Vandaag even bezig geweest voor de APK, alles is goed, alle rubbers vervangen door powerflex etc, vlekkeloos door de APK, echter op 1 punt. De CO waarde. Op 3000 toeren meten ze die zo rond de 5.7%, die moet dus naar beneden, auto is van 2000 , dus max waarde is 3.9% voorzover ik de regeltjes kan zien, en ze me bij de APK jongens konden vertellen.
Lambda waardes uitgelezen met OBD, en die waardes zien er (volgens die jongens) goed uit. En de 2e lambda sensors per bank, hoeven eigenlijks niet echt bij te regelen. Dus dat lijkt mij ook goed.
Nu heb ik een bypass in de demper gelast, kan dat een oorzaak zijn? Ik heb ook al even de search hier op het forum gebruikt om wat meer van dit soort problemen op te zoeken, maar de antwoorden lopen nogal uiteen, van compleet vervangen van alle ontstekings onderdelen etc, waarbij ik zoiets heb van, ja, dat kan ik wel doen, maar ik heb 0 redenen om aan te nemen dat die echt fout zijn. Ik zoek een makkelijk aanwijsbare oorzaak
De auto loopt namelijk verder fantastisch, heeft goed vermogen, loopt prachtig door z'n toeren heen, en ook een stabiele stationair.
De gegevens:
- getest bij (uiteraard) warme motor (eerste test was 7,0% CO, maar na een rondje enthousiast rijden istie naar 5,7% gegaan_
- 2000 996 Carrera 4
- bypass pipes in de uitlaat (die stiekem eigenlijks wat te groot zijn uitgevallen, het maakt wel wat herrie)
Als iemand tijdelijk 2 originele dempers voor me te leen heeft, zou dat ook fijn zijn, dan kan ik dat op een heeeeel eenvoudige manier even uitsluiten...