11 apr 2005 8:52
11 apr 2005 11:21
11 apr 2005 13:33
11 apr 2005 13:51
11 apr 2005 19:54
11 apr 2005 20:45
Jeroen914 schreef:de probleem gevallen met de 2.7, komen hoofdzakelijk voor bij de amerikaanse uitvoeringen
die worden veel heter ivm alle mileu besparende rommel die erop gemonteerd zit en dan willen de cilinderbouten inderdaad wel eens breken
(ivm verschillende uitzettingscoefficienten van kop, cilinder en cilinderbouten)
't kan trouwens ook bij andere modellen gebeuren hoor (vraag maar aan PaSCal )
zo lang er niks aan de hand is, zou ik er lekker niks aan doen...
11 apr 2005 20:48
André 3.0 schreef:Anne en Arie hebben ervaring met de 2,7. Jongens WAKKER WORDEN!
11 apr 2005 20:58
11 apr 2005 22:33
Jeroen, model 77 mijn P dus heeft al een modificatie gekregen in de vorm van een extra koelvin
Verder is het een pure Pon auto, dus geen Amerikaanse toestanden
Het zijn niet de cylinderbouten die breken maar de draadeinden v.d. bouten worden uit de (te) zachte bloklegering getrokken, het blijkt dat menige 2.7 hier aan is gestorven. In principe komt het bij een revisie neer op nieuwe tapbussen plaatsen in het blok
11 apr 2005 22:41
Jeroen914 schreef:Als je het allemaal al weet, waarom zit je hier dan te leuteren en naar de bekende weg te vragen?
Ik heb er nog eens over na gedacht... zou het zekere voor het onzekere nemen en de motor accuut totaal laten reviseren.
Over-uit-roger-beep...
11 apr 2005 22:44
12 apr 2005 4:49
12 apr 2005 9:23
SDB schreef:Het zijn niet de cylinderbouten die breken maar de draadeinden v.d. bouten worden uit de (te) zachte bloklegering getrokken, het blijkt dat menige 2.7 hier aan is gestorven. In principe komt het bij een revisie neer op nieuwe tapbussen plaatsen in het blok.
12 apr 2005 10:55
paSCal schreef:Klopt, gebeurt bij een SC ook nog wel eens