


upgrade Mahle to 3.5L 100mm (cilinders en zuigers)
SSI exhaust Complete stainless steel set with heat exchangers, exhaust and required oil lines
You will need a DME chip with bigger throttle valve and sports camshaft
We recommend Carillo con-rods and titan valve springs

Re: ervaringen Mahle cilinder upgrade van 3.2 > 3.5

14 sep 2013 0:04

Geen ervaring mee maar hoop dat je het project hier gaat beschrijven, interessante upgrade.

Re: ervaringen Mahle cilinder upgrade van 3.2 > 3.5

14 sep 2013 6:20

Ha die Hermen,

Heb je er al wel eens aan gedacht om de motor inhoud origineel te houden en hem dan met carburateurs op te bouwen.
Mijn specialist heeft er eentje gebouwd die na goed afstellen meer dan 260 pk heeft.



Voor meer info....stuur een pb.

Re: ervaringen Mahle cilinder upgrade van 3.2 > 3.5

14 sep 2013 8:17

olle griese schreef:Mooi project.
Jammer (voor je) dat er hier niet meer know how over is.
Hoop dat je het hier de vorderingen post :cheers:


geen techneuten meer op het forum ????

Re: ervaringen Mahle cilinder upgrade van 3.2 > 3.5

14 sep 2013 15:59

Hermen 2 schreef:zo eindelijk een offerte ontvangen voor de revisie , de volgende onderdelen zijn hierin meegenomen
iemand een idee of deze configuratie hout snijd?
zou rond de 285pk moeten komen en toeren tot 7000rpm aankunnen...


upgrade Mahle to 3.5L 100mm (cilinders en zuigers)
SSI exhaust Complete stainless steel set with heat exchangers, exhaust and required oil lines
You will need a DME chip with bigger throttle valve and sports camshaft
We recommend Carillo con-rods and titan valve springs


Carillo drijfstangen, prachtig hoor maar totaal onnodig voor een motor die tot 7000rpm hoeft te draaien. Ik zou deze fikse kostenpost dan ook direct van mijn lijstje strepen TENZIJ je je motor dermate sportief gaat opbouwen (lees race nokkenassen) dat maximaal vermogen pas ruim boven de 7000rpm wordt gehaald en doortrekken richting 8000rpm gewenst is om de motor na opschakelen in z'n power band te houden. Let wel hiervoor is het standaardinlaat systeem minder geschikt (lees restrictief) , ITB's zijn koning boven 7000rpm.

Oftewel, ik zou lekker m'n drijfstangen houden in combinatie met een setje ARP drijfstangbouten, iets zwaardere klepveren met titanium hoedjes en een set milde sport nokkenassen van bijv. Elgin, Dougherty e.d.

Re: ervaringen Mahle cilinder upgrade van 3.2 > 3.5

14 sep 2013 19:40

Hermen 2 schreef:
olle griese schreef:Mooi project.
Jammer (voor je) dat er hier niet meer know how over is.
Hoop dat je het hier de vorderingen post :cheers:


geen techneuten meer op het forum ????



In ieder geval een techneut op dit forum. :mrgreen:

Re: ervaringen Mahle cilinder upgrade van 3.2 > 3.5

15 sep 2013 7:44

Carillo drijfstangen, prachtig hoor maar totaal onnodig voor een motor die tot 7000rpm hoeft te draaien. Ik zou deze fikse kostenpost dan ook direct van mijn lijstje strepen TENZIJ je je motor dermate sportief gaat opbouwen (lees race nokkenassen) dat maximaal vermogen pas ruim boven de 7000rpm wordt gehaald en doortrekken richting 8000rpm gewenst is om de motor na opschakelen in z'n power band te houden. Let wel hiervoor is het standaardinlaat systeem minder geschikt (lees restrictief) , ITB's zijn koning boven 7000rpm.

Oftewel, ik zou lekker m'n drijfstangen houden in combinatie met een setje ARP drijfstangbouten, iets zwaardere klepveren met titanium hoedjes en een set milde sport nokkenassen van bijv. Elgin, Dougherty e.d.


Ja ik twijfelde zelf ook aan het nut van de Carillo's. Is meer voor circuit / hogere toeren configuraties.
Ik twijfel nog aan de 3.4 of 3.5 cilinder set. Voor de 3.4 zijn geen mechanische aanpassingen nodig.

Re: ervaringen Mahle cilinder upgrade van 3.2 > 3.5

16 sep 2013 0:00

Hermen 2 schreef:Ben bezig mijn lijstje compleet te maken voor de revisie volgend jaar.

Ik denk eraan om de cilinders+zuigers te vervangen voor 3.5 Mahle.

Op internet zie ik dat er hoge en lagere compressie varianten bestaan.

Is de lage compressie variant toe te passen zonder dubbele bougie per cilinder?

Iemand hier ervaring mee?

En wat zijn de voordelen van de varianten?

oh ja het is een 3.2 carrera uit 84


Ik persoonlijk zou voor de 3.4 gaan en idd twin plugged ....
Vanwaar heb je die offerte?
En de prijs delen zou ook wel leuk zijn! :D

Btw cil. kopjes laten aanpassen voor twin is altijd een goede optie als ze er toch uit zijn...
285pk lijkt mij optimistisch ... 260 schat ik ...

Edit: Is de lage compressie variant toe te passen zonder dubbele bougie per cilinder? Ja. Bij een turbo is dit een ander verhaal ...

Re: ervaringen Mahle cilinder upgrade van 3.2 > 3.5

16 sep 2013 20:55

hier leuk draadje op pelicanparts forum..

http://forums.pelicanparts.com/porsche-911-technical-forum/198971-3-2l-3-5l-dyno-results.html
Plaats een reactie