Switch to full style
Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

Motor tikt iets in stationair

01 sep 2013 20:55

Vandaag haalde ik mijn 996 3.4 na een week uit de garage. Na een ritje van 35 km stopte ik even en liet de motor stationair lopen. Toen viel me op dat ik een tikkend geluid hoorde bij de motor. Thuis olie gecontroleerd maar dat pijl is volgens mij goed. Als ik de motor even uit zet en daarna weer start tikt hij niet meer maar na kort weer even rijden is t geluid er weer. Morgen even naar Motron maar hebben jullie een idee? Bekend iets? Heb geen idee welke olie er in zit..

Re: Motor tikt iets in stationair

01 sep 2013 21:29

Als je even zoekt op 'tikkende motor' kom je op 2 recente topics met tikkende motoren uit.

http://www.porscheforum.nl/search.php

01 sep 2013 21:41

ik hoop het beste voor je. zou vervelend zijn als je na zo kort eigenaar geweest te zijn, je spaarvarken stuk moet slaan! Succes morgen.

Oja, ik adviseer een 2nd opinion. :idea:

02 sep 2013 8:23

Als leek zou ik zeggen..... tikken, dan klepspeling checken.... hydraulische kleppen? Dan: Oei.....
Zit de juiste olie in het blok?
Laatst bijgewerkt door Cloaca op 02 sep 2013 10:44, in totaal 1 keer bewerkt.

02 sep 2013 8:30

Daar dacht ik ook al aan, zo'n stoter kan ook stuk gaan en zich niet met olie vullen :idea:
Hoop op een goede afloop :thumleft:

02 sep 2013 10:06

horn schreef:...zou vervelend zijn als je na zo kort eigenaar geweest te zijn, je spaarvarken stuk moet slaan

Ik heb geen idee of je garantie hebt op de wagen. Zorg dat je de 'juiste (juridische) stappen' neemt wat betreft de identificatie van het probleem en de mogelijke reparatie. Je kunt mij een PB sturen als je dat wenst en we zouden telefonisch kunnen overleggen.

16 sep 2013 1:46

Alleen verkeerde olie!
Nieuwe olie en filter en loopt weer als nieuw!

16 sep 2013 2:35

:cheers: :thumleft:

16 sep 2013 21:58

Pfew.... Top
Plaats een reactie