Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
14 aug 2013 15:48
Iemand ervaring met een engine flush alvorens de olie te verversen?
Ben hierover in gesprek met de P specialist.
Olie aan de peilstok is na 10.000km kraakhelder. Duidt op een 'schone' motor.
Een blok wat 200.000km heeft gelopen ontdoen van afzettingen lijkt mij 'gevoelsmatig' niet slim.
14 aug 2013 16:14
Toch gebeurd het met de regelmaat van de klok....
Laatst bijgewerkt door
Cloaca op 14 aug 2013 16:48, in totaal 1 keer bewerkt.
14 aug 2013 16:39
Wat voor olie zit er in? Vol of half-syntheet?
14 aug 2013 16:42
is mij nog nooit aangeboden, een engine flush. en een goedlopend blok > 200k zou ik niet aan pielen.
14 aug 2013 16:50
Aanvulling:
Over 10.000km is het tijd voor de grote beurt. Ik wil dan ook een lektest laten doen (handig, want je kunt erbij).
Om goed beeld krijgen met de lektest wordt een flush geadviseerd.
14 aug 2013 16:54
als je geen klachten hebt moet je niet gaan zoeken.
14 aug 2013 17:00
Kappi2907 schreef:Om goed beeld krijgen met de lektest wordt een flush geadviseerd.
Eigenaardig advies...
14 aug 2013 17:01
kan ik me wel iets bij voorstellen, roetaanslag verwijderen.
14 aug 2013 17:04
Als oliedrukmeter oké is, en verbruik ook acceptabel........Gewoon lekker rijden, en elk jaar verversen !
14 aug 2013 17:06
Kappi2907 schreef:Om goed beeld krijgen met de lektest wordt een flush geadviseerd.
Door een goeie Porsche-specialist? Die zal het wel weten. Je kan ook flink gaat scheuren op de duitse-bahn.
14 aug 2013 18:02
Dat lijkt me een no brainer.
15 aug 2013 14:38
bully schreef:Je kan ook flink gaat scheuren op de duitse-bahn.
Motor goed warm rijden en dan flink belasten op bijvoorbeeld de autobahn ben ik ook voorstander van .
De Porsche gebruiken waar hij voor gemaakt is, dan blijft de motor ook langer heel.
Wat voor lektest wil je laten doen, ik denk dan aan een cilinder lektest namelijk. Met een olieflush maak je de klepzittingen en cilinders niet schoon, dus ik snap de werkwijze niet helemaal.
15 aug 2013 16:06
Een jaar of 5 geleden mijn g-klasse ook gedaan...daarna ging hij mega oliezuipen....ik kocht toen maar de olie bij het kruidvat met de dozen tegelijk.
15 aug 2013 19:20
Kappi2907 schreef:
Olie aan de peilstok is na 10.000km kraakhelder.
Olie is na 2 à 3000 km toch meestal niet meer echt doorzichtig meer?
15 aug 2013 19:22
Niet als het om vijf liter gaat, maar wel bij de hoeveelheden die in Porsches gebruikt worden.
15 aug 2013 19:26
Er gaan toch ook 6 zuigers op en neer in plaats van 4.
15 aug 2013 19:29
Maar dan nog zit er meer olie in dan in de gemiddelde zescilinder.
15 aug 2013 19:58
Volgende nieuwe olie mobil formula S 10w40 + filter. Niet flushen.
300,- euries incl btw......flinke prijs!
15 aug 2013 20:10
zou er nog even bougies bij doen
luchtfiltertje, benzine filter
15 aug 2013 20:27
If it ain't broke don't fix it
15 aug 2013 20:46
Eigenaardig....
en voor 300 euro olie+filter zou ik een andere specialist zoeken.......
15 aug 2013 21:57
knalpotprutser schreef:Er gaan toch ook 6 zuigers op en neer in plaats van 4.
... 50% meer zuigers - maar ruim 200% meer olie
15 aug 2013 22:40
knalpotprutser schreef:Kappi2907 schreef:
Olie aan de peilstok is na 10.000km kraakhelder.
Olie is na 2 à 3000 km toch meestal niet meer echt doorzichtig meer?
Ik heb er de pijlstokken nog eens uitgetrokken ( 6 cilinder, 4 cilinder benzine en 4 cilinder diesel) en ....inderdaad.
in de bovenstaande volgorde van "transparant schoon" via "ondoorzichtig" naar "ondoorzichtig zwart".
15 aug 2013 22:44
wolf schreef:als je geen klachten hebt moet je niet gaan zoeken.
+1
Niet ondenkbaar dat na flush en lektest de uitkomst is dat het toch verstandig is
om over te gaan tot een revisie .... Terwijl je geen klachten hebt.
Als ik geen gezondheids-klachten heb, ga ik ook niet naar het ziekenhuis voor
een uitgebreid onderzoek.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.