Switch to full style
Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

Luchtfilterhuis - CIS - 911 - 2.4, 2.7, 3.0 SC

24 dec 2013 7:53

Na dit filmpje gezien te hebben kon ik het niet laten toch even de schroefjes te controleren in de box. Een tweetal zaten wat los, heb ze terug vast gedraaid, ze "pakten" gewoon, maw kon ze goed aandraaien.

http://m.youtube.com/watch?v=4MVRXS5ILvI

Kun je hieruit opmaken dat er een defect is of mag je dat zo niet stellen, in het filmpje zegt met dat namelijk wel. Blokje loopt overigens erg netjes, maar ook dat wordt gezegd, Weet dat er veel over te doen is en soms als zwak punt wordt betiteld, wat vinden jullie of welke ervaringen zijn er?

Misschien iets voor Ronny om naar te kijken, Flatsixowner

Hoor het graag.


MOD: type Porsche aan topic-titel toegevoegd :idea:

Re: Luchtfilterhuis - CIS - 911 - 2.4, 2.7, 3.0 SC

24 dec 2013 10:33

Motormeister ....

Durfde eigenlijk niet eens het filmpje te bekijken :mrgreen:

Re: Luchtfilterhuis - CIS - 911 - 2.4, 2.7, 3.0 SC

24 dec 2013 12:22

Ik heb in augustus op een vrijdag bijna twee uur 'vol' op Zandvoort gereden. Motor liep als een dief. De zondag daarop weer naar Zandvoort, nu naar Porsche Paddock. Op de terugweg flinke knallen in het luchtfilter gehad. Goed recept voor een gescheurd luchtfilterhuis. Door de ANWB weer op weg geholpen (ontsteking). Motor liep redelijk normaal.

RenntechJoost heeft de ontsteking opnieuw afgesteld, maar de 2.7 liep niet zoals voorheen. De klachten omschreef ik als 'slaat soms af na het starten, loopt en versnelt niet gelijkmatig, op dorpssnelheid moet soms de koppeling even in omdat het horten en stoten is. Hij ploft soms ook wat in de uitlaat bij gas los'. Valse lucht? Luchtfilterhuis gescheurd? Niets van te zien.

Joost heeft de boel er afgesloopt en ontdekte uiteindelijk dat een stuk pakking uit het luchtfilterhuis was weggeblazen, waarschijnlijk als gevolg van de knallen. Het onstane lek gaf ruimte voor valse lucht. Joost heeft de pakking vervangen, et violá, hij liep weer als het zonnetje. Hij had er over een verende bevestiging (schroeven/boutjes met veertjes ertussen?) die de grootste klappen hadden opgevangen. Mazzel.

Ergo, ook mijn motor liep redelijk, maar lang niet zoals zou kunnen. Een eventueel lek kun je opsporen door bij stationair draaiende motor met bijv. remmenreiniger te spuiten op plekken rond het luchtfilterhuis. Gaat op enig moment het toerental omhoog, dan trekt de motor valse lucht.

Re: Luchtfilterhuis - CIS - 911 - 2.4, 2.7, 3.0 SC

25 dec 2013 15:55

Goed verhaal, bedankt. Dat alles wat jij omschrijft in je tweede alinea heb ik allemaal geen last van. Ik laat het lekker zo, dagje racen op het circuit klink goed, materiaal dat daardoor kapot gaat hoort er een beetje bij. Zeker wanneer het uiterste van onze oude beestjes wordt gevraagd, kan ik me voorstellen dat er eens wat sneuvelt. Dat is altijd jammer maar je schade was nog te overzien toch. :salut:
Plaats een reactie