Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
26 okt 2013 20:04
als ik mijn Porsche ne een uuertje stilstaat , start hij zeer moeilijk , moet blijkbaar alle benzine terug ophalen en als hij dan aalslaat en geeft dan een beetje gas valt hij stil terug starten en dan lukt het meestal , maar effe moeizaam .
heeft een nieuwe benzine pomp , nieuwe drukregelaar nieuwe warmloopregelaar , weet iemand raad waar of wat ik nog zou moeten kijken
27 okt 2013 23:24
je zou kunnen proberen om met een cleaner in de brandstof de injectors te reinigen, kan zijn dat deze na-druppelen doordat ze vervuild zijn.
voor de zekerheid ook nog brandstof filter vervangen.
bougies kosten ook niets, dus die zou ik ook vervangen als ik jou was.
en als dat alles niets uithaalt, dan nog eens terug op het forum komen
28 okt 2013 0:27
lagunamak schreef:je zou kunnen proberen om met een cleaner in de brandstof de injectors te reinigen, kan zijn dat deze na-druppelen doordat ze vervuild zijn.
Daar zat ik ook aan te denken
Te lang stilgestaan wrslk.
28 okt 2013 9:29
Het op de gok gaan vervangen van onderdelen is niet de manier
en het nadruppelen van injectoren niet logisch in dit verhaal.
De motor slaat hoogstwaarschijnlijk aan met een te kleine hoeveelheid brandstof.
Bij gas geven na de start , als de motor al nauwelijks blijft lopen door een te arm mengsel, slaat deze meteen af omdat je dan ineens nog meer lucht geeft en het mengsel nog armer wordt.
Als de motor eenmaal warmer wordt, gaat de motor beter lopen en bij warme motor (nagenoeg) niks aan de hand.
Klopt dit, dan regelt de warmdraairegelaar de stuurdruk niet af waardoor er geen verrijking ontstaat van het benzine-luchtmengsel bij koude motor. Het vervangen van de warmdraairegelaar is dan een goede en kostbare optie.
28 okt 2013 13:51
Als het probleem ontstaan is na het vervangen van de brandstofpomp zou ik zeggen : restdrukventiel.... Zit (meestal) in de banjobout op je brandstofpomp.
28 okt 2013 16:29
bougies en brandstoffilter is ook vernieuwd bougiekabels een 3 tal jaar vernieuwd
28 okt 2013 16:30
restdrukventiel ? nog nooit van gehoord heeft er mee iemand een foto van ?
28 okt 2013 18:00
Erwin schreef:Het op de gok gaan vervangen van onderdelen is niet de manier
en het nadruppelen van injectoren niet logisch in dit verhaal.
De motor slaat hoogstwaarschijnlijk aan met een te kleine hoeveelheid brandstof.
Bij gas geven na de start , als de motor al nauwelijks blijft lopen door een te arm mengsel, slaat deze meteen af omdat je dan ineens nog meer lucht geeft en het mengsel nog armer wordt.
Als de motor eenmaal warmer wordt, gaat de motor beter lopen en bij warme motor (nagenoeg) niks aan de hand.
Klopt dit, dan regelt de warmdraairegelaar de stuurdruk niet af waardoor er geen verrijking ontstaat van het benzine-luchtmengsel bij koude motor. Het vervangen van de warmdraairegelaar is dan een goede en kostbare optie.
Je zou hem ook wat meer kunnen geven met de CO schroef.... gewoon even checken wat hij daar van vindt....
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.