16 jul 2013 21:46
13 sep 2013 23:06
14 sep 2013 0:04
14 sep 2013 6:20
14 sep 2013 8:17
olle griese schreef:Mooi project.
Jammer (voor je) dat er hier niet meer know how over is.
Hoop dat je het hier de vorderingen post
14 sep 2013 15:59
Hermen 2 schreef:zo eindelijk een offerte ontvangen voor de revisie , de volgende onderdelen zijn hierin meegenomen
iemand een idee of deze configuratie hout snijd?
zou rond de 285pk moeten komen en toeren tot 7000rpm aankunnen...
upgrade Mahle to 3.5L 100mm (cilinders en zuigers)
SSI exhaust Complete stainless steel set with heat exchangers, exhaust and required oil lines
You will need a DME chip with bigger throttle valve and sports camshaft
We recommend Carillo con-rods and titan valve springs
14 sep 2013 19:40
Hermen 2 schreef:olle griese schreef:Mooi project.
Jammer (voor je) dat er hier niet meer know how over is.
Hoop dat je het hier de vorderingen post
geen techneuten meer op het forum ????
15 sep 2013 7:44
Carillo drijfstangen, prachtig hoor maar totaal onnodig voor een motor die tot 7000rpm hoeft te draaien. Ik zou deze fikse kostenpost dan ook direct van mijn lijstje strepen TENZIJ je je motor dermate sportief gaat opbouwen (lees race nokkenassen) dat maximaal vermogen pas ruim boven de 7000rpm wordt gehaald en doortrekken richting 8000rpm gewenst is om de motor na opschakelen in z'n power band te houden. Let wel hiervoor is het standaardinlaat systeem minder geschikt (lees restrictief) , ITB's zijn koning boven 7000rpm.
Oftewel, ik zou lekker m'n drijfstangen houden in combinatie met een setje ARP drijfstangbouten, iets zwaardere klepveren met titanium hoedjes en een set milde sport nokkenassen van bijv. Elgin, Dougherty e.d.
16 sep 2013 0:00
Hermen 2 schreef:Ben bezig mijn lijstje compleet te maken voor de revisie volgend jaar.
Ik denk eraan om de cilinders+zuigers te vervangen voor 3.5 Mahle.
Op internet zie ik dat er hoge en lagere compressie varianten bestaan.
Is de lage compressie variant toe te passen zonder dubbele bougie per cilinder?
Iemand hier ervaring mee?
En wat zijn de voordelen van de varianten?
oh ja het is een 3.2 carrera uit 84
16 sep 2013 20:55