Switch to full style
Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

Cuprohr vraag 964

08 dec 2013 21:15

Hallo allen,

Even een korte vraag. Kan ik een cuprohr buis/demper ook gebruiken met mijn bestaande uitlaat einde (zichtbare gedeelte achter) of moet er een ander eindstuk op gemonteerd worden?

Dank ;-)

Re: Cuprohr vraag 964

08 dec 2013 21:20

Jij bedoelt dat je de einddemper elimineert?

Dat kan - dan moet je er wel een G-bocht tussen zetten ... en oordopjes kopen :idea:

Re: Cuprohr vraag 964

08 dec 2013 21:22

De Cup Rohr (zie foto) zit tussen de 1e demper en de einddemper, als je die gewoon laat zitten dan kan je eindstuk (wat zichtbaar is) gewoon blijven zitten :idea:

Afbeelding

Ga je de einddemper ook weglaten en vervangen voor een G-pijp dan moet je Olaf's advies opvolgen :D

Edit: (kon 'm ff niet vinden)
Afbeelding
1= 1e demper met Katalysator
2= tussendemper (die kan worden vervangen door de Cup Rohr)
3= Eind demper
4= Eindstuk
Laatst bijgewerkt door WillemB op 08 dec 2013 21:39, in totaal 1 keer bewerkt.

Re: Cuprohr vraag 964

08 dec 2013 21:27

Super! Het is dus mogelijk met bestaande uitlaatstuk, dat scheelt weel 100 - 150 euro :-)

En hoe is door jullie het verschil met of zonder te omschrijven? De Katalysator is overleden dus ga ik vervangen voor een lege versie.

Merci

Re: Cuprohr vraag 964

08 dec 2013 21:33

De foto van de cuppijp die ik snel op internet had gevonden heeft ook een filmpje op Y-tube staan,
met voor en na geluid :wink:

Klik, luister en oordeel zelf :wink:

Re: Cuprohr vraag 964

08 dec 2013 21:59

JD 911 schreef: De Katalysator is overleden dus ga ik vervangen voor een lege versie.



Hopelijk heb je een vroege 964 :idea:

93'ers hebben een probleem met de APK goedkeuring ... als er 'n lege kat. onder zit :wink:

Re: Cuprohr vraag 964

08 dec 2013 22:06

Volgens mij is met een lege kat het een betere optie alleen een G-pijp te monteren :idea:

Re: Cuprohr vraag 964

08 dec 2013 23:09

100 Zellen Kat en origineel (verchroomd evt) eindstuk icm cuprohr. mooie combi 8)

Re: Cuprohr vraag 964

08 dec 2013 23:35

Je zult er geen moment spijt van hebben. Vanmiddag weer even een paar tunnels gepakt met de ramen open! Geweldig

Re: Cuprohr vraag 964

09 dec 2013 18:42

Hier cuprohr én een katvervanger in de 964 cabrio. Aangepast luchtfilterhuis.

Heerlijke sound...

Re: Cuprohr vraag 964

09 dec 2013 18:51

Cuprohr en Kat. vervanger gaat prima :thumleft:

Re: Cuprohr vraag 964

09 dec 2013 20:56

Olaf schreef:
JD 911 schreef: De Katalysator is overleden dus ga ik vervangen voor een lege versie.



Hopelijk heb je een vroege 964 :idea:

93'ers hebben een probleem met de APK goedkeuring ... als er 'n lege kat. onder zit :wink:

Kan ik de kat dan onder mijn 90-er uit halen zonder APK problemen?

Re: Cuprohr vraag 964

09 dec 2013 21:10

Volgens mij is met een lege kat het een betere optie alleen een G-pijp te monteren


Mea Culpa, ik was van mening dat Horn zo'n combi had maar dat klopt dus niet, gezien zijn post :oops:

Re: Cuprohr vraag 964

09 dec 2013 21:11

JD 911 schreef: De Katalysator is overleden dus ga ik vervangen voor een lege versie.Merci


Waarom vervangen en niet "gewoon" zelf leeghalen. Kwestie van het "cellenblok" stuk slaan en eruit halen.

In combinatie met cuprohr een erg mooi geluid. Mocht je een G-bocht nemen ipv een cuprohr dan zou ik er meteen een petje bijkopen. :mrgreen:

Re: Cuprohr vraag 964

10 dec 2013 0:12

WillemB schreef:
Volgens mij is met een lege kat het een betere optie alleen een G-pijp te monteren


Mea Culpa, ik was van mening dat Horn zo'n combi had maar dat klopt dus niet, gezien zijn post :oops:

Nee, een oud-forummer uit Friesland had de combi cuprohr en g-pijp onder zijn 964. Dat wil ik bij een volgende ook doen, ondanks dat ik het vroeger een boze hoop herrie vond :lol:
Mijn cabrio had een 100 Zellen kat, cuprohr en LM220 hittedraad conversie. :salut:

Re: Cuprohr vraag 964

10 dec 2013 10:23

horn schreef: LM220 hittedraad conversie. :salut:


Eh. Wat is dat dan? :scratch:

Re: Cuprohr vraag 964

10 dec 2013 10:39

Heb jij geen Google :?:


... of je gebruikt(e) de zoekfunctie :wink:

Afbeelding

Re: Cuprohr vraag 964

10 dec 2013 10:52

Sorry, thanks!

Re: Cuprohr vraag 964

10 dec 2013 11:45

... je bent vast niet de enige - die die vraag had :wink:

Re: Cuprohr vraag 964

12 dec 2013 10:49

zou er nog enige vermogenswinst in zitten met G-pijp? Wij hadden t destijds ook op onze Carrera 2 964, echt super mooie roffel :thumleft: Nooit spijt van gehad.

Re: Cuprohr vraag 964

12 dec 2013 10:56

Naar mijn idee heeft het zoeken naar vermogen in uitlaatsystemen alleen zin als je aan het zoeken bent naar de laatste pi'tjes.
Als je écht aan het tunen bent pak je dat natuurlijk mee.

De rest van de boerenlullen (inclusief ondergetekende) doet het alleen voor het geluid denk ik.

Re: Cuprohr vraag 964

12 dec 2013 11:02

Stephan911 schreef:zou er nog enige vermogenswinst in zitten met G-pijp?


Op het aantal Pk's wat de 964 "af-fabriek" heeft, niet noemenswaardig.


Men spreekt van 8 Pk .. en 12,5 Kg minder gewicht ... :wink:

Re: Cuprohr vraag 964

12 dec 2013 11:23

Dat geloof ik pas als ik het op een vermogensbank heb gezien.

Re: Cuprohr vraag 964

12 dec 2013 11:33

Beleving van vermogen is heel anders met een ander geluid.....

Re: Cuprohr vraag 964

12 dec 2013 11:47

Haal de uitlaat maar los na de kachelpotten, ga daar maar eens mee rijden. Voor je gevoel heb je 500 pk :mrgreen: Dit gaat echter wel gepaard met een hoop boze blikken :twisted:
Plaats een reactie