Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
07 sep 2013 10:56
Ik heb net Mijn eerste Porsche gekocht (996), 120 km mee gereden en vervolgens geen oliedruk meer. Blijkt een as gebroken te zijn van de oliepomp. Weet iemand misschien of dit op een ernstiger probleem kan duiden of is het gewoon domme pech.
07 sep 2013 12:06
Op tijd kunnen stoppen
Zag je de oliedruk zakken of gingen de lampjes branden
Hoop dat ze er een beetje makkelijk bij kunnen om het e.e.a. te repareren
Suc6
07 sep 2013 14:47
Ja, direct gestopt.Oliedruk viel in 1 keer weg. Pomp nu uitgebouwd en wachten op onderdeel. Komt goed, maar vertrouwen heeft even een deukje opgelopen, vandaar mijn vraag op dit forum.
07 sep 2013 15:27
Komt volgens mij niet vaak voor dat de as van de oliepomp afbreekt....is voor mij de eerste keer dat ik dit hoor. Ik hoop wel dat je echt meteen bent gestopt en meteen je motor hebt uit gezet... Anders wordt het een en ander erg heet met alle gevolgen van dien....
08 sep 2013 21:21
Marcel996 schreef:..even een deukje..
Hopelijk blijft het bij 1 deukje. Bij een 996 krijg je garantie tot het eind van de straat..
10 sep 2013 14:41
Is wel een bekend probleem maar onduidelijk of het vaker voorkomt. Flat 6 innovations verkoopt een versterkte uitvoering van dit asje (eigenlijk een stukje zeskant).
10 sep 2013 14:43
http://www.renntech.org/forums/topic/38 ... ump-drive/ik zou trouwens wel zeker willen zijn wat de oorzaak van de breuk is. Gewoon een zwak punt in het asje, of heeft de oliepomp misschien iets opgegeten.
Is die oliepomp gangbaar?
10 sep 2013 15:04
Daar dacht ik ook al aan, breekt toch niet zomaar
11 sep 2013 11:39
Ik zou in ieder geval het oliefilter eens goed bekijken, als daar metaaldelen inzitten is er misschien meer aan de hand. Wel een pech dat je dit na nog maar 120km hebt. Ga je de motor nog laten beoordelen op gevolgschade, lagers zijn meestal niet zo blij met een gebrek aan olietoevoer/druk.
12 sep 2013 20:10
Het lijkt een vervelend incident. Alles nagekeken en geen vervolgschade. Elk nadeel heeft zijn voordeel. In dit geval is de motor nog eens goed gechecked en ook een paar andere gebrekjes die ik ontdekte tijdens de eerste km'ers opgelost. Valse start als het ware. Herstart voelt goed!
12 sep 2013 20:56
Da's een hele opluchting denk ik, gefeliciteerd.
12 sep 2013 21:22
geniet er van!