Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
27 dec 2013 16:43
Hoi,
Ik ben in het bezit van een 924 bouwjaar 1977.Hij staat reeds twee jaar stil door werk aan de body.Om de maand start ik de wagens eens en laat hem warmdraaien.De laatste keer deed hij moeilijk,hij draaide ongeveer 5 minuten en toen viel de motor stil.
Starten lukte niet meer.
Heb de ontsteking na gezien en dat bleek ok te zijn.
Een injector eruit genomen en wanneer ik opnieuw probeerde te starten viel het op dat er geen benzine uit de injector kwam.
Wanneer ik de ronde plaat van de luchtweger optil komt er wel een goeie straal benzine uit,wel niet een mooie cone maar het valt mee.
Kan iemand raad geven aub?
Groeten johan
27 dec 2013 17:03
Bougies vervangen....
En om de maand starten en laten lopen is wel het slechtste wat je kunt doen: rijden en goed op temp. of laten staan....
27 dec 2013 19:21
Als je inderdaad geen benzine krijgt tijdens starten, dan kan het zijn dat ergens in je inlaad traject een gaatje zit. Deze zal dan valse lucht aanzuigen, waardoor er niet genoeg vacuum ontstaat om de "ronde plaat van de luchtweger" op te tillen. Verder sluit ik me aan bij de opmerking van Dial_888. Warm rijden dat ding zodat alle hoeken en gaten van het motorblok smering krijgt en op temperatuur komt.
Aldo
Edit: zoek het eens bij het uitstulpinkje bij de stationair sproeier.
28 dec 2013 10:46
Hoi,
Deze morgen om 6 uur begonnen aan 924,kwestie van met rust gelaten zijn.
Bougies vervangen,maar probleem was hetzelfde.Dan gezocht naar lek in de inlaat maar niks gevonden.Toen dacht ik aan iets wat ik vroeger eens voor had(heb de wagen reeds sinds 1998).Om kort te zijn,heb een draad van de PLUS van de batterij verbonden met de 15 van de bobine,dan sloeg de motor gelijk aan en draaide zoals het hoort.
Dan nog een paar keer gestart zonder draad,blijkt OK te zijn.Weet nu wel niet hoe dat kan,maar het probleem is opgelost.Indertijd heb ik een ander kontakt in de stuurkolom gestoken van een afbraak 924(Heb er zo drie gesloopt voor
onderdelen).Met kontakt bedoel ik het plastiek ding waar de draden toekomen en vastzit met klein schroefje in kontaktslot.
Groeten Johan
01 jan 2014 22:05
Je hebt het over het beruchte witte blokje dan. Tip: kijk eens op
www.924forum.nl daar weten ze alles van de 924!
29 jan 2014 20:41
hallo iedereen ik heb pas een 924 turbo gekocht
hij start en rijd vrij goed
nu heb ik de compressie gemeten op de 4 cilinders
op 3 cilinder zit ik ongeveer op 10 bar en 1 op 8 bar bij warme motor
is dit normaal.? of is er een sigment stuk of zo??
er komt ook een beetje rook uit de carterontluchting
Alvast bedankt
29 jan 2014 21:01
Prachtig een 924 turbo, foto's ?
29 jan 2014 21:10
inderdaad prachtige wagens
ik zal in de week foto's maken
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.