Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
08 sep 2013 0:46
Een paar weken geleden voor het eerst: m'n 964 hield in en ik moest zelfs even naar de vluchtstrook. Daarna pakte 'ie het gas weer op en vervolgens geen problemen meer. Tot vanavond. Op weg naar een feestje. Weer inhouden en nu was het serieus. Startte wel steeds maar steeds na een paar honderd meter was het weer gedaan. Wegenwacht heeft me naar huis gesleept. Wie kent dit probleem? [De monteur van de wegenwacht vermoedde de brandstofpomp, maar deze leek volgens hem wel te werken, kon 'ie horen onder het kofferdeksel.] Bedankt alvast voor je hulp!
08 sep 2013 8:13
Klinkt als DME relais. Het schijnt dat we als 964 rijder altijd een reserve bij ons moeten hebben...
08 sep 2013 9:12
Het schijnt dat we als 964 rijder altijd een reserve bij ons moeten hebben...
Of een "nood DME" indien een DME relais niet beschikbaar is.
Wel verwijderen na de rit omdat de brandstof pomp in deze situatie blijft doorlopen
08 sep 2013 9:19
Bedankt voor de reactie!
De wegenwacht maakte zelf zo'n nood-relais, maar dat hielp/werkte niet helaas
Mijn eigen gevoel, maar wat is dat waard, zegt een een verstopt brandstoffilter. Zou dat ook kunnen?
Zo ja, kan ik die zelf controleren/onderzoeken?
08 sep 2013 10:21
Beste Stephen,
Je kan je brandstoffilter prima zelf vervangen !(10 min werk)
Als dit niet helpt dan evt laten uitlezen bij de garage.
rob
08 sep 2013 10:32
Bedankt, Rob.
Waar zit 'ie?
(ik ben (nog) niet echt handig)
08 sep 2013 10:50
Als ik bovenstaande posten lees verdenk ik eerder je BDP sensor dan je brandstoffilter
Of je moet recentelijk je tank tot op de laatste druppel hebben leeg gereden.
08 sep 2013 10:56
Bedankt, Willem.
Waar zit deze sensor en kan ik daar zelf iets aan doen zodat ik in ieder geval 65 km naar PS-Rispens kan rijden?
08 sep 2013 12:40
Volgens mij achter op het vliegwielhuis.
Je kan er weinig aan doen behalve de bedrading (stekker) controleren.
08 sep 2013 23:16
voor je de hele wagen uit elkaar haalt, was het toevallig elke keer met regen?
heb namelijk het zelfde gehad en was gewoon de lambdasonde.
die maakte sluiting als het nat werd en ging de auto slecht lopen en sloeg af.
volgens Porsche kon dat niet want dan ging hij in een noodloop zijden ze.
nou hij liep als een nieuwe toen hij vervangen was scheelt een hoop ook als hij wat ouder is.
gr anton964
09 sep 2013 12:39
Bedankt voor jullie reacties.
Als je wegenwachtlid met woonplaats-service hebt, verzorgt anwb het transport naar je garage/reparateur (gratis).
De 964 is net opgehaald en wordt naar Porsche Service Rispens gebracht, hier 65 km vandaan (mijn reparateur)...
09 sep 2013 12:54
@ Willem
De sensor voor het bepalen van het bovenste dode punt van Cylinder #1 is de Hall sensor in de verdeler.
Deze verzorgt de synchronisatie (dus niet Timing) tbv:
- klopsensoren
- ontsteking
- brandstofinjectie
De Timing tbv ontsteking en brandstofinjectie wordt in de DME bepaald met als input het Hall Sensor signaal, het Vliegwiel Sensor signaal en nog een heel scala andere sensoren
09 sep 2013 19:24
Na uitlezen blijkt het lambdasensor te zijn.
Kan deze zijn versleten, of is er nog een andere oorzaak mogelijk?
09 sep 2013 19:26
Kan zeker versleten (overleden) zijn ...
.. of een draadbreuk - in 1 van de kabeltjes die aan de sonde vast zitten ...
09 sep 2013 20:32
Dank je!
Zit 'ie in de uitlaat?
09 sep 2013 21:44
Ja deze zit in de uitlaat,maar zit meestal muurvast door de hitte!
Succes met deze en als ze het weer doet lekker
09 sep 2013 21:49
Zit in de kat.
Te zien vanuit het linker-achterscherm.
- beste is kat. demonteren - en dan hopen dat de sonde met kruipolie en licht geweld los komt .. anders moet de brander er aan te pas komen ....
Kijk uit dat je het schroefdraad in de kat. niet sloopt !!!
09 sep 2013 22:57
je laat hem toch wel gelijk daar vervangen neem ik aan?
gr anton964
10 sep 2013 11:39
Hi Stephen em Anton 964,
heb onlangs exact hetzelfde probleem bij de 964 gehad. Zeer zware regen en met een RS spoiler loopt je zo al het water op het blok. Startte perfect telkens, maar hield na 10-500 m weer in en sloeg af.
Ik dacht ook aan brandstoffilter of toevoer. Het was na een uur of 2 opeens over en ik dat het vuiltje uit de leiding was, stond er niet meer bij stil.
Echter, geen regen meer gezien, dus wellicht is het probleem er nog steeds.
Ik ga m ook eens laten uitlezen, wellicht dezefde conclusie rond de lambdasonde.
Stephen, was kost dit grapje voor jou?
10 sep 2013 18:49
@964hans, ik bedoelde de vliegwielsensor, maar ik wist niet dat er nog meer sensoren mee speelden. Bedankt voor de toelichting
10 sep 2013 22:32
hallo ps,
spuit gewoon even met de tuinslang op de sensor,zit op de cat je hoort het gelijk als hij loopt of hij stuk is.
gr anton964
11 sep 2013 9:48
goed idee, dank.
11 sep 2013 15:49
Ja, ik laat de lambasonde vervangen. Kosten nog niet bekend. Laat ik weten...
12 sep 2013 5:49
Sensor zelf is op EBay ongeveer €100...
12 sep 2013 22:49
ja gaat dat toch niet op ebay kopen zeker,gun gewoon de garage's wat zou ik denken.
gr anton964
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.